וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "סיפורי הברקים והרעמים של חמאס לא רלוונטיים. מי שתוקף את ישראל - נושא באחריות"

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 14:18

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הקבינט היום כי ישראל לא תגלה סובלנות לירי של רקטות מעזה, למרות טענות חמאס שמדובר בטעות. ביחס לגל האומיקרון, אמר בנט כי יש להתכונן למצב של עשרות אלפי מאומתים ביום. "אלה מספרים שהעולם לא הכיר. הסערה מגיעה", אמר בנט

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לירי הטילים מעזה לעבר גוש דן ואומר שסיפורי הברקים של חמאס לא רלוונטיים/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) כי "כל סיפורי הברקים והרעמים של חמאס לא רלוונטיים. מי שמכוון טילים למדינתץ ישראל נושא באחריות". בנט התייחס בכך לתקיפה של צה"ל בעזה הלילה, בעקבות הרקטות שנורו אתמול על ידי חמאס לעבר ישראל.

ביחס לגל האומיקרון, בנט אמר כי אנחנו "צפויים לראות הכפלה והכפלה של הכפלה כבר בימים הקרובים". לדבריו, יש להתכונן למצב שבו יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום. "מערכת הבריאות נערכת", אמר בנט, תוך בחינה של הניסיון שנצבר בדרום אפריקה, בארצות הברית ובמדינות אחרות. "המטרה היא לאפשר כלכלה מתפקדת, תוך שמירה על הפגיעים ביותר בתוכנו", לדבריו.

בנט על העלייה בתחלואה בקורונה: מספרים שהעולם לא הכיר וגם אנחנו לא
2.1.22. לשכת העיתונות הממשלתית
"סיפורי הברקים של חמאס לא רלוונטיים", בנט היום/לשכת העיתונות הממשלתית

בנט הודה כי העומס הכבד בבתי החולים ומספר המאומתים שיגיע לעשרות אלפים מציבים קושי רב מבחינה לוגיסטית. "אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא. הסערה מגיעה בימים אלה. יהיה קשה, אבל בהתנהגותץ אחראית ונכונה נצלח אותה".

שר התיירות יואל רזבוזוב דרש בישיבת הממשלה להפסיק את הבידודים של הישראלים המחוסנים החוזרים מחו"ל. "כבר אין לזה ערך רפואי", אמר רזבוזוב. "אני מצפה שכמו שנפטור את הישראלים מבידוד, ולהערכתי זה צריך להיות כבר השבוע, נאפשר במקביל את חזרתם לישראל של הזרים המחוסנים, כי למרות חבילת הסיוע, תעשיית התיירות והמשק לא יוכלו להמשיך לעמוד בנטל. מבחינתם כל יום לתעשיית התיירות הוא קריטי".

ראש הממשלה השיב: "כנראה שזה יקרה השבוע ונגיע למספרי ההדבקה שבזמנו דובר שיביאו לשינוי הזה". בנט הנחה את משרדי התיירות, הפנים והבריאות לגבש את השינוי במתווה הבידודים של הנכנסים לארץ.

במהלך הישיבה שטרן ובר לב מתחו ביקורת על המדיניות הלא ברורה ועל ריבוי ההנחיות. "המדיניות לא ברורה כי אנחנו כל הזמן רוצים להקל", אמר שטרן, ובר לב הוסיף: "אנחנו מבלבלים את הציבור. אני 4 ימים בשבוע נדרש להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים".

על כך, השיב שר הבריאות הורוביץ כי "ההנחיות משתנות כי המציאות משתנה. זה קצב שלא הכרנו. יהיו אנשים שלא נבדוק אותם. אין ברירה. זה יהיה גל קיצוני. אבל קצר".

שר התפוצות נחמן שי העלה בישיבת הממשלה את הצורך בפתיחת השמיים ליהודי התפוצות. שי כתב בטוויטר כי "⁦‪רה"מ ושר הבריאות התחייבו בפניי כי במסגרת ההקלות שיחולו השבוע, יכללו גם הקלות משמעותיות במתווה כניסת יהודים לישראל וברשימת המדינות האדומות".

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
בידוד המחוסנים ששבים מחו"ל יופסק? נתב"ג/אתר רשמי, פלאש 90

עוד עלו בישיבה הצעות שונות. שר המשפטים גדעון סער קרא "לעשות עבודה" על עובדים חיוניים, ושרת החינוך שאשא ביטון הציעה לשקול בדיקות אנטיגן ביתיות. השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה כי "חייבים לשים כוכבים על המוסדות שבהם גרים חולים סיעודיים, כי זו הקבוצה שהכי בסיכון. מבקשת שיגיע תגבור מפיקוד העורף למוסדות האלו. גם צריך לעזור להם לוודא שלא נכנסים אנשים למוסדות ללא בדיקה, צריך לוודא שהתוצאות מדווחות למשרד הבריאות, צריך לוודא שהבוסטר ניתן שם בקצב הרצוי וגם שהתרופות זמינות שם, חשוב לבחון להגדיל את מספר הבדיקות במוסדות הללו".

עוד בישיבת הממשלה, אושרה ההצעה להגדיר את ימ"מ כיחידה העיקרית ללוחמה בטרור, במטרה לחזר את היחידה. ב-2022 יוקצו עשרה מיליון שקלים עבור מטרה זו. קודם לכן סיפר בנט על הביקור שערך באימון של היחידה. "לא כדאי להתעסק איתם", אמר בנט. לדבריו, המטרה היא להפוך את ימ"מ ל"יחידה ללוחמה בטרור הטובה בעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully