וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום שמים בצד את הקורונה": בישראל ובעולם קיבלו את 2022

ברחבי העולם ציינו את כניסת השנה החדשה בזמן שהאומיקרון ממשיך לשבור שיאים. הראשונות להיפרד מ-2021 היו מדינות האיים באוקיינוס השקט. אחריהן, בניו יורק ירד כדור הברזל מול מספר צופים מצומצם. בתל אביב התמלאו המסעדות והמועדונים: "חוגגים כמו שרק אנחנו יודעים"

בווידאו: חגיגות השנה החדשה ברחבי העולם/צילום: ראובן קסטרו, רויטרס

שנת 2022 החלה, ובישראל ובעוד כמה מדינות החגיגות כבר בעיצומן. אמנם עקב התפרצות האומיקרון, במקומות רבים בעולם חגיגות השנה האזרחית החדשה נערכות תחת הגבלות.

ברחובות תל אביב המסעדות והפאבים מלאים ללא שולחן ריק ותורים ארוכים. רוני, תושבת תל אביב בת 22, מספרת על החגיגות בצל התפשטות האומיקרון: "היום שמים בצד את הקורונה, רק חוגגים. אנשים באו לשמוח".

זיו, תושב יפו בן 31, בדרכו למסיבה במרכז תל אביב: "זה קלאב סגור, ואני מודה שלפני שבועיים לא הייתי בטוח אם אצא - אבל הנתונים מהאומיקרון מעודדים. אני מחוסן שלוש פעמים, וזה מקום שאני יודע שמקפיד על מחוסנים". זיו מוסיף כי כל חבריו יוצאים הערב כרגיל, ללא חשש מהנגיף: "כולנו כבר מרגישים בטוח - כולל חברים שנזהרו מאוד בגל הקודם".

טל פנחס, מארגן מסיבות ובעלים מותג הטכנו "Bagatelle": "סך הכל לא היה קשה להרים את האירוע, כי הקהל מאוד צמא לבלות - הקהל שלנו כולו מחוסן ועם תו ירוק. נחגוג את הכניסה ל-2022, כמו שרק אנחנו יודעים לעשות - שומרים על החוקים והמגבלות ונהנים!".

חגיגות השנה החדשה ביפו  31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חגיגות השנה האזרחית החדשה ביפו/ראובן קסטרו

לצד זאת, רבים החליטו להעביר את החגיגות לבית. עידו, תושב המרכז בן 28, מספר: "בהתחלה לא ידענו מה לעשות בגלל הקורונה והמצב שרק הולך ומחמיר עם האומיקרון, אז העדפנו לערוך מסיבה משלנו רק החברים הטובים. חבר טוב שלי נרתם למטרה והסכים שנערוך אצלו את המסיבה".

ליאור, תושבת תל אביב סיפרה: "חברה שלי עושה מסיבה ביתית ומזמינה אליה כמה חברים, לא רצינו ללכת למועדון המוני עם כל הזן הזה שמתפשט עכשיו. גם אם אומרים שהתחלואה יחסית קלה - עדיין למה אני צריכה את זה".

ג'ון, בן 34 תושב רמת גן, בדרך לבית המשפחה של אשתו - שם נערכת חגיגת נובי גוד: "אמא של אשתי מכינה ארוחה גדולה ומזמינים בני משפחה וחברים. המון אוכל ואלכוהול ושמחת חיים. יש סלטים רוסיים שהם חובה בכל נובי גוד כמו 'סלט שובה', שותים ואוכלים אל תוך הלילה. הקטע של החג זה כמה שיותר הרגשה של כל טוב ופאר, המון מהכל".

עוד בוואלה!

לונדון מוכה, אמסטרדם בסגר, שיאי תחלואה בצרפת: האומיקרון משתולל באירופה

לכתבה המלאה
מגדל בורג' חליפה, דובאי, 1 בינואר, 2022. רויטרס
בורג' ח'ליפה, דובאי/רויטרס

צפו בגלריה מיפו

ראובן קסטרו
חגיגות השנה החדשה בסידני, אוסטרליה, 31 בדצמבר, 2021. רויטרס
חוגגים לצד שיא חדש במאומתים. סידני, אוסטרליה/רויטרס
חגיגות השנה האזרחית החדשה בבריטניה. 1 בינואר 2022. AP
אורות ולייזרים על רקע קתדרלת סנט פול בלונדון/AP
כיכר טיימס במנהטן לקראת השנה 2022.. AP
שנה שנייה בצל מגפת הקורונה. כיכר טיימס במנהטן/AP

לצפייה בגלריית תמונות מהעולם

סידני, אוסטרליה/AP

מדינות רבות בעולם החלו גם הן בחגיגות וקיבלו את השנה החדשה. בניו יורק העירייה אמרה שהיא תגביל את מספר האנשים שהיא מכניסה לטיימס סקוור כדי לראות כדור של שישה טון, עטוף בכמעט 2,700 גבישי ווטרפורד, יורד לקהל. 15 אלף צופים השתתפו - הרבה פחות מעשרות האלפים הרבים של חוגגים שבדרך כלל יורדים לכיכר המפורסמת בעולם כדי להתחמם באורות, בהילולה ובמטר הקונפטי במהלך אירוע הסילבסטר של האומה.

הראשונות לקבל את השנה החדשה בעולם הן מדינות האיים באוקיינוס השקט, בהן איי ליין, טונגה, סמואה וחלק מניו זילנד. במרחק שעה מהן, הצטרפו אליהן מדינות נוספות כדוגמת מזרח רוסיה ואיים הנמצאים בטריטוריות של אוסטרליה וארצות הברית. גם באסיה כבר החלו בחגיגות.

דרום אפריקה, שהייתה המדינה הראשונה להזהיר מהתפשטות הזן החדש בשטחה, העניקה לעולם תקווה אחרונה לשנה האזרחית שמגיעה לסיומה, ופרסמה הצהרה לפיה היא עברה את גל האומיקרון ללא עלייה גדולה במקרי מוות. בהכרזתה זו היא גם הודיעה באופן מפתיע על הסרת העוצר הלילי שהונהג בה עד עכשיו, והיא תאפשר את תחילת חגיגות השנה החדשה בה.

חגיגות 2022 בתאילנד, 1 בינואר. רויטרס
חגיגות בתאילנד/רויטרס
זוג סינים חוגג את השקיעה האחרונה של 2021. בייג'ינג, 31 בדצמבר 2021. AP
זוג סיני על גג בניין בבייג'ינג בערב השנה החדשה/AP

בינתיים באוסטרליה מסרו הרשויות כי מספר המאומתים היומי לנגיף הגיע היום לשיא חדש של יותר מ-32 אלף מאומתים, וזאת ימים ספורים לאחר שחצה לראשונה את העשרת אלפים מאומתים בפעם הראשונה. על אף הנתונים המטרידים, אנשים רבים עמדו בתור בנקודות התצפית על הזיקוקים בעיר סידני, כבר מהבוקר. ראש ממשלת אוסטרליה איחל לאזרחים להנות מערב השנה החדשה.

במדינות אחרות במזרח החגיגות הוגבלו או בוטלו. בדרום קוריאה ביטלה המדינה את החגיגות זו השנה השנייה ברציפות בגלל הנגיף. בנוסף, הרשויות הודיעו על הארכת מגבלות הריחוק החברתי למשך שבועיים נוספים. בין המגבלות המיושמות במדינה הן עוצר על מסעדות ובתי קפה ומגבלת התקהלות של עד ארבעה אנשים בפגישה פרטית.

ביפן נאסרו החגיגות ברובע בבירה טוקיו, וראש הממשלה פומיו קישידה פנה לאזרחים בסרטון באינטרנט, שם דרש מהם לעטות מסכות ולהימנע ממסיבות.

בבירת אינדונזיה, ג'קרטה, תכננו הרשויות לסגור 11 כבישים באמצעותם עשוי להגיע קהל גדול לעיר לקראת חגיגות השנה החדשה. במלזיה אסרו על התקהלויות ברחבי המדינה, והיא ביטלה את מופע הזיקוקים השנתי של מגדלי פטרונס בבירה לומפור.

במקביל, בפיליפינים, הזהירו הרשויות מעלייה הצפויה במקרי ההדבקה, כשברקע נרשם שיא של מספר מאומתים של יותר מחודשיים, והודיעו כי יהדקו את ההגבלות עד לאמצע ינואר.

חגיגות השנה החדשה בצל הקורונה בבריטניה. 30 בדצמבר 2021. Jason Cairnduff, רויטרס
נערכים לקראת השנה החדשה בבריטניה, אתמול/רויטרס, Jason Cairnduff

בעקבות התפרצות הגל החדש, האפיפיור פרנציסקוס ביטל את ביקורו המסורתי בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן, וזאת כדי למנוע התקהלות גדולה במקום. במקביל, בערים גדולות באיטליה בוטלו קונצרטיים מסורתיים בשל המאבק בנגיף.

בקוויבק בקנדה יפתחו את השנה החדשה בעוצר לילי, שיחל בשעה עשר בלילה ויסתיים בחמש בבוקר, ויימשך לאורך תקופה בלתי מוגבלת. באונטריו הודיעו כי ידחו את החזרה ללימודים ביומיים בשל התחלואה הגואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully