וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהלילה: תו ירוק באירועי תרבות ותפילות מעל 100 איש בשטח פתוח

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 23:30

קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את ההגבלה החדשה, כשעד כה היא יוחסה לאירועים בהשתתפות 1,000 איש ומעלה. כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי בהתקהלויות של מעל 50 איש בשטח פתוח תחול חובת עטיית מסיכה. הצו על חובת עטיית המסיכה נחתם כבר אתמול, אך לא הובא לידיעת הציבור

הורוביץ: "מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, אבל סגר לא על הפרק"/צילום: משרד הבריאות

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) במשאל טלפוני חובת תו ירוק באירועי תרבות ותפילות המתקיימים בשטח פתוח עם מעל למאה משתתפים, במקום אלף איש, כפי שהיה נהוג עד כה. כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי בהתקהלויות של מעל 50 איש בשטח פתוח תחול חובה על עטיית מסיכה.

המהלך יעלה לדיון בתחילת השבוע הבא בוועדת הבריאות של הכנסת. הצו על חובת עטיית המסיכה נחתם כבר אתמול, אך לא הובא לידיעת הציבור.

תו ירוק בקניון עופר, פתח תקווה, 27 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
תו ירוק בקניון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אישר כי מנת החיסון הרביעית תינתן למדוכאי חיסון בלבד, בתנאי שחלפו לפחות 4 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השלישי.

המטופלים הנכללים בהמלצה למנת חיסון רביעית עקב דיכוי חיסוני הם מושתלי לב, ריאה, כליות או כבד.
חולים במחלות ראומטולוגיות או אוטו-אימוניות, חולים עם טרשת נפוצה או חולים הסובלים מליקוי ראשוני במערכת החיסון.

היום מסרו בכירי משרד הבריאות הצהרה בנתב"ג, מעט אחרי נחיתת משלוח התרופות נגד קורונה של חברת פייזר. פרוייקטור הקורונה פרופ' זרקא אמר כי במשרד הבריאות צפויים להתייחס לגל החמישי כ"גל משולב", וכי לא תיעשה הבחנה בין מקרי זן דלתא ובין זן אומיקרון. זאת, למרות שעד כה זן אומיקרון התגלה כפחות קטלני. "בימים הקרובים התחלואה תגיע לעלייה כל כך גדולה שכבר לא נוכל לרצף כל מקרה ונתייחס לכולם כאומיקרון", אמר זרקא.

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות: "אישרתי את החיסון הרביעי למדוכאי חיסון בלבד"

לכתבה המלאה
פסטיבל הפאנג'ויה באילת. -, צילום מסך
ההגבלות יפגעו בחגיגות השנה החדשה?/צילום מסך, -

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי "אנחנו מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, זה קורה בכל העולם וגם כאן. הרווחנו זמן יקר בזכות פעולות שקולות. זה לא אומר שאפשר להיות שאננים, כולנו מקווים שיגיעו מחקרים אופטימיים אבל אי אפשר להתייחס לאומיקרון בקלות ראש".

הורוביץ התייחס למדיניות הבידודים, גם על השבים מחו"ל. "אם זה לא אפקטיבי ומיותר, לא נגביל סתם. זה ההיגיון הבריא. אנו בוחנים את הצורך והאפקטיביות של הכנסת מחוסנים השבים מחו"ל לבידוד". הוא הדגיש כי "אין שום צורך מלהלך אימים על הציבור, התרחישים האפוקליפטיים רק מזיקים. אין סיבה לדבר על סגר - זה לא על הפרק". השר התייחס גם לצורך בתגבור מערכת הבריאות: "יש לנו דרישה לעוד תקציבים - מיטות וכח אדם. אני מקווה שבאוצר יבינו שיש דברים שלא מתפשרים עליהם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully