וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שיגרנו טיל עם שלושה מכשירי מחקר לחלל

משרד ההגנה הודיע על שיגור של הטיל "סימורג", אך לא ברור אם אותם מכשירים הצליחו להיכנס למסלול כדור הארץ. בשנים האחרונות רשמה טהראן כמה כישלונות בשיגורים לחלל, הגורמים לדאגה במערב ועלולים להקשות על שיחות הגרעין בווינה

שיגור רקטה לחלל, איראן, דצמבר 2021. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
בטהראן מכחישים שלתכנית יש שימוש צבאי. שיגור הרקטה/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

איראן הודיעה היום (חמישי) כי היא שיגרה טיל לחלל עם שלושה מכשירי מחקר, אף שלא ברור אם הם הצליחו להיכנס למסלול כדור הארץ. זאת בזמן שיחות הגרעין שהיא מנהלת עם נציגי המעצמות בווינה. כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית לא דיווחו מתי אירע השיגור או באילו מכשירים מדובר.

אחמד חוסייני, דובר משרד ההגנה, אמר כי הטיל שנשא את המכשירים היה מדגם "סימורג". הוא אמר כי שלושת המכשירים נשלחו למרחק של 470 ק"מ, וכי "התפקוד של מרכז החלל ותפקוד נושאת הלוויינים היה כראוי". בשנים האחרונות רשמה איראן כמה כישלונות בתחום החלל, וטענותיה לא אוששו על ידי גורמים חיצוניים.

טהראן טוענת שתכנית החלל שלה היא למטרות מחקר בלבד, אך במערב ובישראל חוששים שהטכנולוגיה שהיא מפתחת תוכל לשמש אותה גם לתכנית הטילים הבליסטיים שלה. לאחרונה פרסמו כלי תקשורת באיראן על שיגורי לוויינים מתוכננים של תכנית החלל האזרחית של איראן. למשמרות המהפכה יש תכנית חלל מקבילה, ובשנה שעברה הם הצליחו לשגר בהצלחה לוויין לחלל.

השיגור בעיצומן של השיחות בווינה תואם את הקו התקיף של נציגי איראן בשיחות. הם תיארו את ששת הסיבובים הראשונים של המשא ומתן בתור "טיוטה", ובארצות הברית ובאירופה מצהירים כי הזמן הולך ואוזל להגיע להבנות, אף שהן מסרבות להציב אולטימטום.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully