וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-4,000 מאומתים חדשים לקורונה, עיכוב במימון הבדיקות המהירות למחוסנים

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 11:34

התחלואה ממשיכה לעלות וביממה האחרונה נרשם שיא מאובחנים של 3 חודשים. בית ספר בשרון נסגר לאחר שיותר מ-100 תלמידים ואנשי צוות נדבקו בנגיף. מקדם ההדבקה עלה ל-1.62. בניגוד להצהרות, משרד הבריאות הודיע לספקים כי אין תקציב למימון בדיקות האנטיגן למחוסנים

בווידאו: תור לבדיקת קורונה בתל אביב/צילום: ראובן קסטרו

3,947 בני אדם אובחנו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה ומקדם ההדבקה עלה ל-1.62 - כך עולה היום (חמישי) מנתוני משרד הבריאות. 20,429 בני אדם חולים בנגיף הקורונה בישראל, מתוכם 94 מוגדרים במצב קשה ו-38 מונשמים. במקביל, משרד הבריאות הודיע לספקים כי אין תקציב למימון בדיקות האנטיגן המשמשות לפטור בידוד למחוסנים.

מניין המתים מהנגיף בישראל עלה ל-8,243 בני אדם ואחוז הנבדקים החיוביים מאתמול עומד 2.93. כמו כן, שלושה בני אדם מתו מהנגיף ב-24 השעות האחרונות ומספר החולים המחוברים לאקמו עומד על 18. עוד עולה מנתוני המשרד כי ביממה האחרונה נרשם שיא מאובחנים של שלושה חודשים.

בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"94 חולים במצב קשה". חיסון קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

שרשראות הדבקה חריגות נרשמו בכמה בתי ספר. בבית ספר חוף השרון, נדבקו בנגיף 98 תלמידים וחמישה אנשי צוות, ובית הספר נסגר עד להודעה חדשה. זאת, לאחר שבתנועת נוער הפרו את ההנחיות. בבית ספר הגמנסיה הריאלית בראשון לציון, 125 תלמידים ו-17 אנשי צוות נדבקו בנגיף. חלקם ככל הנראה נדבקו בווריאנט אומיקרון.

אמש, 1,681 תלמידים ואנשי צוות חינוך אובחנו מאומתים לנגיף. סך כל התלמידים המצויים בבידוד עומד על 55,797. כמו כן, 2,113 אנשי צוות חינוך מצויים בבידוד בעקבות חשיפה לנגיף. המספר הכולל של תלמידים המאומתים לקורונה עומד על 8,456 ושיעור הבדיקות החיוביות במערכת החינוך עומד על 2.7 אחוזים.

עוד בוואלה!

אנטיגן למחוסנים על חשבון המדינה, בידוד של 14 יום ללא מחוסנים: מתווה הבידוד החדש

לכתבה המלאה
בדיקת קורונה בתחנה של מד"א, ירושלים,29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל לעליה בנתוני התחלואה, משרד הבריאות הודיע היום לספקים כי אין תקציב למימון בדיקות האנטיגן המשמשות לפטור בידוד למחוסנים. זאת, בניגוד להודעה שיצאה מטעמם אמש כי יממנו בדיקות אלו. בהודעה שנמסרה לספקים הובהר כי אין לדגום מי שאינו בקבוצת היעד, כלומר בגילאי 12-3 או מנועי חיסון. המשרד ציין כי לא יתקצב בדיקות אלו עד לקבלת אישור של חמ"ל אנטיגן וקבלת אישור תקציבי.

כמו כן, מתווה בידודים חדש נכנס לתוקף אמש המקל על מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לאחד מזני הקורונה, לרבות אומיקרון. מחוסנים יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן מהירה, ואם יימצאו שליליים לנגיף לא תחול עליהם חובת בידוד. במידה שהבדיקה תצא חיובית, הם ייכנסו לבידוד למשך עשרה ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

השימוש בבדיקות האנטיגן באות בניגוד להודעת מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), לפיה בדיקות האנטיגן לא אמינות בזיהוי זן אומיקרון. במשרד הבריאות הוציאו הודעה בה הדגישו כי "ארבע ערכות בדיקות האנטיגן בהן נעשה שימוש בישראל נבדקו במעבדות קורונה המאושרות על ידי המשרד ונמצא כי הן מזהות את זן האומיקרון". הבדיקות שיהיו תקפות לשימוש הן הבדיקות המוסדיות בלבד, ולא הבדיקות הביתיות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully