וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטיגן למחוסנים על חשבון המדינה, בידוד של 14 יום ללא מחוסנים: מתווה הבידוד החדש

29.12.2021 / 22:04

לפי המתווה שנכנס לתוקף בחצות, מחוסנים נגד קורונה שבאו במגע עם מאומת יוכלו להשתחרר מבידוד עם בדיקת אנטיגן שלילית, חרף החששות ב-FDA על יעילותן לזיהוי זן אומיקרון. לא מחוסנים יידרשו לבדיקת PCR שלילית בתום שבוע בבידוד. מה שצריך לדעת

בווידאו: תור לבדיקת קורונה בתל אביב/צילום: ראובן קסטרו

מתווה הבידודים החדש שנכנס לתוקף הלילה (רביעי) יקל על מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לאחד מזני הקורונה, לרבות אומיקרון. מחוסנים יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן מהירה, שהמדינה תממן, ואם יימצאו שליליים לנגיף לא תחול עליהם חובת בידוד. במידה שהבדיקה תצא חיובית, הם ייכנסו לבידוד למשך עשרה ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

השימוש בבדיקות האנטיגן באות בניגוד להודעת מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), לפיה בדיקות האנטיגן לא אמינות בזיהוי זן אומיקרון. במשרד הבריאות הוציאו הודעה בה הדגישו כי "ארבע ערכות בדיקות האנטיגן בהן נעשה שימוש בישראל נבדקו במעבדות קורונה המאושרות על ידי המשרד ונמצא כי הן מזהות את זן האומיקרון". הבדיקות שיהיו תקפות לשימוש הן הבדיקות המוסדיות בלבד, ולא הבדיקות הביתיות. כן הוחלט כי בשבעת הימים שלאחר הבדיקה הנבדקים יצטרכו להימנע ממקומות הומי אדם לצרכי בילוי וכן מגע עם אוכלוסיות בסיכון.

בדיקת קורונה לילדה בתחנה של מד"א, ירושלים,29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה לילדה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל
מתווה הבידודים. משרד הבריאות, אתר רשמי
מתווה הבידודים/אתר רשמי, משרד הבריאות

מנגד, לא מחוסנים/מחלימים שייחשפו למאומת יוכלו לבצע בדיקות PCR בלבד. אם יימצאו שליליים הם יצטרכו לשהות בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם המאומת, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית נוספת ביום השביעי. אם יימצאו חיוביים בבדיקה הראשונה הם ייכנסו לבידוד למשך עשרה ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

כמו כן, המתווה מתייחס המטפלים בקטין או חסר ישע שייחשפו למאומת לנגיף. מחוסנים יידרשו לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שיבצעו החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בהם הם מטפלים. לעומתם, לא מחוסנים ייכנסו לאחר סיום הטיפול לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully