וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש בטיחותי: המשטרה אסרה על הילולת הבאבא סאלי

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 17:11

המשטרה הוציאה צו המבטל את האירוע, אליו מגיעים עשרות אלפים מדי שנה, שאמור היה להיערך בשבוע הבא בנתיבות. ח"כ מרגי מש"ס הודיעו כי החרדים לא יכבדו את הצו ומאות אלפים יגיעו. סמוטריץ: "חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא מגבלות וההילולה תבוטל. בושה"

המשטרה הוציאה היום (רביעי) צו האוסר על קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב, תת-ניצב נחשון נגלר, נוכח כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה.

כניסת הקהל הרחב לאזור הקבר והמתחם המגודר שסביבו נאסרה. "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי", נמסר.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הצהיר היום במליאה שהציבור לא יכבד את הודעת המשטרה שאוסרת על קיום הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, ואמר כי הוא ומאות אלפים יגיעו למקום. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ כינה את ההחלטה "בושה", וקבל על כך ש"חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא כל מגבלה ורק את הילולת הבבא סאלי מבטלים. אין מילים".

הילולת באבא סאלי, נתיבות, 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת הניסיונות לעצור את התפשטות הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה אתמול את המשטרה לגבש מתווה להסדרת הילולת הבאבא סאלי. בין היתר, ביקש להיערך לצמצום היקף האירוע בצורה משמעותית והידוק האכיפה על מסיכות ותו ירוק.

ההילולה מציינת את יום מותו של הרב ישראל אבוחצירא. עשרות אלפי אנשים מגיעים לאירוע מדי שנה מכל רחבי הארץ, וזאת אחת משתי ההילולות הגדולות בישראל, יחד עם זו של רבי שמעון בר יוחאי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully