וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי התלמידים במוסד החינוכי מפרשת המין בדרום: "היו מקרים נוספים"

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 10:31

ש', שילדה לומד במוסד שבו נעצרו כעשרה נערים בחשד לעבירות מין, סיפרה בריאיון ל-103FM על תחושת התלמידים מאז פרוץ הפרשה ותיארה את האווירה האלימה: "ילד שמגיע עם סכין כי כי יש לו אויבים? זה לא הגיוני". ט', אם נוספת, שיתפה: "הילדים נשארים בבית, לא מרגישה ביטחון"

בווידאו: הגשת כתב האישום באונס נגד הנער בן ה-15 מתל אביב/מערכת וואלה!

הורים לתלמידים במוסד החינוכי בדרום בו נעצרו כעשרה נערים בחשד לעבירות מין סיפרו על האווירה במקום. בריאיון בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, אמרה ש' כי משיחות עם נציגות של מועצת התלמידים התברר כי "היו מקרים נוספים שלא פרסמו אותם, שלא הגיעו לידי ההורים".

לדבריה, התלמידים במוסד מרגישים לא מוגנים בו, ובעיות של אלימות הן עניין שבשגרה. "במקום לבוא ללמוד הם צריכים להתעסק בהמון דברים שלא רלוונטיים למוסד החינוכי", טענה. "שבוע אחר שבוע מתקבלים מכתבים על אלימות של תלמידים כלפי המורים, על עישון סיגריות אלקטרוניות בכיתות, על עישון סמים, על שתיית אלכוהול. תלמידים מגיעים שתויים".

ש' מחתה על המצב הקשה במוסד החינוכי. "ילד שמגיע עם סכין למוסד החינוכי כי הוא רוצה להגן על עצמו, כי יש לו אויבים? זה לא הגיוני. יש חוסר ביטחון בהסעות כי אין שם מספיק השגחה, לא מרגישים בטוחים גם בהפסקות", הוסיפה.

תלמידים בכניסה לבית ספר. ראובן קסטרו
תלמידים בכניסה לבית ספר/ראובן קסטרו

על השאלה האם הופתעה מהפרשה האחרונה והחמורה, ענתה כי ההורים לא היו מודעים לכל המקרים שהתרחשו במוסד החינוכי, ורק לאחר בירור עם נציגים במועצת התלמידים המקרה נודע. "אני מבינה למה הם היו במצוקה ולמה הגיעו להחלטה של שביתה", אמרה.

ש' אמרה שלדעתה הנהלת המוסד החינוכי לא הסתירה את פרטי המקרה, וייתכן שהתלמידים עצמם חששו להביא את העניין לידיעת המחנכים. "צריך לעבוד יותר על המוגנות, לשים את התלמיד במקום הראשון. שתלמיד ירגיש בטוח שהוא מגיע למקום בו הוא צריך ללמוד, מגיע לבית חינוך ולא למקום שהוא צריך לחשוש בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לדבריה, המצב הזה דומה בבתי ספר רבים בארץ, ומחייב את התייחסות משרד החינוך. היא שיתפה כי היא חוששת לשלוח את ילדיה ללימודים.

היא סירבה להתייחס לדרישה שהושמעה על הסרת צו איסור הפרסום מהפרשה הנוכחית. "אני לא מוכנה לדבר על זה כי אני לא בקיאה בנושא. אני תומכת במועצת התלמידים בכל הדרך שלהם כי הם נלחמים כדי שיוכלו להגיע למוסד החינוכי בו הם לומדים ומרגישים בטוחים. אנחנו כהורים לא נוותר. רק התחלנו את המאבק. אנחנו נעמוד על זה, על להרגיש בטוחים כשאנחנו שולחים את הילדים שלנו ללימודים".

"כל הילדים פגועים ולמערכת אין מושג מה קורה"

ט', אם לתלמידה אחרת בדרום, שיתפה: "אנחנו עוברים את הימים האלה עם הילדים בבית. אני כרגע לא שולחת את הבת שלי. אני משאירה אותה בבית לא כי היא עברה משהו ולא בגלל המקרה הזה שכולם מדברים עליו, הוא שולי בעיניי".

"אני לא ממעיטה בערך שלו. לא אהיה במקום ההורים חס וחלילה, גם במקום הורי הילדה והילדים שהיו מעורבים. איך הם לא יהיו מעורבים בדבר כזה הילדים שלנו שחשופים לכל כך הרבה במדיה החברתית וכל התכנים שהם רואים".

בתשובה לשאלה אם הילדה שלה נפגעה - היא השיבה: "הילדה שלי לא נפגעה, כל הילדים פגועים ולמערכת אין מושג מה קורה לילדים של היום, לדור הזה. אין להם מושג איך לטפל. אני לא כועסת על המערכת, אני כועסת למעלה על הממשלה, שיתעוררו. מה שקרה בבי"ס בדרום יכול לקרות ובטוח קורה בכל בי"ס בישראל וכל מי שאומר לא, או שעיוור או שאין לו מושג מה קורה עם הילדים שלו. זה הדבר הגרוע, הממשלה למעלה, שיתעוררו. יחסי מין לצערנו, אם פעם היו בתיכון, היום כבר בחטיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully