וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ו-20 שנים נוספות לברק בן עמי, שרצח את בתו התינוקת

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 19:37

בן ה-35 דקר את בתו למוות וניסה לרצוח את אשתו ובתם הנוספת בשנה שעברה בהוד השרון. בית המשפט קבע כי ישלם לנפגעות פיצויים של יותר מ-650 אלף שקלים. "רצח חריג בחומרתו, לקח את חייה של התינוקת לעיני אמה ואחותה", ציינה השופטת. גרושתו לירון: "מפלצת בשר ודם"

בווידאו: ברק בן עמי הודה בהסדר טיעון כי רצח את בתו התינוקת/צילום: ספיר לוי וניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על ברק בן עמי, שרצח את בתו בת העשרה חודשים גוני, וניסה לרצוח את אשתו דאז לירון דרור ובתם הנוספת. בנוסף לעונש המאסר, בן עמי יידרש לשלם פיצויים של 658 אלף שקלים לנפגעות. הרשעתו התקבלה לאחר שהודה במעשים במסגרת הסדר טיעון.

"מעשה הרצח בנסיבות מחמירות - מקרה מובהק של רצח חריג בחומרתו. הנסיבות המחמירות - מידת אכזריותו של הרצח", ציינה השופטת ליאורה ברודי. "הנאשם לקח את חייה של התינוקת לעיניהן של אמה ואחותה. הן יישאו את הכאב עמן לעד". בן עמי רשאי לערער לבית המשפט העליון בתוך 45 יום.

גזר דין | ברק בן עמי בגין רצח בתו התינוקת, שני נסיונות רצח של אשתו ובתו הנוספת. המחוזי מרכז, לוד 29 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
בן עמי בדיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, שני פרומקין

לירון בירכה על גזר הדין. "מודה לבית המשפט שנתן לנו עוד כמה שנים של שקט. מדובר במפלצת בשר ודם - המילים שלו הן תסריט עלוב שנכתב עבורו, ואני לא מאמינה למילה. אני קוראת מכאן לכל הרשויות - שימו לזה סוף, לא ייתכן שלרוצחים יהיו יותר זכויות מהקורבנות שלהם. עזרו לילדים ולנשים, לבתי שנותרה בחיים ולי, להרים את הראש מעל המים ולחיות ללא פחד מהמפלצת. יש עוד דרך ארוכה לפנינו". עוד לירון סיפרה לוואלה! על תחושותיה על קבלת גזר הדין: "עכשיו כששמעתי את גזר הדין באוזניי, אני מרשה לעצמי כרגע להירגע. עדיין החופשות מאוד מטרידות אותי, ההקלות שנותנים, כל מיני קיצורים שעושים על ימין ועל שמאל".

על "החרטה" של בן עמי שעורך הדין המייצג אותו ייחס לו אמרה דרור כי "אני לא מאמינה למילה. זה הכל הצגה, מניפולציה במיטבה. כי בשני דיונים הקודמים שראיתי אותו מסתכל עלי במבטים של רצח - ופתאום זה הופך למלים של אהבה, זה לא עובד ככה, זה לא אמיתי, זה משחק".

"אני קמה כל בוקר רק לבת שלי, אני קמה ומארגנת אותה ומלבישה אותה, הכל סביבה - כדי שתהיה בריאה, כל כך חשוב לי שתהיה בריאה", סיפרה דרור על ההתמודדות בשנים מאז האירוע, "שתינו עוברות טיפול, אני עובדת באופן אינטנסיבי על השיקום שלה, זו ילדה בת 5 שזוכרת הכל, את כל הסיטואציה. אנשים אמרו לי 'היא בטח תשכח' - לא, זה לא משהו ששוכחים. גזר הדין לא משנה את היומיום שלנו, אבל זה נותן לי שקט לכמה שנים".

עוד בוואלה!

ברק בן עמי הודה בהסדר טיעון כי רצח את בתו התינוקת: ירצה מאסר עולם ועוד 20 שנה

לכתבה המלאה
לירון דרור,לאחר הקראת גזר הדין של ברק בן עמי  שהורשע ברצח בתו בת העשרה חודשים ובנסיון לרצוח את אשתו דאז ובתו הנוספת, בימ"ש מחוזי לוד, 29 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
לירון דרור בבית המשפט, היום/מעריב, אבשלום ששוני

לירון המשיכה וסיפרה על בתה גוני שנרצחה כי "היא היתה חכמה ותקשורתית באופן יוצא דופן לגיל שלה. היא ידעה שהיא בסכנה, היא הרגישה את זה. אני רוצה שיזכרו אותה עם הפנים העגלגלות המתוקות שלה". עוד סיפרה כי היא עובדת על כמה פרויקטים להנצחתה של גוני, בהם גן שעשועים וספר ילדים: "ההתעסקות הזו עוזרת לה להתמודד עם האבל, זה משאיר אותה כנושא שיחה יומיומי, ואז קל יותר". לירון ובתה גרות כעת באותו בית בו הרצח וניסיונות הרצח אירעו. "אין לי אפשרות כלכלית לשכור דירה" שיתפה לירון, "וגם יש לי את התמיכה של המשפחה שלי שם, וזה חשוב לי מאוד".

לירון דרור, גרושתו של ברק בן עמי, לאחר גזר דינו בבית המשפט המחוזי בלוד, 29 בדצמבר 2021. ניב אהרונסון
"אני רוצה שיזכרו אותה עם הפנים העגלגלות המתוקות שלה״ לירן דרור על בתה שנרצחה/ניב אהרונסון

לפי כתב האישום, בן עמי החליט להמית את אשתו דאז ובנותיהם ולשים קץ לחייו. בעת שלירון ישבה על הספה כשהתינוקת גוני בזרועותיה, החל להכות אותה באגרופיו, דחף וחנק אותה בעוד שניסתה להימלט, ואף אמר לה "את תמותי היום". בהמשך לקח סכין מהמטבח, דקר את לירון כמה פעמים בצווארה עד שנפלה על הרצפה כשגוני נותרה על הספה. בן עמי הוסיף לחנוק ולדקור את אשתו, ולאחר מכן דקר את שתי בנותיו.

בשלב זה הצליחה לירון לקום וניסתה לצאת מהדירה במטרה לקרוא לעזרה - בעוד בן עמי הצליח לדקור אותה שנית. למרות זאת, הצליחה להגיע אל החצר ולצעוק לעזרה. הנאשם השיג אותה, תפס בשערה, ודקר אותה שוב, בבטנה, באמצעות הסכין. לירון נפלה על הארץ, והנאשם תפס ברגלה וניסה לגרור אותה אל הדירה, אך עזב אותה משהגיעו למקום אנשים נוספים.

לאחר מכן חזר אל הדירה, חנק את בתו הפעוטה ופצע את עצמו באמצעות סכין. בן עמי חדל ממעשיו כשנכנסו אנשים אל הבית. בעקבות מעשיו של בן עמי, תוך זמן קצר נקבע מותה של התינוקת. אשתו ובת השלוש סבלו מפצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה בבתי חולים.

ברק בן עמי, האב החשוד ברצח בתו בהוד השרון. 8 במרץ 2020. קובי ריכטר, TPS
בן עמי עם גרושתו ובנותיו/TPS, קובי ריכטר

בדיון האחרון בבית המשפט בספטמבר, הודיעה נציגת הפרקליטות כי "הגענו להסדר טיעון שלפיו הנאשם יודה בכתב האישום המקורי ללא תיקון ויורשע במיוחס לו". הצדדים לא הגיעו להסכמה על גובה הפיצויים במסגרת הסדר הטיעון. כמו כן, ההגנה לא הסכימה לדרישת הפרקליטות להגדיר את הרצח כ"רצח חריג", אך השופטים קבעו לבסוף שזה היה המקרה.

"בזכות הקביעה הזו של רצח חריג יוכל הנאשם לפנות לוועדת הקציבה רק עוד 15 שנה במקום עוד שבע שנים, והקציבה מגבילה את עונשו ל-40 ולא ל-30", הסבירה הפרקליטה עו"ד ליאת פלג.

עו"ד רן אלון, שייצג את בן עמי מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "העונש שנגזר הינו ברובו בהתאם להסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, לא הייתה ברובו כל הפתעה, היו וריאנטים מסוימים שבית המשפט גזר אותם שהיו בסימן שאלה. רוצה להדגיש שמדובר לכל הדעות במקרה קשה עם תוצאות טראגיות, מקרה עצוב מאוד".

"עם זאת, צריך לזכור שבניגוד למקרים אחרים כאן אנחנו רואים נאשם שלקח אחריות באופן מלא" ציין, והוסיף כי "זה לא מקרה מתוכנן מראש - אלא מקרה של אובדן שליטה טוטאלי שמיד לאחריו לקח אחריות והביע צער מלא, זה מאוד נדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully