וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחיסון טבעי? "הידבקות באומיקרון מייצרת נוגדנים לזנים אחרים לקורונה"

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 10:27

לפי מחקר שפורסם בארה"ב, נוגדנים שנוצרו בעקבות מחלה בזן החדש יעילים נגד הזנים האחרים - בהם גם הדלתא. מתוצאות המחקר עולה כי מספר הנדבקים הגדול שצפוי עשוי להעלות את רמת חסינות האוכלוסייה ולסייע במיגורו. המחקר שותף גם על ידי פרופ' ערן סגל המייעץ לקבינט

בווידאו: בבית החולים תל השומר החל המחקר בחיסון הרביעי נגד קורונה/צילום: רויטרס

הידבקות בזן האומיקרון ככל הנראה מייצרת חסינות נגד זנים אחרים של נגיף הקורונה, בהם וריאנט הדלתא - כך עולה מתוצאות מחקר ראשוני שפורסם היום (שלישי) מטעם אוניברסיטת וושינגטון בסיאטל. את המחקר שיתף פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, המייעץ לקבינט המומחים, וכתב כי מדובר ב"מחקר חשוב".

"מספר הנדבקים הגדול באומיקרון שצפוי בישראל ובעולם עשוי להעלות משמעותית את רמת החסינות של כלל האוכלוסייה ולעזור במיגור של דלתא ושל לפחות חלק מהווריאנטים האחרים", כתב סגל בטוויטר, כשציטט את אותו מחקר.

מתחם הבדיקות הסרולוגיות לילדים, קרל נטר ירושלים, 22 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
בדיקות קורונה לילדים/TPS, שלו שלום

לצד תוצאות המחקר, זן האומיקרון ממשיך להתפשט בישראל. משרד הבריאות עדכן אתמול כי 1,760 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה וכי חצי מהם הם נשאי אומיקרון - זאת מתוך כ-94 אלף בדיקות, מהן 1.87% יצאו חיוביות. מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב ועומד על 87. מקדם ההדבקה התייצב לראשונה אחרי 10 ימים ונותר 1.41.

כחלק מההתמודדות עם התפשטות האומיקרון, ישראל נוקטת בשורת צעדים והגבלות. עם זאת, אתמול, הוועדה לסיווג מדינות אדומות המליצה להסיר 55 מדינות מהרשימה, ורק ורק 15 מדינות יישארו כאלה. הוועדה גם המליצה לממשלה להגדיר את מקסיקו כאדומה.

אתמול בחצות נכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות, שכוללות בין היתר מעבר ללימודים מרחוק בכיתות ז'-י"ב בערים אדומות וכתומות בכיתות עם שיעור חיסונים נמוך, וכן הרחבת התו הירוק וסגירת מתחמי מזון משותפים בקניונים.

בתוך כך, במרכז הרפואי שיבא החל אתמול מחקר ראשון מסוגו בעולם, שבמסגרתו ניתן חיסון רביעי נגד קורונה, כדי לבחון את יעילות המנה הרביעית. במחקר ישתתפו כ-150 עובדים משיבא, שכבר קיבלו את המנה השלישית לפני יותר מארבעה חודשים, ותוצאת הסרולוגיה שלהם מתחת ל-700.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully