וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: בהחלט ייתכן שרשימת המדינות האדומות תשתנה בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 18:59

שר הבריאות אמר בישיבת סיעתו כי במתווה הבידוד החדש יהיה הבדל בין הדרישות ממחוסנים ללא מחוסנים והזהיר: "האומיקרון מדבק בקצב אדיר". שר האוצר ליברמן: "נתוני התחלואה מאפשרים לנו לשמור על המשק פתוח"

בווידאו: קריאות "בוגד" נגד בני בגין מחוץ לישיבת סיעת תקווה חדשה בבית שמש/מערכת וואלה!

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שני) כי "בהחלט ייתכן" שרשימת המדינות האדומות תשתנה בימים הקרובים וכי במתווה הבידוד החדש יהיה הבדל בין הדרישות ממחוסנים ללא מחוסנים. "המצב בישראל טוב הרבה ביחס לעולם, אבל זה לא אומר שאפשר להיות שאננים", אמר הורוביץ. "כולנו מקוים שיהיו אינדיקציות אופטימיות יותר, אבל האומיקרון מדבק בקצב אדיר ולצערי זו אינה שפעת ואי אפשר להתייחס לזה כשפעת". את הדברים אמר בישיבת סיעתו.

הורוביץ התייחס למדיניות בנתב"ג ואמר כי "הפעולות שנקטנו האטו משמעותית את כניסת האומיקרון, אבל אמרנו מההתחלה שמהרגע שהחלק העיקרי של ההדבקה תהיה בקהילה בתוך הארץ ולא תגיע מחו"ל, אז חלק מהנחיות הכניסה והיציאה מהארץ מתייתרות הלכה למעשה". "מוקדם עוד להצהיר על שינוי מדיניות בנתב"ג ובכל מקרה נשמור על פיקוח ובדיקות, אבל בהחלט ייתכן שרשימת המדינות האדומות תשתנה בימים הקרובים", הוסיף.

"המפתח הוא חיסונים. יש מלאי חיסונים לכולם, דאגנו מעל ומעבר וזו פריבילגיה שאין בכל מדינה", הוסיף שר הבריאות. "בסוף האחריות להתחסן נמצאת בידי כל אדם ואני לא יכול להחליף שיקול דעת של אף אחד, אבל לנוכח הנתונים מהאומיקרון, אנשים שלא מחוסנים צריכים לדעת שהם לא מוגנים. כחלק מהמדיניות של שמירה על שגרת החיים אנחנו בוחנים מחדש את מדיניות הבידודים וההנחיות בנוגע לכניסות ונסיעות לחו"ל. אנחנו עוקבים אחרי הנתונים וצפויים לשנות את מדיניות הבידודים, הפרטים עוד לא הוחלטו אבל יהיה הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים שבאו במגע עם מאומת".

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"בהחלט ייתכן שרשימת המדינות האדומות תשתנה", נתב"ג בימי הקורונה/ראובן קסטרו

גם יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בישיבת סיעתו לאומיקרון ואמר כי "אסור לזלזל ולהקל ראש וחייבים להתייחס לכל נושא הגל הנוכחי בשיא הרצינות. יחד עם זאת, הכול תלוי בהתנהגות אחראית של תושבי ישראל. נתוני התחלואה הקשה הנמוכים מאפשרים לנו לשמור על המשק פתוח ואני מקווה שכמדינה נדע לשמור על הכלכלה, אבל זה מחייב התנהלות אחראית של האזרחים. מי שלא עשה עדיין חיסון חייב לעשות חיסון, ולהקפיד על עטיית מסכות. השילוב של חיסון ומסכות יאפשר לנו להמשיך לתפקד לצד הקורונה ולשמור על הכלכלה פתוחה".

ליברמן התייחס גם לרפורמה בחקלאות ואמר כי "הבעיה העיקרית שלנו בחקלאות היא הירידה הדרמטית בצריכת פירות וירקות. אנחנו לא יכולים לרשות לעצמנו ירידה של 20 אחוז בצריכת פירות וירקות, לכן חייבים להגיע למצב שגם השכבות החלשות יוכלו לאכול פירות וירקות במקום לאכול אוכל לא בריא. לגבי החקלאים, אין ספק שמדובר במלח הארץ ואנחנו חושבים גם על החקלאות וגם על החקלאים. במצב של היום אנחנו מתכוונים לתמוך ישירות בחקלאים שעלולים להיפגע מהורדת המכסים, ומצד שני להשקיע בטכנולוגיות ושדרוג תשתיות, מחקר ופיתוח".

בישיבת סיעת יש עתיד התייחס היו"ר שר החוץ יאיר לפיד לחידוש הגרעין בווינה: "ממשלת ישראל מנהלת מאבק בינלאומי רחב היקף למען האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה סף גרעינית, כל המערכות הביטחוניות והמדיניות בישראל פועלות ביחד במאבק הזה בתיאום מלא".

לפיד תקף את התנהלות נתניהו סביב הנושא וטען כי "בסיבוב הקודם של המאבק נגד הגרעין האיראני, אני הייתי יו"ר האופוזיציה. הייתה לי יריבות מרה עם הממשלה, אבל בנושא האיראני שיתפתי איתה פעולה באופן מלא. יו"ר האופוזיציה הנוכחי לעומת זאת מנהל בימים אלה קמפיין באנגלית נגד מדינת ישראל, נגד הדמוקרטיה הישראלית. שם על זה הרבה כסף. אני לא זוכר פגיעה כזו, בתזמון כזה, בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. זו בושה וחרפה וכל פטריוט ישראלי צריך לגנות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully