וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירה המקוממת של ח"כ יברקן בדיון על הגבלות הקורונה: "רק חסר מחנות ריכוז"

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 15:02

חבר הכנסת, שמחה על ההגבלות הנוגעות לאזרחים שלא התחסנו בתקנות התו הירוק, הוצא מהדיון בוועדת החוקה בעקבות דבריו. ח"כ קריב: "רגע של שפל. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. יש גבולות גם לחברי כנסת"

יברקן: ישראל מקימה מחנות ריכוז למי שאין לו תו ירוק/צילום: ערוץ הכנסת

‏ח"כ גדי יברקן (ליכוד) מתח היום (ראשון) בדיון בוועדת חוקה שעסק בתקנות התו הירוק המורחב ביקורת על היחס בישראל ללא-מחוסנים, ואמר כי "רק חסרים מחנות ריכוז" עבור חמישה מיליון אזרחי המדינה שלא מחזיקים בתו ירוק, "כמו באוסטריה".

בעקבות דבריו, הוא הוצא מהדיון בהוראת היו"ר, ח"כ גלעד קריב (עבודה). "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח", אמר לו קריב. "מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".

סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"רק חסר מחנות ריכוז". יברקן/פלאש 90, יונתן זינדל

זה לא הפעם הראשונה שיברקן מתבטא באופן שנוי במחלוקת בנושא הקורונה. לפני כחודשיים הוא התעמת עם שר הבריאות ניצן הורוביץ במליאה. "אני קרוב למרוד בהחלטה של משרד הבריאות ולהימנע מחיסון שלישי בגלל הרדיפה אחר מי שלא מתחסן", הצהיר אז יברקן. עוד אמר כי "צריך לאפשר גם למי שלא מתחסן לחיות כאן בכבוד". הורוביץ השיב לו בתגובה: "על מה אתה מדבר? אתה חסר אחריות שכמוך. תתבייש לך". מיד לאחר מכן ננזף בידי ח"כ אחמד טיבי, שניהל את הישיבה, והשר הורוביץ שאמר לו: "תשב בשקט, יצאת מדעתך?".

בתגובה לדבריו של יברקן, אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ': "ההשוואה שעשה היום ח"כ גדי יברקן בין אמצעי הזהירות שנועדו לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים בשואה - בזויה ומעוררת בחילה." עוד הוסיף כי "הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו כמובן אמירה מחפירה ונאלחת גם כלפי אנשי הרפואה ועובדי מערכת הבריאות שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully