וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יברקן: "כל מה שיש להורוביץ למכור זה היותו גיי ואשכנזי"

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 11:15

חבר הכנסת מהליכוד התראיין ל-103FM בעקבות העימות עם שר הבריאות בנושא החיסונים אתמול במליאה. "עשיתי מסלול חיים פי מאה ממנו, לא הוא ולא אחרים יקראו לי לשתוק". על האמירה לפיה לא יתחסן בחיסון שני ושלישי: "דיברתי על הפן של זכויות האדם, לא על הפן הבריאותי"

בווידאו: יברקן והורוביץ במליאת הכנסת/דוברות הכנסת

ח"כ גדי יברקן (הליכוד) אמר היום (חמישי) כי "כל מה שיש לניצן הורוביץ למכור לאג'נדה הפוליטית זה היותו גיי ואשכנזי, חוץ מזה אין לו שום דבר למכור". יברקן אמר את הדברים בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, בעקבות העימות עם שר הבריאות אתמול במליאה, סביב נושא החיסונים. "עשיתי מסלול חיים פי מאה ממנו, לא הוא ולא אחרים יקראו לי לשתוק", הוסיף.

"אין לי טענה לזה שהוא גיי", המשיך יברקן. "להיות אשכנזי זה כרטיס כניסה לראשות ממשלה גם אם אין לך בגרות ולא עשית שום דבר, מה זה משנה?"

גדי יברקן מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"אף אחד לא יקרא לי לשתוק". ח"כ יברקן/ראובן קסטרו

יברקן הסביר את אמירתו בכנסת לפיה לא יתחסן בחיסון השני והשלישי: "אני שמח שזה עלה לסדר היום. דיברתי על הפן של זכויות האדם, ולא על הפן הבריאותי. אני בעד חיסונים, אני קורא להתחסן, אני חליתי והחלמתי. אמרתי את זה כאות הזדהות, לא מתוך אמונה פנאטית שלא להתחסן".

יברקן גם תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט, וטען כי הוא מסית נגד ציבור הלא מתחסנים. "לצערי הרב מי שמוביל את זה ועומד בראש זה בנט שאומר את זה בישיבת ממשלה. כל מטרתו זה לאפשר ריב, סכסוך בין הורים כדי שההורים יריבו והילדים יריבו בבתי הספר וייווצר כאוס".

מלשכת שר הבריאות הורוביץ נמסר כי האמירה של יברקן "לא ראויה להתייחסות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה על המתווה החדש למתמחים בפריפריה, כנסת, 6 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין לי טענה לזה שהוא גיי". הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול התרחש עימות בין יברקן לשר הורוביץ, בעקבות מחאתו של חבר הכנסת מהליכוד נגד יחס הממשלה לאנשים שהחליטו לא להתחסן. "אני קרוב למרוד בהחלטה של משרד הבריאות ולהימנע מחיסון שלישי בגלל הרדיפה אחר מי שלא מתחסן", הצהיר יברקן. עוד אמר כי "צריך לאפשר גם למי שלא מתחסן לחיות כאן בכבוד". הורוביץ השיב לו בתגובה: "על מה אתה מדבר? אתה חסר אחריות שכמוך. תתבייש לך". מיד לאחר מכן ננזף בידי ח"כ אחמד טיבי, שניהל את הישיבה, והשר הורוביץ שאמר לו: "תשב בשקט, יצאת מדעתך?"

לצערי הרב מי שמוביל את זה ועומד בראש זה רה"מ בנט שאומר את זה בישיבת ממשלה שכל מטרתו זה לאפשר ריב, סכסוך, בין הורים כדי שההורים יריבו והילדים יריבו בבתי הספר וייווצר כאוס.

בתגובה להתבטאות ח"כ יברקן, האגודה למען הלהט"ב מסרה כי "לשמוע ח"כ ש'יורד' על שר בשל נטייתו המינית זה מכעיס, מעציב ובעיקר מאכזב. מאכזב שזה מגיע דווקא ממי שמתיימר לייצג קהילה גדולה שעדיין סובלת מאפליה והדרה בחברה הישראלית. העלבון המיותר הוטח לא רק בשר הבריאות, אלא בכולנו. ח"כ יברקן - תתנצל ובהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully