וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏קבינט המומחים ממליץ: לבטל בשבועיים הקרובים את איסור הנסיעה למדינות אדומות

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 12:27

המומחים הציעו לראש הממשלה גם לבחון בהמשך את ביטול הבידוד למחוסנים, וממליצים לקבוצות הסיכון לשקול השתתפות בהתקהלויות בחלל סגור, שבהן צפויה עלייה בהדבקות ברקע התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

‏קבינט המומחים המליץ היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט לבטל בשבועיים הקרובים את איסור הנסיעה למדינות האדומות, ברקע התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה. זאת, בשל ההנחה כי בעוד כשבועיים עיקר התחלואה וההדבקה תתרחש ממילא כבר בתוך ישראל.

עוד המליצו המומחים לבחון בהמשך את ביטול הבידוד למחוסנים. בהקשר זה, יש התלבטות באשר לרמת הסיכון בשחרור מחוסנים, שהרי הם גם נדבקים. הטיעון בעד הוא שגם אם המחוסנים נדבקים - הם פחות מדבקים.

בנוסף, בקבינט מעריכים גם שתהיה עלייה בהדבקות בפעילויות בחלל סגור תחת התו ירוק, ולכן המומחים ממליצים לקבוצות הסיכון לשקול השתתפות בהתקהלויות אלה.

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
נוסעים בנתב"ג, היום/אתר רשמי, פלאש 90

760 חולים חדשים בקורונה הצטרפו אתמול למניין הנדבקים במגפה, מספר מספר רב יחסית ליום שבת. גם המדדים האחרים בעלייה. שיעור הבדיקות החיוביות הגיע בשבת ל-2.07%, ומקדם ההדבקה עלה ל-1.41. מספר החולים קשה עומד כרגע על 98.

ראש קבינט המומחים "מגן ישראל" פרופ' רן בליצר אמר הבוקר כי להערכתו, בשבוע הקרוב עשויות להתקבל כמה החלטות מכריעות בנוגע להמשך ההתמודדות עם מגפת הקורונה, לרבות שאלת החיסון הרביעי. "אני חושב שטוב עושה מנכ"ל משרד הבריאות שקיבל את ההמלצה (בעניין החיסון) ומתלבט יחד עם אנשי המקצוע כדי לקבל החלטה מושכלת", אמר בליצר. "הייתי עושה בדיוק את מה שעושה המנכ"ל - אוסף את המידע שמגיע מהמדינות. לדעתי השבוע הקרוב יהיה שבוע של החלטות".

עוד בוואלה!

אחרי הסופ"ש: זינוק במאומתים בקורונה. מקדם ההדבקה עולה ל-1.41

לכתבה המלאה

בליצר התייחס לנתונים שזורמים מבריטניה לגבי האומיקרון, שלדבריו "מרמזים שהוא גורם למחלה פחות קשה, ולאשפוזים ביחס של פי שתיים-שלוש פחות מאשר הדלתא". עם זאת, לדבריו, הבריטים מסייגים את המסקנות משום שהן מתבססות על אוכלוסייה צעירה יחסית, והמספרים עדיין קטנים. בליצר אמר כי המספרים עשויים להשתנות כאשר יתקבלו נתונים של חולים מבוגרים יותר, וכאלה שלא חוסנו.

הוא הביע אופטימיות לנוכח הדיווחים המגיעים מדרום אפריקה, המעידים על כך שהתחלואה הנגרמת מווריאנט האומיקרון אינה קשה בדרך כלל. סיבה נוספת לאופטימיות היא העובדה ששיעור ההדבקה בדרום אפריקה ירד, מסיבה שאינה ברורה. "אם מדובר בזן כל כך מדבק, למה ההדבקה עצמה פסקה תוך פרק זמן לא ארוך? מה הביא לעצירה"? תהה בליצר.

כשנשאל על ההיתר שהעניק היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות על מי שאינם מחוסנים בלי צידוק אפידמיולוגי, הביע בליצר הסתייגות מהמהלך. "בעולם שלי, של בריאות הציבור, אנחנו משתדלים למקד את קבלת ההחלטות על סמך נתונים אפידמיולוגיים. קשה לי להאמין ולתמוך בכל אמצעי שנתפס כסוג של ענישה, אל מול אוכלוסייה שמקבלת החלטה שתפגע בעיקר בבריאות שלה". לדבריו, במדינות אחרות זה מקובל יותר, אבל לטעמו זה צריך להיות מוצא אחרון. "צריך לבדוק אם הגענו לרגע", חתם בליצר.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully