וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסופ"ש: זינוק במאומתים בקורונה. מקדם ההדבקה עולה ל-1.41

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 11:18

מהנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות בשבת עומד על 2.07%. מניין הנדבקים הוא גבוה ביחס ליום שבת. מספר החולים הקשים עומד כרגע על 98. ראש קבינט המומחים "מגן ישראל" צופה: "השבוע יהיה שבוע של החלטות"

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לזן האומיקרון ומתריע שהזמן אוזל/מערכת וואלה!

760 חולים חדשים בקורונה הצטרפו אתמול למניין הנדבקים במגפה, מספר מספר רב יחסית ליום שבת. גם המדדים האחרים בעלייה. שיעור הבדיקות החיוביות הגיע בשבת ל-2.07%, ומקדם ההדבקה עלה ל-1.41. מספר החולים קשה עומד כרגע על 98.

ראש קבינט המומחים "מגן ישראל" פרופ' רן בליצר אמר הבוקר כי להערכתו, בשבוע הקרוב עשויות להתקבל כמה החלטות מכריעות בנוגע להמשך ההתמודדות עם מגפת הקורונה, לרבות שאלת החיסון הרביעי. "אני חושב שטוב עושה מנכ"ל משרד הבריאות שקיבל את ההמלצה (בעניין החיסון) ומתלבט יחד עם אנשי המקצוע כדי לקבל החלטה מושכלת", אמר בליצר. "הייתי עושה בדיוק את מה שעושה המנכ"ל - אוסף את המידע שמגיע מהמדינות. לדעתי השבוע הקרוב יהיה שבוע של החלטות".

מתן חיסון במרכז כללית בירושלים 21 בדצמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
יש לאפשר לילדים להשלים את מהלך החיסון/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בליצר התייחס לנתונים שזורמים מבריטניה לגבי האומיקרון, שלדבריו "מרמזים שהוא גורם למחלה פחות קשה, ולאשפוזים ביחס של פי שתיים-שלוש פחות מאשר הדלתא". עם זאת, לדבריו, הבריטים מסייגים את המסקנות משום שהן מתבססות על אוכלוסייה צעירה יחסית, והמספרים עדיין קטנים. בליצר אמר כי המספרים עשויים להשתנות כאשר יתקבלו נתונים של חולים מבוגרים יותר, וכאלה שלא חוסנו.

הוא הביע אופטימיות לנוכח הדיווחים המגיעים מדרום אפריקה, המעידים על כך שהתחלואה הנגרמת מווריאנט האומיקרון אינה קשה בדרך כלל. סיבה נוספת לאופטימיות היא העובדה ששיעור ההדבקה בדרום אפריקה ירד, מסיבה שאינה ברורה. "אם מדובר בזן כל כך מדבק, למה ההדבקה עצמה פסקה תוך פרק זמן לא ארוך? מה הביא לעצירה"? תהה בליצר.

רן בליצר. כללית שירותי בריאות, אתר רשמי
פרופ' רן בליצר/אתר רשמי, כללית שירותי בריאות

בנוגע למהלכים לסגירת חלקים ממערכת החינוך, בליצר אמר כי מדובר ב"דילמה גדולה מאוד". לדבריו, הפגיעה בלימודים צריכה להיות ברירה אחרונה, ואולם לנוכח העובדה שאין כיום נתון המעיד על כך שהאומיקרון גורם פחות לתסמונת רב מערכתית וללונג קוביד, יש לאפשר לילדים להשלים את מהלך החיסון שלהם. זאת לפני שהמחלה תתפשט באופן בלתי נשלט באוכלוסיית הילדים.

"הגבלות צריכות להיות מוצא אחרון"

ביחס לכישלון היחסי של חיסון הילדים, אמר בליצר כי בפני המערכת ניצב "אתגר גדול להתמודד עם הפחדות ופייק ניוז לסוגיו, שמקשה על אנשים מהיישוב לקבל החלטה".

כשנשאל על ההיתר שהעניק היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות על מי שאינם מחוסנים בלי צידוק אפידמיולוגי, הביע בליצר הסתייגות מהמהלך. "בעולם שלי, של בריאות הציבור, אנחנו משתדלים למקד את קבלת ההחלטות על סמך נתונים אפידמיולוגיים. קשה לי להאמין ולתמוך בכל אמצעי שנתפס כסוג של ענישה, אל מול אוכלוסייה שמקבלת החלטה שתפגע בעיקר בבריאות שלה". לדבריו, במדינות אחרות זה מקובל יותר, אבל לטעמו זה צריך להיות מוצא אחרון. "צריך לבדוק אם הגענו לרגע", חתם בליצר.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
לא התיר הגבלות ללא הצדקה אפידמיולוגית. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/ראובן קסטרו

בתוך כך הגיב משרדו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין הטלת המגבלות על לא מחוסנים ואמר כי הפרסומים בעניין זה שגויים. "הרינו להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה לא התיר הטלת הגבלות על לא מחוסנים ללא הצדקה אפידמיולוגית/בריאותית", נאמר בתגובה. "ההגבלות נועדו בראש ובראשונה למנוע את התפשטות המחלה, ועל כן הטלת ההגבלות צריך שתהיה מבוססת על חוות דעת מקצועית של משרד הבריאות בנוגע ליעילות האפידמיולוגית/בריאותית של ההגבלות, ולא הוטלו מגבלות שאינן משרתות תכלית בריאותית של המאבק במחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully