וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות קורונה בבית אבות באור יהודה, מספר המאומתים לאומיקרון הוכפל

עודכן לאחרונה: 25.12.2021 / 22:46

ראש הממשלה הודיע על הנחיות נוספות, בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. בין היתר - חובה על ביצוע בדיקות מהירות בכניסה לבתי אבות, גם למחוסנים. הערכת מומחי האוניברסיטה העברית, שהוצגה לראש הממשלה: 4% מהחולים הקשים בגל האומיקרון יהיו ילדים קטנים

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"יש להדק באופן מידי את ההגנה". חיסון בבית אבות/ראובן קסטרו

591 מאומתים חדשים זוהו היום (שבת) לווריאנט אומיקרון. עד כה זוהו בישראל 1,118 מאומתים, מתוכם 723 שבו מחו"ל. קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לווריאנט, אליהם טרם התקבלו תוצאות הריצוף.

בבית אבות באור יהודה נרשמה התפרצות קורונה כש-20 דיירים ועוד חמישה עובדים נדבקו - חשד גבוה שנדבקו בווריאנט האומיקרון. מקור ההדבקה לא ידוע.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב על הנחיות נוספות בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. בין היתר הנחה לקיים בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים, ולקדם רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן.

ההנחיה הגיעה לאחר התייעצות טלפונית עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, בכירי משרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים, בסיומה קבעו כי יש "להדק באופן מידי את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת". בנוסף, צפויים לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך כבר למקרה של גל שישי, למקרה שיתרחש. בסוף השבוע הציגו לראש הממשלה מומחי האוניברסיטה העברית את הערכתם, לפיה 4% מהחולים הקשים בגל האומיקרון יהיו ילדים קטנים. לפיהם רוב החולים הקשים יהיו בגילאי ה-60 לחייהם.

משרד הבריאות עדכן הערב כי 1,775 איש אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה, ומקדם ההדבקה עלה ל-1.4. יותר מ-99 אלף איש נבדקו לנגיף בטווח זמן זה. בסך הכל 90 חולים מוגדרים במצב קשה, ו-34 מונשמים.

בניסיון לבלום את התפשטות התחלואה וזן האומיקרון, קבינט הקורונה אישר אתמול את המתווה החדש להגבלות בקניונים - שייכנס לתוקף מחר בחצות. התקנות המרכזיות הן החלת התו הסגול בקניונים, חובת הצגת תו ירוק בכניסה לחלק מהחנויות ובכניסה למסעדות בקניונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully