וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 50% במספר הנדבקים בזן החדש, חשד גבוה ליותר מ-1,300 מקרים נוספים

עודכן לאחרונה: 24.12.2021 / 13:06

527 ישראלים אובחנו עד כה חיוביים לווריאנט, 351 מהם שבו מחו"ל. סך הכול, 1,482 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, המספר הגבוה ביותר מאז אמצע אוקטובר. מקדם ההדבקה עלה זה היום התשיעי ברציפות והגיע ל-1.36. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב והינו 88

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

183 מאומתים חדשים לווריאנט אומיקרון זוהו היום (חמישי) בארץ, כך לדברי משרד הבריאות. בכך, עולה מספר המאומתים לזן החדש בארץ ל-527, מתוכן 351 שבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 1,346 מקרים של חשיפה לוראיינט האומיקרון עבורם טרם התקבלו תוצאות הריצוף.

מוקדם יותר עדכן המשרד הבריאות כי 1,482 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף הקורונה אתמול. נכון להיום, 88 חולים מוגדרים במצב קשה. מקדם ההדבקה עלה זה היום התשיעי ברציפות, ועתה עומד על 1.36.

בתוך כך, עלייה בתחלואת קורונה נרשמה גם במערכת החינוך. נכון לעכשיו, 4,787 תלמידים מאומתים לנגיף ו-38,108 שוהים בבידוד. שכבת הגיל בה שיעור המאומתים הגבוה ביותר היא 6-11.

בהערכת מצב שהתקיימה אתמול, משרד הבריאות מסר כי 45 תלמידים וילדים במערכת החינוך בחדרה אובחנו בימים האחרונים כחולים בנגיף הקורונה. 83 נדבקו בסך הכול בהתפרצות, אחת מהן אומתה לווריאנט אומיקרון, וקיים חשד ששישה נוספים מתוכם נדבקו בזן החדש. החולים מגיעים מ-11 בתי ספר ושמונה גני ילדים.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מקדם ההדבקה עלה זה היום התשיעי ברציפות/ראובן קסטרו

מאוחר יותר באותו יום אישר קבינט הקורונה שורת הגבלות חדשות במערכת החינוך, במאמץ לבלום את העלייה בתחלואה וכן את התפשטות וריאנט אומיקרון. התקנות החדשות טרם אושרו בוועדת החינוך של הכנסת. עם זאת, מתווה "הכיתה הירוקה" החדש, המעודכן לזן, כבר אושר ויוחל על כלל בתי הספר.

בשלישי המליץ הצוות לטיפול במגפות לאשר את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה לבני 60 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון ולעובדים במערכת הבריאות. לפי הממלצה, מנת החיסון הנוספת תינתן כארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השלישית.

יום למחרת התכנס צוות המומחים והסביר את המלצתו לאשר את החיסון. "המלצנו על חיסון רביעי כי אנחנו רואים וריאנט מדבק מאוד", אמר אז בפתח הדיון ד"ר בעז לב, יו"ר הוועדה. הוא הסביר כי מקדם ההדבקה של האומיקרון הוא בין 3-4, וכי מדובר ב"מקדמי הדבקה עצומים שלא ראינו בעבר. פעם חשבנו שמקדם הדבקה 2 זה נורא, זה לא הגיע למימדים האלו. הוא תופס באירופה ואפריקה, ואני מאמין שהוא ישתלט על הדלתא".

יחד עם זאת, בר ציין כי הם טרם יודעים עד כמה הווריאנט גורם למחלה קשה. "כבר ידוע שהמחלה יותר קלה, אבל לא יודעים מה יקרה בהמשך". לדבריו, החשש העיקרי של המומחים הוא, שאם החיסון לא יינתן בשלב הקריטי, התחלואה והתמותה עלולות לגדול משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully