וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים ממליצים: חיסון רביעי נגד קורונה לבני 60 ומעלה

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 23:19

רוב חברי הצוות לטיפול במגפות תמכו במתן מנה נוספת לאוכלוסייה המבוגרת החל משבוע הבא, לאוכלוסיות בסיכון ולעובדי מערכת הבריאות, ארבעה חודשים לאחר החיסון השלישי. עוד הוחלט לצמצם לשלושה חודשים את הרווח בין המנה שנייה לשלישית

בווידאו: מבצע החיסון השלישי החל: "רוצה להרגיש חופשייה להיות עם הנכדים"/עריכה: אביעד בללי

הצוות לטיפול במגפות המליצו הערב (שלישי) לאשר את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה לבני 60 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון (מדוכאי חיסון, חולים אונקולוגים ומושתלי איברים) ולעובדי מערכת הבריאות, כארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השלישית. זאת, לאחר שרוב המומחים תמכו בהחלטה, שצפויה לצאת לפועל בשבוע הבא. עוד הוחלט להקדים את מתן המנה השלישית לשלושה חודשים לאחר המנה השנייה, במקום חמישה חודשים.

לאחר ההחלטה, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה הערב את משרד הבריאות וראשי קופות החולים להתחיל להיערך למבצע החיסון הרביעי. "זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם", אמר בנט וקרא לאזרחים להתחסן: "קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים. אל תבזבזו זמן".

בנוסף לכך הוחלט להקדים את מתן המנה 3 לשלושה חודשים לאחר מנה שנייה, במקום חמישה חודשים.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אדם מתחסן בפ"ת. אוגוסט/ראובן קסטרו

החלטת המומחים מגיעה ברקע התפשטות זן אומיקרון בישראל. היום עדכן משרד הבריאות כי מספר המאומתים לאומיקרון בארץ הוכפל והגיע ל-341 - 72% מהם מחוסנים כראוי. קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לווראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. בנוסף, גבר בן 70 מת היום לראשונה בארץ מסיבוכי הווריאנט. הגבר סבל ממחלות רקע קודמות והיה מחוסן רק בשתי מנות.

בד בבד, קבינט הקורונה אישר הערב הגבלות נוספות נוכח העלייה בתחלואה והחשש מהתפשטות זן אומיקרון. ראשית, אישרו השרים את מתווה החינוך, בו ילמדו מרחוק ביישובים כתומים ואדומים, בהם שיעור ההתחסנות נמוך מ-70%. כן אישרו השרים את מתווה הקניונים, שיפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים.

כמו כן, כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות. התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים.

בנוסף, כדי לעודד התחסנות, אישרו השרים תו ירוק זמני למשך 30 יום למתחסנים במנה ראשונה. זאת, למרות שמבחינה אפידימיולוגית ננקטה גישה לפיה תו ירוק, יקבל רק מי שעבר שבוע מאז קיבל את מנת החיסון השנייה או את מנת הבוסטר, שכן מנה אחת לא מעניקה מוגנות מספקת מהנגיף. מוקדם יותר, הממשלה אישרה כי הנוכחות במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי תצומצמם ל-50%.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully