וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועונשי מאסר כבדים נוספים למחבלים שרצחו את דביר שורק ב-2019

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 22:21

על קאסם אלעצאפרה גזר בית המשפט מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר ועל נציר אלעצאפרה מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. כן נקבע, כי כל אחד מהנאשמים ישלם פיצויים בסך 1,500,000 שקלים למשפחתו של רב"ט שורק

בווידאו: חברי החוליה שרצחה את רב"ט דביר יהודה שורק/צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: ליר שפיגלר

בית המשפט הצבאי גזר היום (חמישי) את דינם של המחבלים קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה, שהורשעו ברצח החייל דביר שורק ב-2019. על קאסם נגזר מאסר עולם ועוד 40 שנות מאסר ועל נציר מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. כן נקבע, כי כל אחד מהנאשמים ישלם פיצויים בסך 1,500,000 שקלים למשפחתו של שורק, וכי קאסם יפצה גם את נפגעי הפיגוע שביצע בשנת 2011, בסך 60 אלף שקלים.

על פי גזר הדין, קאסם גייס את נציר לחוליה צבאית שפעלה מטעם חמאס במטרה להוציא לפועל פיגועים נגד ישראלים, והשניים תכננו לבצע יחד פיגוע דקירה ולרצוח ישראלי. באוגוסט 2019, כשהבחינו בשורק ליד הכניסה ליישוב מגדל עוז, חסמו השניים את דרכו באמצעות רכבם. לאחר שיצא נציר מהרכב, החל להכות את החייל באמצעות שוקר ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. לאחר מכן, השניים נמלטו מהמקום.

הקראת כתב אישום לרוצחי דביר שורק, בית הדין הצבאי עופר 3 באוקטובר 2019. מאיה הורודניצ'אנו
גזר דין של מאסר עולם ועונשי מאסר כבדים נוספים. הקראת כתב האישום ב-2019/מאיה הורודניצ'אנו

בגין ביצוע הפיגוע סמוך למגדל עוז, קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה הורשעו בעבירות של גרימת מוות בכוונה, ניסיונות לגרימת מוות בכוונה ובעבירות ביטחון נוספת.

בנוסף, קאסם ונציר אף ניסו לבצע פיגוע חודשיים קודם לכן, אך נתפסו אז על ידי כוחות הביטחון בדרכם אל המקום שבו תכננו לבצע את הפיגוע.

עוד בוואלה!

מהאוטובוס אל הטרמפיאדה: התיעוד האחרון של דביר שורק שנרצח בגוש עציון

לכתבה המלאה
דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
דביר שורק/אתר רשמי, צע

קאסם הורשע גם בעבירה של ניסיון גרימת מוות בכוונה, בגין פיגוע דקירה בבאר שבע בשנת 2011, שבו פצע שני ישראלים. פיגוע זה פוענח בעקבות חקירת הפיגוע בו נרצח דביר שורק. בגין פיגוע זה גזר בית המשפט על קאסם לפצות את הנפגעים בסך 60 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully