וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בביקורת על הפסקת מימון הבדיקות מהירות לילדים: "לחץ לא סביר"

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 22:26

הודעת קבינט הקורונה שבדיקות האנטיגן לבני 6 ומעלה יהיו בתשלום עוררה ביקורת מצד הורים רבים, שטוענים כי בפועל תיאלץ אותם לחסן את ילדיהם. "זו החלטה הזויה שמייצרת 'אנטי'", האשים אב לילדות מהשרון

בווידאו: תהליך בדיקת הקורונה המהירה - אנטיגן/צילום: jpost

הורים רבים שוקלים את צעדיהם בנוגע לחיסון ילדיהם, בעקבות החלטת קבינט הקורונה שפורסמה אמש (שלישי), לפיה יופסק מימון בדיקות האנטיגן לבני שש ומעלה למטרת תו ירוק. חלקם, שטרם חיסנו את ילדיהם, מזדרזים לעשות כן, לעומת אחרים שמראים אדישות להחלטת הממשלה. אחרים מבקרים את ההחלטה, שלטענתם "תקטלג את הילדים" ובלתי ניתנת לאכיפה.

"זו החלטה הזויה, זה מסמן ילדים ומקטלג אותם, ומייצר אצלם מעמדות", טען נועם, תושב השרון ואב לילדות בנות שבע ועשר. "רוב ההורים לא חיסנו את הילדים שלהם - כמות המחוסנים קטנה, כך ש-80-90% הילדים יהיו דה פקטו מנועים מפעילות חברתית ומלצרוך חיי פנאי. גם היום כל תהליך הבדיקות מסורבל וקשה, אבל כבר למדנו להפוך את זה לחלק מהשגרה שלנו, עכשיו להוסיף על זה קנס? לא יודע אם זה בר אכיפה".

נועם ציין שהוא עצמו בעד חיסונים, אך הוא מתנגד לכפייה. "הדבר הזה מייצר אנטי, ובסופו של דבר ימוטט ענפים שלמים במשק. זו מבחינתי החלטה בלתי סבירה, ואני מאוד מקווה שגורמים בממשלה יסכלו את המהלך".

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
"ההחלטה מקטלגת ילדים ומייצרת מעמדות". ילד נבדק לקורונה/פלאש 90, מרים אלסטר

"אשתי ואני חלוקים לגבי זה", הוא המשיך והסביר את המורכבות שבחיסון הילדים, "אני הייתי מחסן את הילדות כי עבר מספיק זמן מאז שראשוני הילדים החלו להתחסן. מיליוני ילדים התחסנו בעולם ללא תופעות לוואי מיוחדות, גם בארצות הברית וגם בארץ. לאשתי יש חששות. זה משהו אחד כשזה שיקול הדעת לגבי עצמנו. כל אחד מאיתנו הלך להתחסן, לשנינו יש תו ירוק בתוקף, גם נתחסן שוב אם צריך. אבל כשמדובר בילדים זה אחרת".

עוד בוואלה!

מי ילמד בזום, ואיפה צריך להציג תו ירוק? כל ההחלטות החדשות של קבינט הקורונה

לכתבה המלאה
פתיחת חיסוני ילדים במתחם של קופת חולים  כללית, נתיבות, 23 בנובמבר 2021. שי מכלוף
"כשזה נוגע אלינו זה משהו אחד, כשזה לילדים שלנו - זה משהו אחר". ילדה מתחסנת לקורונה/שי מכלוף

רוני, תושבת המרכז ואם לשני ילדים בני חמש ושמונה, סיפרה כי החלטת הקבינט גרמה לה לחסן את הילדים. "אני העדפתי שלא לחסן, אלא לחכות לראות שיעבור עוד זמן, ובהמשך כן התכוונתי לחסן. אבל בעקבות ההחלטה אני אחסן את הילדים בקרוב", סיפרה.

"אני כרגע לא מחסנת את הילדים", הצהירה מאיה, תושבת המרכז ואם לשלושה ילדים בני שש, תשע ו-11. "הלחץ שהממשלה מפעילה על ההורים בעניין התו הירוק זה לא מה שיגרום לי לחסן אותם. מקסימום לא ייכנסו לסרט או להצגה - הכול טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully