וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקורונה החמישי: שיא של יותר מחודשיים במספר החולים המאומתים

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 9:14

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,306 אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה, ושיעור המאומתים הוא 1.27%. 130 בני אדם מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 81 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 41. 8,232 בני אדם מתו מפרוץ המגיפה בישראל - שלושה מהם בשבוע האחרון

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

1,306 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה בישראל ביממה האחרונה - כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות. מדובר בשיא של יותר מחודשיים וחצי. מתוך 104,334 בני אדם שנבדקו אתמול, שיעור המאומתים הוא 1.27%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.28.

בסך הכל, בשבוע האחרון אובחנו 5,943 בני אדם כחולים בקורונה. נכון להבוקר, 130 בני אדם מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 81 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 41. מפרוץ המגיפה בישראל, 8,232 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בקורונה - שלושה מהם בשבוע האחרון.

מעבדת קורונה בקופת חולים כללית במחוז מרכז 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות דנו אמש (שני) בהטלת הגבלות חדשות בצל התפשטות וריאנט אומיקרון. על אף שבסוף הדיון לא גובשו החלטות, נרשמה הסכמה רחבה להחיל הגבלות נוספות במתווה שיוצג מחר. ההגבלות אותן סיכמו להרחיב בהמשך הן צמצום התקהלויות באירועים ובמופעי תרבות, הרחבת התו הירוק, והפסקת מימון בדיקות אנטיגן לילדים.

הדיון אצל ראש הממשלה הסתיים לאחר ארבע שעות, שבסופן לא אושרו ההגבלות החדשות בשל אי הסכמת משרד האוצר לדרישה לפיצויים. לפי הודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, היום ייערכו התייעצויות נוספות במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול בווריאנט החדש.

במהלך הדיון הציע משרד הבריאות להגביל התקהלויות ל-100 איש בחלל סגור ו-300 איש באוויר הפתוח, במקומות הפועלים בתו ירוק בסיכון גבוה עם אוכל ובלי מקומות מסומנים. במקומות באוויר הפתוח עם מקומות מסומנים יעץ המשרד להגביל את ההתקהלות ל-1000 איש. במקומות הפועלים ללא תו ירוק תותר התקהלות של 20 אנשים בחלל סגור ו-50 בחלל פתוח.

עוד בוואלה!

החשש מאומיקרון: הדיון אצל בנט הסתיים ללא החלטות, אך עם הסכמה להטיל עוד הגבלות

לכתבה המלאה

עוד אפשרות בה דנו היא הרחבת התו הירוק גם למסחר. תו ירוק רגיל יוחל בכל החנויות ששטחן גדול מ-150 מטר ובחנויות ששטחן קטן מ-150 מטר יוחל התו סגול. כמו כן, דובר על הידוק מתווה כיתה ירוקה, לפיו רק מחוסנים יילמדו בבית ספר, ולא מחוסנים ילמדו מהבית.

בתוך כך, ‏פרופ' נחמן אש מסר למנהלי בתי החולים צפי לשיעורי תחלואה גבוהים מהגלים הקודמים בעקבות הווריאנט. בנוסף, הוא חידד את הנחיות הבידוד לצוותים הרפואיים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully