וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בכלא נפחא: אסיר ביטחוני תקף סוהר

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 20:40

לפי דיווח ראשוני, האירוע התרחש באגף חמאס והושגה שליטה על האסירים. הסוהר פונה לקבלת טיפול רפואי במרפאת היחידה, מצבו קל. האסיר, יוסף אל מבחוח, בן 29, שפוט ל-15 שנה בגין ירי רקטות, הנחת מטענים ומנהרות בעופרת יצוקה ועמוד ענן

בווידאו: חייל ששירת בכלא גלבוע ונחשף לסרסור בסוהרות העיד היום במשטרה/צילום: לירן לוי

אסיר ביטחוני תקף היום (שני) איש סגל בבית הכלא נפחא הסמוך למצפה רמון. האירוע בבדיקה. הסוהר פונה לקבלת טיפול רפואי במרפאת היחידה, מצבו קל. התקיפה התרחשה באגף חמאס והושגה שליטה על האסירים.

בכיר בשב"ס אמר כי הם "בעיצומו של תחקיר האירוע. מדובר באירוע חמור. ניסיון פגיעה בסוהר שנוטרל מהר. בשעה 16:30 סוהר נדקר על ידי אסיר באמצעות דוקרן מאולתר. זה אירע בזמן שהאסיר חזר מהחצר לכיוון האגף. מצבו של הסוהר קל. מעט שריטות בקרקפת ובידיים".

שמו של האסיר הוא יוסף אל מבחוח בן 29. הוא שפוט ל-15 שנה בגין ירי רקטות, הנחת מטענים ומנהרות בעופרת יצוקה ועמוד ענן. כלוא בשב"ס מפברואר 2019.

הסכין איתה דקר אסיר סוהר בכלא נפחא. דוברות שב"ס, אתר רשמי
הסכין איתה דקר האסיר/אתר רשמי, דוברות שב"ס

כלי תקשורת מזוהי חמאס עושים מאמצים ניכרים ביממה האחרונה כדי לקדם קמפיין רשת בעניין האסירות הפלסטיניות הכלואות בישראל. מקודמות "עדויות מתוך הכלא" על כך שהסוהרים והסוהרות בשב"ס מתעללים באסירות, מונעים מהם מקלחת, מכים אותן וקורעים מעליהן את החיג'אב. כמו כן דווח כי ארגון חמאס העביר "מסרים מאיימים" בעניין לישראל באמצעות המתווך המצרי.

לפני כשנתיים פרצה בכלא מחאה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבתי הכלא בארץ, כחלק מפעילות שב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן התפרעו 300 מאסירי כלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו במהומות ופונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully