וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על הטבע והנוף: קווי המתח במכתש רמון יוטמנו באדמה

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 18:37

עשרה חודשים לאחר הנחייתו של שר האנרגיה דאז - אושר להטמין את 2.5 הקילומטרים הנותרים של עמודי החשמל, שמטרתם לשפר את רשת החשמל של אילת ויישובי הערבה. הנושא יובא לאישור סופי של הממשלה. החברה להגנת הטבע: "נופי המכתש יישארו נקיים, יפים, טבעיים ופתוחים"

המחאה נגד עמודי החשמל במכתש רמון/מאהל מחאת עמודים במכתש רמון

קווי המתח במכתש רמון יוטמנו באדמה על מנת לשמור על הטבע והנוף - כך אישרה היום (שני) הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), עשרה חודשים לאחר ההנחיה מטעם שר האנרגיה דאז, יובל שטייניץ. הנושא יובא לאישור סופי של הממשלה.

החברה להגנת הטבע, שהובילה יחד עם התושבים המקומיים את הפעילות להטמנת קווי המתח באדמה, בירכה את מינהל התכנון והוועדה לתשתיות לאומיות, על "עבודה מאומצת כך שנופי המכתש יישארו נקיים, יפים, טבעיים ופתוחים".

מחאת עמודי החשמל במכתש רמון. אפרת קדם סילברט, מערכת וואלה!
מחאת עמודי החשמל/מערכת וואלה!, אפרת קדם סילברט

בפברואר האחרון, הורה השר שטייניץ להטמין את 14 קווי המתח, שמשתרכים לאורך עשרה קילומטרים החוצים את המכתש במקטע העילי, כחלק מקו מתח עליון "רמת חובב-אילת", שתוכנן ב-2010 ומטרתו לשפר את רשת החשמל של אילת ויישובי הערבה ולקלוט את החשמל מהשדות הסולאריים, שהוקמו בערבה. ב-2016 אושרה התוכנית לראשונה, והוסכם כי רוב הקו יוטמן. כ-7.5 קילומטרים אכן הוטמנו - אך 2.5 ק"מ של עמודים נותרו מעל השטח.

במכתבו לראשי חברת החשמל כתב אז שטייניץ כי "מן הראוי לבחון את השלמת הטמנת הקו על מנת לצמצם ולהעלים את הפגיעה בנוף, בד בבד עם הבטחת קיומו של קו חשמל אמין ובטוח לדרום המדינה". בחברת החשמל טענו כי ההטמנה תדרוש תקציב של 60 מיליון שקלים.

בעקבות המהלך מסרה מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר כי היא "מברכת על המהלך החשוב שהוביל מינהל התכנון יחד עם חברת החשמל לתיקון תכנון בעייתי שאושר בעבר. התוכנית להטמנת קווי החשמל שאושרה היום, מהווה שמירת מכתש רמון כאתר תיירות ייחודי במדינת ישראל למען הדורות הבאים".

מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון, נאוה אלינסקי-רדאעי אמרה כי "מדובר בהישג תכנוני חשוב שיאפשר את יישום הטמנת קווי חשמל במתח עליון במכתש רמון. כולי תקווה שחברת החשמל תשלים בהקדם את ביצוע הטמנת הקו, לטובת הנוף הייחודי של מכתש רמון ולרווחת המטיילים הרבים באזור. זהו צעד חשוב בשמירת נוף השטחים הפתוחים ובנכס לאומי חשוב כמו מכתש רמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully