וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות אנוש: שריפה פרצה בצוללת של חיל הים

טל לב רם

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 10:47

השריפה גרמה לנזק משמעותי ללוחות החשמל, בזמן שהצוללת הוגדרה כלא מבצעית. גורמים המעורים בפרטים טענו כי "איש הצוות שגרם לשריפה נקט פעולות נכונות שמנעו נזק גדול". לפני כמה חודשים חייל נפצע קשה משריפה במהלך טיפול שגרתי בכלי שיט. דובר צה"ל: "לקחים יופקו בהמשך"

בווידאו: לוחמי חיל הים מסכמי את "שומר החומות" ונערכים למבצע הבא/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: שי מכלוף ודו"צ, עריכה: עמית שמחה

שריפה פרצה בתוך צוללת של חיל הים ביום שלישי שעבר - כך פורסם היום (שני) במעריב. השריפה פרצה ככל הנראה בשל טעות אנוש של אחד מאנשי הצוות הטכני, במהלך טיפול טכני בבסיס בחיפה, וגרמה לנזק משמעותי ללוחות החשמל. בזמן הטיפול הצוללת הוגדרה כלא-מבצעית. יש לציין כי לפי פרסומים זרים, ישראל מחזיקה צוללות גרעיניות.

גורמים המעורים בפרטים טענו כי "התושייה והאומץ לב של איש הצוות שגרם לשריפה, שלא נבהל למרות הטעות שנעשתה ונקט פעולות נכונות מבלי לברוח כאשר החדר כבר היה אפוף בגזים ועשן סמיך, מנעו שריפה גדולה יותר". אותם גורמים העריכו כי הפעולות שלו מנעו נזק גדול שהיה עלול להיגרם לצוללת.

בימים האחרונים, לאחר השריפה, מבצעים הצוותים הטכניים תיקונים ללוחות החשמל שנפגעו. גורמים המעורים בפרטים טענו כי האירוע עלול היה להיגמר בצורה חמורה הרבה יותר.

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
"היה יכול להיגמר בצורה חמורה יותר". צוללת חיל הים/דובר צה"ל

בחודש שעבר אירעה תאונה בין שני כלי שיט מסווגים במהלך אימון של הקומנדו הימי, בעקבותיה מפקד חיל הים אלוף דוד סלמה אישר להדיח מתפקידו קצין לוחם בדרגת רב סרן, שפיקד על אחד מכלי השיט בשייטת 13. הקצין הוצב בתפקיד אחר בחיל הים. קצין אחר בדרגת סרן ננזף פיקודית על ידי מפקד השייטת, ומפקד כלי השיט השניף בדרגת סגן, לא יפקד על כלי שיט מבצעי במשך שלושה חודשים.

בנוסף לתאונה זו, אירעו לאחרונה רצף של אירועי בטיחות, בהם שניים חמורים בפלגה הטכנית - באחד מהם נפצע קשה חייל משריפה במהלך טיפול שגרתי בכלי שיט, ובאחר נקטעה אצבעה של חיילת. כפי שפורסם במעריב, בשל שרשרת התקריות הוחלט על עצירת האימונים למשך שבוע, לטובת לימוד והפקת לקחים בתחומי הבטיחות והשגרה ביחידה המובחרת.

לצד התחקיר הפיקודי, מתקיימת חקירת מצ"ח על האירועים הנוספים. כשזו תסתיים, מסתמן כי יינקטו גם במקרים הללו צעדים פיקודיים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת עבודות תחזוקה במערכת החשמל באחד המכלולים בצוללת התרחשה התלקחות אשר כובתה במהרה ללא נפגעים. כתוצאה מההתלקחות ישנו נזק קל במכלול חשמלי של הכלי. האירוע מתוחקר, ולקחים יופקו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully