וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משככי כאבים ו"שגרת מריחואנה בכל השכבות": מגיפת סמים בבית ספר ברמת השרון

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 10:22

הנהלת בית הספר התריעה במכתב להורים כי תלמידים בולעים ומסניפים סמי מרשם וכי חלק גדול מהם צורך סמים קלים. "תקופת הקורונה החריפה את התמונה, כמעט כל תלמיד נחשף", כתבו. בריאיון ל-103FM אמרו בהנהגת ההורים כי התופעה רווחת בכל הארץ: "החוק בגדר המלצה"

תלמידים בבית ספר ברמת השרון צורכים משככי כאבים מסוג אופיואידים, וסמים קלים נפוצים בכל השכבות - כך כתבה הנהלת התיכון להורים. במכתב ציינו כי מגיפת הקורונה העצימה את התופעה, כשצריכת מריחואנה היא "כמעט בבחינת שגרה". לפי הנהגת ההורים התופעה מוכרת ברחבי הארץ.

"סיימנו הבוקר מפגש עם הנהגת ההורים בו עדכנו על הקצנה בשימוש של תלמידים ותלמידות בסמים בכלל ובסמי מרשם בפרט", כתבו. "לאחרונה הבנו כי קיימת צריכה של כדורים משככי כאבים מסוג אופיואידים (כגון מורפיום, אוקסיקודון, פנטניל וכו'). הם נראים כמו כדורי מרשם וניתן לבלוע אותם או להסניף אותם".

"תופעת צריכת הסמים אינה חדשה אבל כמו תופעות אחרות גם כאן, תקופת הקורונה החריפה את התמונה. בקרוב נעדכן את כולכם במפגשים ייעודיים לתלמידי והורי כל השכבות בנושא. חשוב להדגיש, כמעט כל תלמיד ותלמידה יחשפו לסמים ורובם גם יתנסו בכך", הוסיפו.

תלמידים בכניסה לבית ספר. ראובן קסטרו
"תופעה רווחת כלל ארצית"/ראובן קסטרו

סגן ומ"מ יו"ר הנהגת ההורים הארצית, איתי קפלינסקי, אמר בריאיון ל-103FM כי התופעה "רווחת לא בבית ספר מסוים ולא בעיר מסוימת, אלא תופעה רווחת כלל ארצית, יש מקומות שיותר ומקומות שפחות". הוא הבהיר: "מה שמגדירים סמים קלים הם עדיין סמים. אנחנו יודעים שאחוז גדול מהאוכלוסייה משתמש במה שנקרא סמים קלים. מצד שני הרבה ילדים ומבוגרים מקבלים סמים שהם במרשם, כל האמפיתמינים, ריטלין וכדומיהם אלו סמים תחת פקודת הסמים ואפשר לעשות איתם שימושים שלא לשמם הם נועדו. לצערנו הילדים נתקלים גם בסמים וגם בנשק ובשאר תופעות גם בגיל יסודי".

"בחברה שלנו היום יש תופעה רווחת שהחוק הוא בגדר המלצה. אנחנו נמצאים בתקופת פוסט קורונה קשה מאוד בה ככלל אמון הציבור במוסדות בשפל, התלמידים היו בבית שנה וחצי, וכשהם יצאו יש פריקת עול", הסביר. " צריכה להיות עבודה בשיתוף פעולה משמעותי בין כל הגורמים. אכיפת החוק זה ברור, גורמי החינוך זה ברור, מערכת בלתי פורמלית וכמובן גם לגייס את ההורים לעניין הזה"

"אני מצדיע לכל מנהלת בית ספר באשר היא שעומדת נכוחה מול הקהילה שלה ואומרת קבל עם ועדה, בידיעה שזה יצא תקשורתית, 'הורים יקרים יש לנו בעיה ואני קורא לכם לקחת חלק בפתרון שלה'. אני חושב שזה אמיץ, מעשה חינוכי ורבים צריכים ללמוד מאותה מנהלת".

לדבריו של מנכ"ל אגודת אל-סם אלי לכטר, הסחר מתרחש גם בבתי הספר עצמם. "הכול פתוח, הכול זמין לילדים האלה - חברים, דילרים, טלגרם. כל החומרים מכל הסוגים נמצאים בשוק לכל דכפין. בתופעה הזאת, אם נרצה לסמן את האשמים זה כולם. זה בראש ובראשונה משרד הרווחה שהוריד את הרגל מהגז בנושא של טיפול בבני נוער במשתמשי סמים ואלכוהול. כמובן בתי ספר לטעמי לא עושים שום דבר, לא עושים מספיק פעולות הסברה ומניעה, וההורים יש להם את החלק שלהם שהילדים היום לבד, עצמאיים".

לכטר ציין גם הוא כי "מה שהגביר את התופעה הזאת זה שנתיים של קורונה. אין שום ספק שהקורונה הוסיפה הרבה לתופעה הזאת", ואמר כי אמירת ההנהלה שרוב התלמידים ייחשפו לסמים היא "לא הגזמה".

עיריית רמת השרון מסרה בתגובה כי "צריכת סמים הופכת יותר ויותר נפוצה בקרב בני נוער בכל הארץ ואנחנו כמערכת חינוך חייבים להיאבק בה. ברור שאסור להכליל אבל גם אסור להתעלם ולטאטא את המציאות. זוהי חובתנו כלפי הילדים.

אנו מנסים לעשות מהלך לצד ההורים וגורמי מקצוע על מנת להתמודד עם אתגרי התקופה ושלל מצבי הסיכון בבתי הספר בשיתוף ההורים, השירות הפסיכולוגי הייעוצי, הפיקוח ואגף החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully