וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 שעות אחרי פיגוע הירי: המצוד אחר המחבלים מחומש בעיצומו

מאז הפיגוע במאחז בשומרון, בו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25, מתנהל מרדף אחר המחבלים שביצעו את הירי. בצה"ל עצרו אתמול כמה חשודים. הרמטכ"ל כוכבי: "נרחיב את הפעילות ככל שנידרש". היום נפצע קל תושב קריית ארבע מדקירה ע"י פלסטינית בת 65 שנעצרה ע"י כוחות הביטחון

בווידאו: מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש/צילום: דובר צה"ל

עם צאת השבת, נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי שלשום בכניסה למאחז חומש שבשומרון, בו נרצח יהודה דימנטמן בן ה-25. רכבם של דימנטמן ושני חבריו יצא מהיישוב ונתקל במארב בצד הציר. המחבלים, שעל פי ההערכות ארבו בשיחים סמוך לכביש לא רחוק מהיציאה מחומש, ירו כעשרה קליעים. ברגע שהרכב עבר המפגעים פתחו באש מטווח קצר, ונמלטו. דימנטמן נפצע אנוש מהירי ובהמשך נקבע מותו, ושני חבריו נפצעו קל.

מאז הפיגוע, צה"ל מנהל מרדף אחר המחבלים ועצר כמה חשודים. דובר צה"ל אמר תא"ל רן כוכב כי לכוחות הביטחון יש "קצה חוט". שלושה גדודי חי"ר הוקפצו לגזרה. מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט אמר כי "לא תרחק העת שנשים את היד על החוליה. נעשה הכול ללכוד אותם כמה שיותר מהר". במהלך הלילה דיווחו הפלסטינים כי צה"ל ביצע סריקות אינטנסיביות בכפרים באזור ג'נין. היום דיווחו הפלסטינים על עימותים בכפר בורקה ליד שכם ופצוע מירי כדורי גומי.

מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש, 18 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
מצוד אחר המחבלים, היום/דובר צה"ל
מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש, 18 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
מצוד אחר המחבלים, היום/דובר צה"ל
מצוד אחר המחבלים החשודים בפיגוע הירי סמוך למאחז חומש, 18 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
מצוד אחר המחבלים, היום/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אמש בשעות הצהריים בזירת הפיגוע ואמר כי הכוחות לא יחדלו עד שיתפסו את המחבלים. "צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע", אמר כוכבי. "לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש", הוא הוסיף. "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים".

היערכות כוחות צה״ל במרדף אחר המחבלים בשומרון. 17 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
היערכות כוחות צה"ל למרדף, אתמול/דובר צה"ל
ביקור הרטמכל אביב כוכבי בזירת הפיגוע בשומרון. 17 בדצמבר 2021. דובר צה"ל
הרמטכ"ל וראש השב"כ בזירת הפיגוע, אתמול/דובר צה"ל
הנרצח בפיגוע בכניסה ליישוב חומש 16 בדצמבר 2021. באדיבות המשפחה
יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום נפצע באורח קל גבר בן 38, תושב קריית ארבע, בפיגוע דקירה במחסום רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. הוא נאבק עם המחבלת, בת 65 מאידנא, עד להגעת כוחות הביטחון, שעצרו אותה ללא שימוש בירי. צוות מד"א העניק לפצוע טיפול רפואי במקום בעודו בהכרה מלאה.

המחבלת הועברה לחקירת גורמי הביטחון. "לוחמי משמר הגבול המוצבים במערת המכפלה הגיעו למקום והשתלטו תוך זמן קצר על המחבלת ללא ביצוע של ירי", נמסר ממג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully