וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד של השר כהנא בהילולה במירון: הדלקה אחת - עם רב ממלכתי

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 13:40

השר לשירותי דת שוקל לבטל את כל ההדלקות של החסידויות באירוע, בהתאם להמלצת ביניים של ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לאחר האסון. המהלך עשוי להתפרש כהכרזת מלחמה נגד גורמים חרדים. מקורב לשר: "האירוע יהיה שונה ממה שהכרנו, שריף חדש הגיע לעיר"

בווידאו: יועמ"ש משרד הדתות מעידה בפני הוועדה לחקירת אסון הר מירון/צילום: לע"מ

שר הדתות מתן כהנא שוקל לבטל את כל ההדלקות של החסידויות השונות בהילולה הקרובה במירון, בהתאם להמלצת ביניים של ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לאחר האסון במקום, ובמקומן לאפשר הדלקה אחת שיוביל רב ממלכתי, וזו תנוהל על ידי המשרד לשירותי דת.

מדובר במהלך שעשוי להתפרש כהכרזת מלחמה נגד גורמים חרדים, ובדגש על חסידות בויאן, שבמשך שנים ארוכות החזיקה בבלעדיות על ההדלקה הראשונה שנותנת את אות הפתיחה לחגיגות בהר מירון, וההערכה היא כי האדמו"ר שלה הוא זה שידליק את ההדלקה היחידה בהילולה השנה.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
הכרזת מלחמה על החסידויות? השר כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את המלצות ועדת הביניים של ועדת החקירה, שכוללות בין היתר את הגבלת מספר המשתתפים בהילולה הקרובה. מקורב לכהנא אמר כי "מי שחשב שמה שהיה הוא מה שיהיה, כנראה לא למד להכיר את כהנא בחצי שנה האחרונה. שריף חדש הגיע לעיר, אירוע מירון יהיה שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו".

הבוקר נודע כי הממשלה החליטה לאמץ מסקנות הביניים של ועדת החקירה לאסון בהר מירון. במסגרתן, השר האחראי על הילולת הרשב"י יהיה השר לשירותי דת, והוא יידרש למנות בשבועיים הקרובים פרויקטור לניהול אירוע הענק בל"ג בעומר.

לפי ההצעה, יוקם "צוות מנכ"לים" בראשות מנכ"ל המשרד לשירותי דת, בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ומנכ"ל משרד התחבורה. הצוות יגבש תכנית מפורטת לאירוע, כולל מספר המשתתפים המרבי באתר בכל רגע נתון, לוחות זמנים ותקציב עד סוף חודש ינואר. התכנית תאושר על ידי השר והצוות יעקוב אחר התקדמותה.

עוד בוואלה!

הממשלה צפויה לאשר: שר הדתות יהיה אחראי להילולה במירון; מספר המשתתפים יוגבל

לכתבה המלאה
הדלקת מדורות ל"ג בעומר בקבר הרשב"י, מירון, 11 במאי 2020. דוד כהן, פלאש 90
הדלקה אחת עם רב ממלכתי? הדלקה במירון בל"ג בעומר/פלאש 90, דוד כהן

ועדת החקירה הממלכתית הגישה את המלצותיה לראש הממשלה נפתלי בנט בחודש שעבר. בין החלטותיה היו תפוסה מרבית של 20 אלף איש במתחם, הדלקה מרכזית אחת בלבד, איסור על הקמת אוהלים ואיסור חלוקת מזון, למעט שתייה. "ממליצים לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות", הדגישו.

כדי לוודא שהגבלת הקהל נשמרת, הוועדה המליצה להמשיך עם גישה להר בתחבורה ציבורית בלבד, להגביל את משך השהייה של הסעות פרטיות, ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחרי ויסות כמות הקהל, נושא שעלה שוב ושוב בדיונים בוועדה. ההדלקה היחידה תתרחש בגג הציון על ידי האדמו"ר מבויאן, ואם המסקנות יתקבלו - תהיה קצרה כפי שהיה נהוג בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully