וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שפצע קשה יהודי ביפו הואשם בניסיון רצח: "החליט לרצוח יהודים באשר הם יהודים"

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 11:01

מוחמד בני עודה נאשם בכך שדקר בגב, בצוואר ובחזה גבר שצעד ביפו, ושביצע את המעשה על רקע לאומני-אידיאולוגי. עודה, שעבד במסעדה בתל אביב, נאשם גם בשהייה לא חוקית בארץ. הפרקליטות ביקשה גם להאריך את מעצרו, מחשש שינסה להימלט

בווידאו: תיעוד של פיגוע הדקירה ביפו/צילום: דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי נגד מוחמד בני עודה, בגין ניסיון לרצח ממניע לאומני. עודה, תושב כפר טמון שעבד במסעדה בתל אביב, נאשם בכך שב-21 בנובמבר נכנס לארץ באופן לא חוקי. על פי כתב האישום ביום המעשה "גמלה בליבו של הנאשם החלטה לרצוח יהודים באשר הם יהודים". הוא הצטייד בסכין וחדר לארץ דרך פרצה בגדר באזור טול כרם.

כאשר הגיע עודה ליפו, הוא שוטט בעיר ואז הבחין בבני זוג מבוגרים שצעדו יחד ברחוב בת-ים. הוא נצמד לגבו של הגבר ודקר אותו בגב, בצוואר ובחזה בכוונה להביא למותו. קורבן המתקפה ניסה להתגונן אבל עודה לא הרפה. האישה, לפי המתואר, נפלה לרגליו. עוד נאמר בכתב האישום שעודה ברח אחרי שהיה משוכנע כי קורבנו ימות מפצעיו. הוא הסתתר במסגד ברחוב קדרון ויצר קשר עם נהגי הסעות כדי שימלטו אותו לשטחי הרשות הפלסטינית.

זירת דקירת גבר ביפו, 21 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
היה משוכנע שהקורבן ימות מפצעיו. זירת הדקירה ביפו/ראובן קסטרו

הגבר שהותקף פונה לבית החולים וולפסון במצב קשה, כשהוא סובל מארבעה פצעי דקירה בחזהו בלבד. בנוסף לאישום בניסיון לרצח, מואשם עודה בכניסה לא חוקית לישראל. הפרקליטות בקשה גם להאריך את מעצרו של עודה.

בבקשה להאריך את המעצר ציינה עורכת הדין עמית שלוס-לייזרוביץ' כי: "ביצוע עבירה כה מסוכנת של פיגוע חבלני על רקע אידיאולוגי, לצד חשש מובנה מפני שיבוש והימלטות ואף ניסיון בפועל להימלט מהארץ לאחר ניסיון הרצח, מלמדים כי לא ניתן להשיג את מטרת המעצר אלא במצער ממשל, מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully