וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חשף: תושב יפו ותושב עזה שעבד בישראל ריגלו בשירות חמאס

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 11:06

כתבי אישום הוגשו נגד השניים, בני 30 ו-33, לאחר שאספו מידע על בסיסי צה"ל וכיפת ברזל וצילמו חיילים בסתר. הם הופעלו על ידי פעילים של ארגון הטרור בעזה, והתבקשו "להסית את האוכלוסייה הערבית נגד המדינה ולבצע פיגוע". אחד מהם התחזה לשליח אוכל כדי להסוות את פעילותו

בווידאו: מעצר פעילי תשתית החמאס שתכננה פיגוע תופת בישראל/צילום: דו"צ

תושב יפו ותושב רצועת עזה שעובד בישראל ריגלו אחר מתקנים צבאיים רגישים בשליחות חמאס - כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. השניים, חסין ביארי בן ה-30 ומחמוד אחמד בן ה-33, נעצרו בסוף החודש שעבר על ידי שב"כ והמשטרה, וכתבי אישום הוגשו נגדם היום.

מהחקירה עלה כי השניים גויסו על ידי תשתית ריגול וטרור של חמאס ברצועה, המפעילה סוכנים בתוך ישראל, ותיעדו סוללות כיפת ברזל וחיילים. הם הופעלו על ידי פעילים של ארגון הטרור, בהם מוחמד חלאוה, עמם נפגשו בעזה לצורך קבלת המשימות. לאחר מכן שמרו על קשר חשאי מרחוק.

חסין ביארי, נעצר ע"י המשטרה ושב"כ בחשד לעבירות ביטחוניות של ריגול אחר מתקנים צבאיים רגישים בשליחות ארגון הטרור חמאס, תוך התחזות לשליח אוכל. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
חסין ביארי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

לפי כתב האישום, ביארי החל לפעול בשנה החולפת, התחזה לשליח אוכל ורכב על אופניים חשמליים בניסיון להסוות את המשימה - תיעוד מיקום של בסיסי צה"ל ופעילות סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ. במסגרת פעילותו התבקש על ידי חמאס "להסית את האוכלוסיה הערבית בישראל כנגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל". פרקליטות מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד את כתב האישום נגדו.

מחקירתו של מחמוד אחמד עלה כי גויס לתשתית הריגול בשנת 2019. במהלך פעילותו אסף עבורה מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ ופעל לצילום חשאי של חיילי צה"ל בתחנה המרכזית באשקלון. פרקליטות דרום הגישה את כתב האישום נגדו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

עוד בוואלה!

אסף מידע על מיקומי כיפת ברזל: אזרח ישראלי פעל כסוכן חמאס

לכתבה המלאה
מחמד חלאוה, גייס פעילים לתשתית ריגול וטרור של ארגון החמאס ברצועת עזה. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
מוחמד חלאוה/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

משב"כ נמסר כי "חקירות אלו, שמתווספות לחקירות קודמות שבוצעו בשנתיים האחרונות מול סוכני תשתית ריגול חושפות פעם נוספת את העובדה כי חמאס מנצלת את מעברי הגבול לטובת קידום פעילות טרור בישראל וגורמת לאזרחים לסכן את משפחותיהם בישראל וברצועת עזה. פרסום זה ממחיש כיצד חמאס מנצל את היתרי המסחר לטובת פעילות טרור".

"שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגונים אלו", הוסיפו.

בהודעה המשותפת עם המשטרה נכתב כי "שב"כ ומשטרה ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול טרור למען בטחון המדינה ותושביה, תוך חשיפה ומניעת עבירות טרור ומיצוי מלוא חומרת הדין עם כל אלה הלוקחים חלק בפעילות חבלנית עוינת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully