וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים שפכו חומר ניקוי על תלמידה, צילמו - והפיצו ברשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 15:28

משחק בחדר השירותים הפך לאירוע אלימות קשה, כשתלמידי כיתה ז' בבאר שבע שפכו סבון על חברתם לכיתה ליאן, הכו בה עם מטאטא ולא חדלו גם כשצעקה "די". "הן ראו שאני בוכה והמשיכו. אני מפחדת לחזור", אמרה הילדה. המשטרה עיכבה לחקירה שתיים מהילדות

בווידאו: תלמידים שפכו חומר ניקוי על תלמידה והפיצו ברשתות החברתיות/תמונות גולשים, תיעוד לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

תלמידי כיתה ז' בבאר שבע התעללו בתלמידה אחרת ושיתפו ברשתות החברתיות - כך ניתן לראות בסרטון שרץ ברשת. בתיעוד נראים התלמידים שופכים חומרים ניקוי על התלמידה, ליאן. על אף שצעקה "די" ופרצה בבכי, התלמידים אחרים צחקו עליה ואף הכו בה עם מטאטא. לדברי משרד החינוך, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר וכי "המשך לימודיהם בבית הספר מותנה".

האם הגישה תלונה על המקרה במשטרה, ובעקבות זאת שתי נערות בנות 13 עוכבו הבוקר לחקירה. "מדובר באירוע חמור ביותר בו הושפלה נערה בעיני חבריה והכל לשם ביזוי ופרסום ברשת החברתית. נפעל למיצוי הדין עם המעורבים", מסר פקד יוני דסקלו קצין מחלק נוער באר שבע.

הילדה ואמה סיפרו הבוקר על התקרית בריאיון ל-103FM. "בהתחלה השפריצו עליי מים זה הפך לסבון ולספריי לחלונות. לא עשיתי להן כלום, הן פשוט החליטו לעשות לי את זה והעלו לסטורי", אמרה. לדבריה, המעשים נמשכו גם כשקראה להן לעצור. "הן לא הקשיבו, הן ראו שבכיתי אבל המשיכו והמשיכו".

"אני מאוד מפחדת לחזור, מאוד. אתמול הלכתי והילדה שעשתה לי עם המטאטא בראש איימה עליי, אם לא היו מחזיקים אותה היא הייתה מרביצה לי", הוסיפה. "זאת שהשפריצה עליי את חומרי הניקיון מרביצה לי מאז שהכרתי אותה. היא אומרת שזה בצחוק אבל זה כואב".

תלמידים שפכו חומר ניקוי על תלמידה והפיצו ברשתות החברתיות 16.12.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
"מפחדת לחזור", תיעוד ההתעללות/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

האם אילנה תיארה את התחושות הקשות בעקבות המקרה. "הילדה התקשרה אליי ב־12:30. היא אמרה אל תשאלי מה עשו לי, שפכו עליי חומרי ניקוי וסבון. לא ידעתי כמה המקרה חמור. כשהגעתי הביתה היא מראה לי מה העלו לסטורי, תראי באינסטגרם. כשראיתי פשוט היה לי חושך בעיניים. אמרתי מסכנה הילדה, מה היא עברה, איזו התעללות, נפשית ופיזית".

"כשדיברתי עם הרכזת שאלתי למה אף אחד לא פנה כל כך הרבה זמן. אמרו שיש למנהלת דברים יותר חשובים. בכלל קיבלתי שיתוק, יותר חשוב מזה? מה יכול להיות יותר חשוב?", תקפה. "אתמול היא הלכה לבי"ס והילדה בכיתה הייתה, עשתה בלאגן, הסיתה את הבנות בהפסקה, באה לאיים עליה ולהרביץ לה. היה שם מקרה לא נעים, היא שוב התקשרה אליי בוכה - 'אמרת לי ללכת לבית הספר, שהכול יהיה בסדר, ותראי מה הולך'. האשימו אותה שהיא לא בסדר".

לטענתה בית הספר מודע לבריונות המתמשכת ולא מתערב. "הייתי שולחת להם סרטונים, כל מיני פוסטים, התכתבויות שכותבים לה. כל פעם שולחת לכולם, והם אומרים אין לנו כלים להתמודד עם זה, אין לנו מה לעשות".

האירוע החל ממשחק עם מים בחדר השירותים, אך התלמידים החלו לשפוך על התלמידה חומרי ניקוי ולא חדלו גם כשהתנגדה. משרד החינוך הדגיש כי מדובר באירוע "חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוכי". התלמידה שנפגעה מלווה באופן צמוד על ידי יועצת בית הספר, ולדברי משרד החינוך היא מקבלת "מעטפת רחבה" של תמיכה רגשית וטיפולית.

אחת הילדות התנצלה: "באמת מצטערת"

אחת הילדות המעורבות בתקרית פרסמה סטורי, ובו התנצלה על המעשה והתלוננה שהיא סופגת איומים. היא הסבירה כי לא הייתה כוונה לפגוע באותה ילדה ולהשפיל אותה. "נטו צחוק", הסבירה.

"אני לא מצדיקה את עצמי. מה שעשיתי היה לא מוצדק בעליל ואני באמת מצטערת. נכון ששום סליחה לא תחפה על ההתנהגות שלי בעיניכם", כתבה הילדה, "אבל הגיע הזמן שבאמת תדעו מה קרה לפני שכולכם מתנפלים ומאיימים על החיים שלי, מקודם אנשים צעקו לי מתחת לבית. זה באמת הגיע לרמות שאני לא מאחלת לאף אחד".

פוסט שפרסמה נערה ששפכה עם חברותיה חומר ניקוי על תלמידה אחרת  16.12.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, מערכת וואלה!
פוסט שפרסמה נערה ששפכה עם חברותיה חומר ניקוי על תלמידה אחרת 16.12.21/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

במשרד החינוך אמרו כי אירוע האלימות מצטרף לשורת אירועים במערכת החינוך - שמגיעים ברקע השלכות משבר הקורונה. המשרד הקצה כחצי מיליארד שקל לטובת תוכנית למניעת האלימות במוסדות החינוכיים, על מנת להטמיע בבתי הספר "שורה של תוכניות עומק" שצפויות להוביל לשינויים.

"מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוך. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד ויומיומי על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית. צוות בית הספר בקשר רציף ועקבי גם עם האם ועוקב אחר התפתחות החקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת ישראל", מסר משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully