וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במליאה: ח"כ פינטו הוקפצה 6 ימים לאחר שילדה - הקואליציה הפסידה בכל זאת

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 17:52

ח"כ קארה החרים את ההצבעות בכנסת בשל ההחלטה לחייב תו ירוק בקניונים. הח"כית נאלצה להגיע להצבעה כשבתה התינוקת בידיה, לאחר שהאופוזיציה סירבה להתקזז: "מטורף שזה הגיוני להקפיץ אישה שהרגע ילדה". בהמשך, ח"כ עבאס הצביע בטעות יחד עם האופוזיציה - והקואליציה הפסידה

בווידאו: ח"כ פינטו עם התינוקת במליאת הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

שישה ימים לאחר שילדה, הוקפצה היום (חמישי) חברת הכנסת שירלי פינטו על ידי הקואליציה להצבעה במליאת הכנסת, לאחר שלא הושג רוב לאחת ההצבעות בה. "בכל מקרה אחר, הייתי מבינה את שיקולי האופוזיציה שלא לאשר קיזוז, אבל הפעם נכנסנו אל עולם מקביל ומטורף בו זה הגיוני להקפיץ אישה שהרגע ילדה", האשימה פינטו.

פינטו נדרשה להגיע לאחר שסגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, החרים את ההצבעות במליאת הכנסת, וכן לנוכח מדיניות אי הקיזוזים של האופוזיציה. בהצבעה שאליה הגיעה, הצעת החוק אושרה על חודו של קול, 60 תומכים מול 59 מתנגדים. קארה הודיע לקואליציה שיחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בגלל התו הירוק על הקניונים, שיוצר פגיעה בעסקים לדבריו.

שירלי פינטו במהלך הצבעה במליאה 15 בדמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
פינטו וביתה התינוקת במהלך ההצבעה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"מי שהביא את שירלי פינטו להצביע זה אביר קארה, משום שבימינה חוץ מלקרוא אחד לשני 'מפלגה של מטומטמים', לא מסוגלים אפילו ליישר שורות בהצבעות במליאה", אמר בכיר באופוזיציה. "כשימינה תקיים את הבטחותיה היא גם תוכל לבקש קיזוזים".

"הלוואי ולא הייתי נושאת את הנאום הזה", אמרה ח"כ פינטו במליאה. "הייתי שמחה להיות בבית ולהתאושש כמו כל אישה נורמלית אחר לידת בתי הקטנה כרם. אירועי הימים האחרונים הובילו אותי למעשה. לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה, הוקפצתי להצביע", הוסיפה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, תקף את האופוזיציה בעקבות המקרה. "ההתעקשות של יו"ר האופוזיציה לא לאפשר קיזוז עם ח"כ שירלי פינטו היא שפל בהתנהגות בין אדם לחברו ושפל ביחס ליולדות באשר הן", צייץ בטוויטר. "ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי: אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש".

עוד בוואלה!

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראשי ממשלה

לכתבה המלאה
כינוס מליאת הכנסת 15 בדמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בנט במליאה מתא המבודדים, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ההצבעה במליאה הייתה על הצעת חוק של חברי הכנסת מיכל שיר ובועז טופורובסקי, לפיה תקופת הפטור מתשלום ארנונה למבנים שנהרסו או ניזוקו, תקוצר משלוש שנים לשנתיים. בתום שנתיים יחוייב בעליו של מבנה בחיוב תשלום הארנונה המלא על הנכס - תעסוקה או מגורים, ולא בארנונה מופחתת לחמש שנים כפי שקבוע היום בחוק. שר הפנים יוכל לקבוע מקרים מיוחדים בהם יוכל להאריך את תקופת הארנונה או לקבוע פטור עד להשתמשת המבנה מחדש.

אולם בהמשך, גם נוכחותה של פינטו לא סייעה לקואליציה, והיא הפסידה בהצבעה על הצעת חוק להתקנת גגות סולאריים למבנים שבוצע בהם פינוי בינוי. זאת, לאחר שח"כ מנסור עבאס (רע"ם) הצביע בטעות יחד עם האופוזיציה. היו"ר אחמד טיבי ביקש ייעוץ משפטי האם הוא יוכל לשנות את הצבעתו, והוחלט שלא. בעקבות זאת, האופוזיציה ניצחה 59-60, והצעת החוק עברה בקריאה טרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully