וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הקניונים לממשלה: "התקנות החדשות - ניסוי בסימון אזרחים, לא נוכל לאכוף אותן"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 13:51

הביקורת של בעלי הקניונים עולה שלב בעקבות ההגבלות החדשות עליהן החליטו בנט והורוביץ, ובעלי קבוצת עזריאלי פנו באמצעות עורך דין לממשלה בטענה כי על הרשויות לאכוף את התקנות התקדימיות. "החלטה נחפזת, חסרת כל היגיון, בעלת השלכות מרחיקות לכת"

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

בעלים של קניונים ברחבי הארץ החריפו היום (רביעי) את הביקורת על הגבלות הקורונה החדשות שסוכמו אמש, וטענו כי לא יוכלו לאכוף את התקנות. כך למשל, בעלי קבוצת עזריאלי פנו באמצעות עורך דין לשרים בטענה כי על הרשויות לאכוף את התקנות התקדימיות. הם כינו זאת "ניסוי בסימון אזרחים" כתוצאה מ"החלטה נחפזת חסרת כל היגיון".

בין ההגבלות שעליהם הסיכמו אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע היו להחיל את תקנות התו ירוק על מתחמי המסחר הסגורים. עוד הוחלט כי בעלי התו יסומנו בצמידים שיאפשרו להם לנוע בחופשיות ברחבי הקניונים, לעומת אלו שלא יציגו תו ירוק ויורשו להיכנס לצורך שירותים חיוניים בלבד.

סדרנית קורונה, קניון עזריאלי ת"א, 2 במרץ 2021. ניב אהרונסון
סדרנית קורונה בקניון עזריאלי בת"א/ניב אהרונסון

במכתב ששלחו לראש הממשלה, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולשרי הבריאות, האוצר, המשפטים והכלכלה והתעשיית, ציינו בקבוצת עזריאלי כי מתווה הצמידים "לא יוכל להגשים את התכליות אותן הוא נועד לשרת". הם הסבירו כי "זאת בראש ובראשונה כאשר הוא מאפשר למחוסנים ולאלו שאינם מחוסנים לשוטט יחד בכלל השטחים הציבוריים בקניונים ויוצר הבחנה מלאכותית, בלתי אפשרית ובלתי מוצדקת בין חנות במתחם אחד (חנות בחלל קניון) לבין חנות במתחם אחר".

הם דרשו מהממשלה כי הרשויות יאכפו את אותן הגבלות לא ישימות לדבריהם: "מתווה הצמידים בקניונים אינו ישים ובלתי מעשי. ממשלת ישראל מנסה לכפות על בעלי קניונים להיות 'סלקטור' עבורה, להשתתף בניסוי של 'סימון' אזרחים, ולאלץ אזרחים לענוד חפצים על גופם שיתייגו אותם. בעלי קניונים ועסקים בישראל אינם גורמי אכיפה של החלטות ממשלה ואין לאלצם להיות שותפים ליישום החלטה נחפזת, חסרת כל הגיון, בעלת השלכות מרחיקות לכת ומשמעויות מורכבות ושליליות מבחינות חברתיות, כלכליות ואתיות", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קניון איילון/ראובן קסטרו

גם אופיר שריד, מנכ"ל קבוצת מליסרון, בעלת קניוני עופר, הגיב להחלטה ואמר כי "התוודענו לזה אתמול כמעט לראשונה, קיבלנו את זה בהפתעה". לדבריו, "לא היו פה דיונים ארוכים, פשוט הנחיתו את זה ואמרו 'טוב, רק תראו לנו איך אתם רוצים לסמן את האנשים'. הרגשנו שהם לא מכירים איך קניון עובד".

הוא הסביר כי מלבד חנויות הפנאי שיש בקניונים, "יש הרבה חנויות חיוניות, זה משמש כמעבר למשרדים, יש מרפאות, קופות חולים והרבה פעילות חיונית". עוד טען כי "אין דרך לשמר אנשים בתוך אזור מסוים, כולם נעים והולכים. מתקדמים לקניון דרך החניון, לקופ"ח, למשרדים או לבתי ספר אקסטרניים. זה לב מאוד גודל ופועם בהרבה כיוונים".

ראיון מנכ"ל קבוצת מליסרון ל-103fm

כמו כן, הודה: "אנחנו לא רואים דרך בה בקניון תסמן אנשים לפי המצב הבריאותי שלהם, זה לא הגיוני שאנשים יסתובבו עם צמיד אם הם מחוסנים ובלי צמיד אם הם לא מחוסנים. זה מידע רפואי שלך, מידע חסוי, אתה לא אמור לשתף איתו את כל העולם". לדעתו, ההחלטה גם חסרת היגיון רפואי: "ייצא שכל הלא מחוסנים יתקבצו בחנות קטנה ברחוב, מה עשית בזה?".

שריד הבהיר כי "במקום לפתוח את המסחר לכולם, צמצמת את המסחר למחוסנים, ועשיית מסחר ללא מחוסנים ברחוב. זה הפוך על הפוך. עצם זה שלא היה סגר ולממשלה היה אומץ, והכילה כמות של אלפי נדבקים ביום ולא קפצה ולא הייתה מפוחדת והשאירה את המקומות פתוחים, נתנה אוויר לנשימה לכל הכלכלה. הכול עובד ועובד מצוין, אם לא נכנס לפחדים ונבין שאי אפשר לשלוף מהמותן, אי אפשר לעצור את זה בשום דרך וחנות היא חנות היא חנות. כל החנויות סגורות, אין חנות שמסתכלים למעלה ורואים את השמיים".

בהמשך, עדכן כי בכוונתם להגיש "בג"ץ על הפליה, על חוסר שוויוניות. כל חנות נעליים נראית אותו דבר, בין אם נכנסת דרך הקניון ובין אם דרך הרחוב. לוקחים את הרחוב והופכים אותו ממקום בטוח למקום הכי לא בטוח, כי כל הלא מחוסנים יהיו באותה חנות ברחוב, כי הם לא יוכלו לקבל שירות אצלי. אבסורד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully