וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ברלנד חגגו את שחרורו; משפחת שטרית: "הדם של ניסים זועק מהאדמה"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 12:58

מנהיג קהילת שובו בנים שוחרר מהמאסר שריצה בגין עבירות של מרמה והלבנת הון, לאחר שנוכו מעונשו כמה חודשים. במהלך המאסר נעצר בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות בי-ם, אך החשד לא הבשיל להעמדה לדין. משפחת ניסים שטרית זעמה על השחרור: "ארכי פושע עם דם על הידיים"

בווידאו: קבלת הפנים של חסידיו של הרב ברלנד לאחר שחרורו מהכלא/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: רוני כנפו ויאיר לוי המחדש

מנהיג קהילת שובו בנים, אליעזר ברלנד, שוחרר היום (רביעי) ממאסר בבית הסוהר איילון שברמלה. מדובר בשחרור מנהלי לאחר שריצה תקופת מאסר בחודשיים האחרונים בגין פרשת "עושק שחור". במהלך תקופת מאסרו נעצר ברלנד בחשד למעורבות ברצח ניסים שטרית ואבי אדרי לפני 35 שנה, אולם חשד זה לא הבשיל לכדי העמדתו לדין, וזאת בשל קשיים משפטיים. ברלנד חזר לביתו בירושלים.

בקהילת שובו בנים נערכו לחגיגות בעקבות שחרורו של ברלנד. מנחם מלכה, חבר קהילה אמר לוואלה! כי "איך שהגיעה הבשורה על שחרורו פצחנו בריקודים בבית הכנסת. אנשים נמצאים בשכרון חושים ובהתלהבות מאוד גדולה. בירכנו 'שהחיינו'". לדבריו, "אנחנו נערכים לחזרתו, רחוב החומה השלישית קושט לאורכו במנורות, ובערב תתקיים קבלת פנים בהשתתפות אלפי חסידים ליד ביתו של הרב".

במסגרת פרשת "עושק שחור", ישב ברלנד 12 חודשים במעצר. במסגרת הסדר הטיעון הוא הורשע בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום ועבירות מס והלבנת הון, ושהה במעצר בית של שמונה חודשים. לאחר מכן, בסוף אוקטובר, שב לכלא לריצוי תקופת מאסר של ארבעה חודשים, שם אושפז במרכז הרפואי של שב"ס. שחרורו היום התאפשר לאחר ניכוי שליש.

הרב ברלנד עם שחרורו מכלא ניצן 15 דצמבר 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
שוחרר אחרי חודשיים במאסר. ברלנד היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

חסידיו של ברלנד העבירו את הלילה מחוץ לכלא, באירוע שאותו הגדירו כ"עצרת תפילה ומחאה לביטול הכוונה הנוראית של הכנסת הרב שליט"א ביום חמישי הקרוב למאסר". מאהל תמיכה הוקם מחוץ לכלא, בו החסידים העבירו שיעורי קודש ופעילויות תורניות.

במהלך מעצרו ברלנד נחשד במעורבות בפרשת החטיפה והרצח של נסים שטרית ואבי אדרי מלפני 35 שנים. במהלך הדיון להארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי על פי החשד מנהיג קהילת שובו בנים היה המשלח של הרוצחים בפרשה. הוא הוסיף כי ברלנד "שיתף פעולה וקשר עצמו לעבירות המיוחסות לו".

עורכת דינו של ברלנד, נעמה אלחדד, אמרה באותו דיון כי "לא היו ראיות קונקרטיות המלמדות על הידיעה שלו שאותה קבוצת אנשים הלכה בכלל לפגוש את המנוח והנעדר". לטענתה, קשירת הקשר של ברלנד לאירוע מגיעה בשל היכרותו עם חלק מהנחקרים איתו בפרשה. "האישור שלו זה למידע לאחר מעשה. כרב של קהילה מן היידוע שרבים יבואו וישתפו אותו בסיפורים, תחושות, שמועות, יתייעצו איתו. הוא כרב שומע את הדברים ולא משתף אותם עם אחרים. נראה שיש פה תרגום לדברי הרב שנאמרו בצורה שונה מהמציאות".

עוד בוואלה!

חסידי ברלנד מואשמים ברצח ניסים שטרית לפני 35 שנה: "אירוע רב משתתפים אכזרי ביותר"

לכתבה המלאה

אחיו של אדרי צעק לנאשם: "רוצח"

בתוך כך, בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטו של ברוך שרביט, הנאשם ברצח ניסים שטרית. שרביט הגיע לאולם בכסא גלגלים. עורכי דינו שלום בן שבת ורועי אטיאס ציינו במהלך הדיון כי שרביט מכיר את כתב האישום, אך ביקשו דחייה על מנת ללמוד את החומרים בתיק, והדיון נדחה ל-23 בינואר. בתום הדיון צעק לעברו יצחק אדרי, אחיו של אבי אדרי: "רוצח".

סערה בתום הדיון בבית המשפט, היום

בווידאו: דיון הקראת כתב אישום נגד ברוך שרביט הנאשם ברצח אבי אדרי בירושלים/צילום: שלומי הלר + מערכת וואלה!

"טרם קיבלנו את חומרי החקירה, אך מהדברים שעלו בדיוני מעצר הימים, נראה שהתיק הזה מופרך ומהווה לא יותר מנסיון נואש לתקן טעויות בהתנהלות היחידה החוקרת מאז המקרה ועד היום", טענו עורכי הדין רועי אטיאס ושלום בן שבת. "לא בכדי שוחררו כל העצורים מלבד השניים הללו שכל המסד הראייתי נגדם עומד על אמרותיו ודבריו של שרביט שבלעדם אין. דברים אלו אינם יכולים להוות בסיס להגשת כתב האישום בוודאי שלא להרשעה בעבירת רצח ולכן להערכתנו שהוא יזוכה".

ברוך שרביט, חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
נאשם ברצח ניסים שטרית. שרביט/TPS, שלו שלום

מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית, אמר כי המשפחה תילחם עד שכל המעורבים יעמדו לדין. "היו אמורים לעמוד פה עשרה נאשמים. לא אחד. ולא שניים. זה יום קשה וכואב. האיש הזה ברוך שרביט התעלל באח שלי עד שהרג אותו, התעלל בי ובמשפחה שלי במשך 35 שנים, ממשיך להתעלל בנו גם היום. במקום לעמוד כאן ולהודות באשמה ולספר איפה הוא ובני זאבי קברו את גופת אחי. הפשע ממשיך להתקיים. הוא עוד ממשיך. ויחד איתם שותפים לרצח ולהמשך הפשע של הסתרת הגופה עוד אנשים רבים. ולא ננוח עד שכולם ישלמו את המחיר. ועד שנוכל להביא את ניסים לקבורה", מסר שטרית. "וחשוב לי להוסיף: מבחינתנו הרצח התרחש היום! אין התיישנות! מבחינתנו לא יכולה להיות. אנחנו לא נקבל את זה ונילחם שכל המעורבים יעמדו לדין.

המשפחה הביעה זעם גם על שחרורו של ברלנד. "הדם של ניסים זועק מן האדמה", מסרו, והאשימו כי ברלנד הוא "ארכי פושע. לא רב - אלא פושע עם דם על הידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully