וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומים: קצין הכנסת הורה להצמיד אבטחה לעבאס

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 17:55

האיומים על יו"ר רע"ם נוגעים בין השאר לכניסת מפלגתו לממשלת בנט-לפיד, ועל הצעדים הפוליטיים שנקט מאז החלה לכהן. ההחלטה להצמדת האבטחה למנסור עבאס מגיעה לאחר שבתחילת השבוע ועדת השרים לענייני שב"כ דחתה את בקשת נתניהו להמשיך לאבטח את משפחתו

בצלאל סמוטריץ' קרא למנסור עבאס לגנות את הפיגועים האחרונים, עבאס סירב ויצא מהמליא/ערוץ הכנסת

קצין הכנסת הורה היום (שלישי) להצמיד אבטחה ליו"ר רע"ם מנסור עבאס בשל איומים עליו. האיומים נוגעים לכניסתו וכניסת מפלגתו לממשלה המכהנת, והצעדים הפוליטיים בהם נקט מאז החלה כהונתה. האיומים מגיעים הן מהמגזר היהודי והן מהגזר הערבי.

ההחלטה להצמיד אבטחה לעבאס מגיעה לאחר שבתחילת השבוע ועדת השרים לענייני שב"כ דחתה את בקשת משפחת נתניהו להמשיך לאבטח אותה. חוות הדעת המקצועית של שב"כ שהוצגה בדיון נותרה בעינה, כפי שניתנה במקור - האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה נדרשת חצי שנה לאחר סוף כהונתו. מסביבת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נמסר אז בתגובה כי מדובר ב"החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה של רעיית ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובניו".

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
אבטחה תוצמד לו בעקבות איומים. עבאס/ראובן קסטרו

לפי גורמים שהשתתפו בדיון של אבטחת משפחת נתניהו, כל גורמי הביטחון - שב"כ, מוסד, משטרה ומל"ל - לא ראו סיבה להאריך את האבטחה. בנוסף, יחידת האבטחה במשרד ראש הממשלה הבהירה שלא הציגה עמדה אחרת בדיון - בניגוד לדברי מקורבי נתניהו לפיהם היא סבורה שיש להאריך את האבטחה. "נבהיר כי האמירות שיוחסו ליחידת 'מגן' אינן נכונות. היחידה הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שב"כ, שהמליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully