וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים הכריעו: האבטחה על משפחת נתניהו תוסר מחר

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 13:16

כל גורמי הביטחון שהשתתפו בדיון של ועדת השרים לענייני שב"כ לא ראו צורך בהארכת האבטחה מעבר לחצי השנה מסוף הכהונה, בניגוד לבקשת המשפחה. סביבת נתניהו: "מתירים את דמם של רעיית רה"מ לשעבר וילדיו". יאיר נתניהו רמז לשיקולים נסתרים: "ראש שב"כ - בוגר קרן וקסנר"

בווידאו: נתניהו מתייחס לקראת הדיון על המשך אבטחת משפחתו/מערכת וואלה!

ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה היום (ראשון) לא לאשר את בקשת משפחת נתניהו לדחות את הסרת האבטחה עליהם, והיא תופסק מחר. חוות הדעת המקצועית של שב"כ שהוצגה בדיון נותרה בעינה, כפי שניתנה במקור - האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה נדרשת חצי שנה לאחר סוף כהונתו. מסביבת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי מדובר ב"החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה של רעיית ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובניו".

לפי גורמים שהשתתפו בדיון, כל גורמי הביטחון - שב"כ, מוסד, משטרה ומל"ל - לא ראו סיבה להאריך את האבטחה. בנוסף, יחידת האבטחה במשרד ראש הממשלה הבהירה שלא הציגה עמדה אחרת בדיון - בניגוד לדברי מקורבי נתניהו לפיהם היא סבורה שיש להאריך את האבטחה. "נבהיר כי האמירות שיוחסו ליחידת 'מגן' אינן נכונות. היחידה הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שב"כ, שהמליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
טענות לשיקולים פוליטיים. הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

"יחידת 'מגן' קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה", נמסר מסביבת נתניהו בעקבות הצעד. "ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי על ידי ועדת השרים בראשות מתן כהנא ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון".

"כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר", נכתב. "איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות. אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד, גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומרב מיכאלי צבא של מאבטחים. אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים. השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש, שערוריה שאין דוגמתה! הכתובת על הקיר".

עוד בוואלה!

נתניהו לח"כים בליכוד לקראת הדיון המכריע: העלו פוסטים נגד הסרת האבטחה ממשפחתי

לכתבה המלאה
דיון בתביעת לשון הרע של קריים מיניסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א 29 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

יאיר נתניהו רמז שהיו שיקולים נוספים בחוות הדעת של שב"כ. בציוץ בטוויטר, פרסם כתבה שעלתה באתר "מידה" לפני כשלוש שנים בנושא הארגון הפילנתרופי היהודי-אמריקני קרן וקסנר תחת הכותרת "כמיליון שקל לבוגר: הכירו את קרן השמאל שקונה בכירים בשירות המדינה"., וכתב: "דרך אגב, ראש שב"כ החדש הוא בוגר התכנית".

‏"כששב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה", הסביר השר לביטחון הפנים עמר בר לב. "אני סומך על שב"כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא ייחשף ויטופל".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) תקף בחריפות את חברי הוועדה בעקבות ההחלטה. "הדם, חלילה, יהיה על הידיים של כל אחד משרי הממשלה המופקרת הזו. הסכנה מהאנרכיסטים של השמאל הקיצוני ממשית", אצר. "יחידת 'מגן' שאחראית על האבטחה כן המליצה לאבטח. אבל שב"כ מזהה איומים בערך כמו שזיהה את המרגל בבית של גנץ. האיומים לא ביטחוניים? וכהנא? וסילמן המדמיינת? זה בטחוני? בושה!".

בליכוד תוקפים בימים האחרונים את השר לשירותי דת מתן כהנא ומאשימים אותו שסידר לעצמו אבטחה צמודה. השר כהנא אכן מאובטח על ידי השב"כ בשבועות האחרונים, אבל לא לבקשתו וועדת השרים שבראשה הוא עומד בכלל לא הייתה מעורבת בהחלטה, אלא בעקבות התראה ממשית משב"כ.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
מתקפה מהליכוד. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

אתמול הגיש יו"ר האופוזיציה תלונה נוספת במשטרה על הסתה נגדו ונגד משפחתו בעקבות שתי תגובות שנכתבו בפייסבוק. באחת נכתב "הגיע הזמן שיפגעו בהם.... מי ייתן שבאמת יפגעו בהם וביאיר במיוחד", ובשנייה "ביבי חייב לקבל את עונש המוות יחד עם כל המשפחה". נתניהו כתב בטוויטר כי "הכתובת על הקיר. מי בממשלה הזאת לוקח את האחריות על חייהם?".

מוקדם יותר הגיש תלונה נגד ארגון המחאה נגדו "קריים מיניסטר" והפעיל ישי הדס, לאחר שהעלו פוסט על הסרת האבטחה וכתבו בסופו "צפו להפתעות". שעתיים לאחר שהפוסט עלה, הוא נערך ושונה נוסחו כך שהשאלה מתייחסת בפירוש להחלטת ועדת השרים בענין הסרת האבטחה.

ראש שב"כ הנכנס רונן בר, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
לא ראו צורך בהארכת האבטחה. רונן בר/שב"כ

בהתאם להמלצת שב"כ, מעטפת האבטחה והנהג הצמוד שממנו נהנו שרה, יאיר ואבנר נתניהו ב-12 השנים האחרונות תוסר כחצי שנה מסיום כהונת נתניהו בראשות הממשלה. בשבועות האחרונים, נציגי המשפחה פנו למשרד ראש הממשלה בבקשה להאריך את האבטחה לפחות בחצי שנה נוספת, לאור מה שמגדירים במשפחה איומים חדשים ועדכניים, ובימים האחרונים הוגברו הלחצים במטרה לשנות את ההחלטה בנושא.

לפני ההחלטה נתניהו קרא לחברי הוועדה "לרדת מהשיקולים האישיים" ו"לא להפקיר את הביטחון" של רעייתו וילדיו. לפי גורמים בליכוד, במהלך השבת נתניהו ורעייתו פנו לח"כים בבקשה להתבטא במסרים דומים. שרה נתניהו פנתה בשבוע שעבר לראש הממשלה החליפי, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וביקשה ממנו לסייע בשינוי ההחלטה.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) פנה ליועמ"ש בדרישה "לחקור את המסיתים ולבקש את מעצרם", ו"להתנהל כפי שמצופה מיועמ"ש מבלי להפקיר את נבחרי הציבור". בריאיון ל-103FM אמר כי "איתמר בן גביר של היום לא היה עושה את מה שעשה בגיל 18-17. חברים, תירגעו. מעולם לא קראתי לרצוח את רבין. אני לא מכליל את כל השמאל, זה קומץ. יש קריאות לרצוח את בני משפחת נתניהו. מישהו כאן נרדם בשמירה. יש קו אדום בין לקרוא לרצוח מישהו, לבין להגיד שמישהו מחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully