וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לח"כים בליכוד לקראת הדיון המכריע: העלו פוסטים נגד הסרת האבטחה ממשפחתי

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 23:19

ראש האופוזיציה שוחח במהלך סוף השבוע עם חברי כנסת ממפלגתו וביקש מהם להעלות תכנים המתנגדים להסרת האבטחה, זאת לקראת הדיון המכריע של ועדת השרים מחר בנושא. אם לא יוחלט אחרת, האבטחה על רעייתו ושני בניו תוסר השבוע. הליכוד: נתניהו הגיש תלונה נגד "קריים מיניסטר"

בווידאו: נתניהו מתייחס לקראת הדיון על המשך אבטחת משפחתו/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח במהלך סוף השבוע עם ח"כים מהליכוד, וביקש מהם להעלות פוסטים ולהתבטא נגד הסרת האבטחה מעל בני משפחתו. זאת, לקראת כינוס ועדת השרים לעניני שב"כ מחר (ראשון) שתדון בבקשת בני המשפחה להאריך את משך האבטחה עליהם, שפורסמה לראשונה בוואלה!.

בהתאם להמלצת שב"כ, מעטפת האבטחה והנהג הצמוד שממנו נהנו שרה, יאיר ואבנר נתניהו ב-12 השנים האחרונות תוסר השבוע, כחצי שנה מסיום כהונת בנימין נתניהו בראשות הממשלה. בשבועות האחרונים, נציגי המשפחה פנו למשרד רה"מ בבקשה להאריך את האבטחה לפחות בחצי שנה נוספת, לאור מה שמגדירים במשפחה איומים חדשים ועדכניים, ובימים האחרונים הוגברו הלחצים במטרה לשנות את ההחלטה בנושא. 

בליכוד מסרו כי נתניהו הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד אחד מארגוני המחאה נגדו וכן פעיל במחאה. "ראש הממשלה לשעבר הגיש תלונה באופן אישי נגד ארגון 'חוזה חדש' ששולט בפעילות של 'קריים מינסטר' ונגד ישי הדס, לאחר שפרסמו פוסט שיש בו קריאה ברורה לפגוע ברעייתו שרה ובבניו יאיר ואבנר". עוד נכתב כי נתניהו ביקש "לטפל בכל התלונות על הסתה לרצח שהוגשו על ידו ליועמ"ש מנדלבליט במשך שנים, שרובן ככולן לא טופלו".

משפחת נתניהו. רויטרס
"אל תפקירו את בטחונם של אשתי וילדיי". נתניהו, שרה ויאיר/רויטרס

הפוסט שנתניהו התייחס אליו בתלונה הועלה ביום חמישי בעמוד הפייסבוק של ארגון "קריים מיניסטר" ובהתייחס להסרת האבטחה נכתב: "צפו להפתעות". שעתיים לאחר שהפוסט עלה, הוא נערך ושונה נוסחו כך שהשאלה מתייחסת בפירוש להחלטת ועדת השרים בענין הסרת האבטחה. מלבד אותו פוסט, בצאת השבת נתניהו הגיש עוד תלונה על הסתה, בעקבות שתי תגובות שנכתבו בפייסבוק על בני משפחתו. באחת נכתב "הגיע הזמן שיפגעו בהם.... מי ייתן שבאמת יפגעו בהם וביאיר במיוחד". בשניה נכתב "ביבי חייב לקבל את עונש המוות יחד עם כל המשפחה".

נתניהו פירסם בסוף השבוע סרטון בו הזהיר מאיומים ברצח כלפיו וכלפי רעייתו ובניו וקרא לוועדה להאריך את האבטחה על משפחתו. "הכתובת על הקיר. מדובר בחיי אדם. מה עוד צריך לקרות? מי יקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחיזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את בטחונם של אשתי וילדיי".

לפי גורמים בליכוד, במהלך השבת נתניהו ורעייתו פנו לח"כים בבקשה להתבטא במסרים דומים. בנוסף, שרה נתניהו פנתה בשבוע שעבר לראש הממשלה החליפי, יור יש עתיד, יאיר לפיד, וביקשה ממנו לסייע בשינוי ההחלטה. במשפחת נתניהו מתריעים מפעילות של גורמי אויב עוינים וכן מהתבטאויות של חלק מגורמי המחאה נגד נתניהו, ואולם לא התקבלה חוות דעת מקצועית חדשה של השבכ, שהמליץ להסיר את האבטחה מעל שרה, יאיר ואבנר אחרי חצי שנה מסיום כהונתו.

לחזור להחלטה קודמת

נתניהו עצמו זכאי מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו - מדובר בסידורי האבטחה של בני משפחתו, שלוו בשנים האחרונות על ידי מאבטחים, נהג, ורכב צמוד. יאיר ואבנר נתניהו היו ילדי ראש הממשלה הראשונים שנהנו מאבטחה צמודה, שנמשכה גם בהיותם בגירים שעזבו את מעון ראש הממשלה. ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, אמר בראיון ב-2018 שלדעתו לא היה צורך באבטחה קבועה לילדיו של נתניהו, אך לאורך השנים טענה המשפחה שבשל האיומים עליהם הם זקוקים למעטפת האבטחתית, ואגף הביטחון במשרד רה"מ המליץ בהתאם. 

בינואר השנה, כשנתניהו והליכוד עוד היו בשלטון, ועדת השרים לעניני שב"כ, שהיתה אז בראשות השר לשעבר אלי כהן, דווקא האריכה את מועד האבטחה על המשפחה - לשנה מסוף כהונתו, אבל עמדת השב"כ היתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד. עם כניסת הממשלה החדשה ועדת השרים התכנסה שוב, והחליטה לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת השב"כ. במשפחת נתניהו מבקשים כעת לחזור להחלטה הקודמת ולהאריך את האבטחה בחצי שנה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully