וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדל בת השנתיים נחנקה משרוך של בגד בפעוטון בקריית גת - ומתה

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 13:04

אסולין נחנקה משרוך בחולצתה לפני כשבוע במעון חמד בעיר ופונתה לביה"ח כשמצבה הוגדר קשה ויציב. מאז היא אושפזה בטיפול נמרץ בבית חולים ברזילי, הלילה הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. מהחקירה עולה כי לגננת לא הייתה הסמכה והיא הגיעה לגן כמחליפה באותו היום. "לא מעכלים"

בווידאו: אביה וסבה של אדל שנחנקה למוות משרוך/צילום: יניר יגנה ושי מכלוף
פעוטון בקריית גת שבו נחנקה פעוטה משרוך, 7 דצמבר 2021. איחוד הצלה
הפעוטון בקריית גת, שבוע שעבר/איחוד הצלה

נקבע מותה של אדל אסולין בת השנתיים שנחנקה במעון בקריית גת משרוך של קפוצ'ון לפני כשבוע - כך עדכן הלילה (שלישי) בית החולים ברזילי בו הוא טופלה. "חרב עולמי", אמר שמעון, אביה של אדל.

אסולין נחנקה בשבוע שעבר במעון חמד בעיר משרוך בחולצתה ומאז אושפזה בטיפול נמרץ כשמצבה הוגדר קשה אך יציב והיא מורדמת ומונשמת. הערב, לאחר ימים במהלכם נאבקו הרופאים על חייה, נקבע מותה.

המשטרה פתחה בחקירת הנושא ועיכבה לחקירה את האחראית בצוות המעון, אישה בת 30. כמו כן על פי חקירת המשטרה עולה כי לגננת לא הייתה הסמכה והיא הגיעה לגן כמחליפה באותו היום.

הילה רינקוף, חובשת מד"א שהוזעקה למקום, סיפרה כי הצוות הגיע למעון, אז הובילו אותם אל הפעוטה, "שהייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנקה משרוך של קפוצ'ון". צוות מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות, "ולאחר החזרת הדופק העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים".

אדל אסולין בת השנתיים שנחנקה משרוך של בגד בפעוטון בקריית גת. באדיבות המשפחה
אדל/באדיבות המשפחה

אביה של אדל, הרב שמעון אסולין אמר: "מצב קשה מאוד, אהבתי אותה אהבת עולם, לקחתי אותה לגן ביום האחרון, אנחנו מאמינים בני מאמינים, אנחנו חזקים, הקב"ה יותר חזק מאיתנו. הדבר היחיד שמחזיק אותי זה האמונה. היא השביעית מילדיי, אתה לוקח ילדה לגן ומחזיר אותה בטיפול נמרץ ואחר כך לא מחזיר אותה בכלל. אדל ילדה מתוקה, הייתה מחוברת אליי חזק וזה חוסור שאי אפשר להסביר".

"ילדים זה לא צחוק", אומר שמעון. "אסור להוריד את העיניים מהילדים. הגן נסגר לא סתם, צער גדול. שקיבלתי את ההודעה מהגן אמרו לי לבוא, רצתי לשם, הבנתי שקרה משהו, חרב עולמי, אני רואה את הבת שלי עוברת החייאה, צער גדול".

זירת אירוע הירי בחיפה 12 בדצמבר 2021. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת אירוע ירי בחיפה, השבוע/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

חיים לוי, הסבא, אמר כי הם "לא מעכלים, הכאב כל כך חזק. שלחנו תינוקת לגן והיא לא חזרה. זה אמור להיות המקום הכי מוגן. עדיין לא ביררנו מה קרה בגן. רצינו רק שהילדה תבריא".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 ועד היום מתו 21 ילדים כתוצאה מחנק חיצוני. ב-29% מהמקרים, הילדים היו מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי המקרה המזעזע, כלשונה, חייב "להדליק נורת אזהרה להורים". היא הזהירה כי שרוכים שנתפסים במתקני משחק מסוכנים ועלולים לגרום לחנק וכי מומלץ להוציא את השרוכים מתוך הקפוצ'ון. "בגדי החורף צריכים לחמם את הילדים, אבל לשמור שלא יפריעו להם לשחק, לא יהיו מסורבלים לתנועה ולא יסכנו את חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully