וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ענף התיירות חסמו את הדרך לנתב"ג: "ליברמן - תחליף אתה מקצוע"

שני פרומקין

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 14:48

סוכני הנסיעות, מורי הדרך ואנשי ענף התיירות הנכנסת קיימו בנמל התעופה בן גוריון הפגנה, בדרישה לתשלומי פיצויים ובמחאה על דברי שר האוצר כי "עליהם לשנות מקצוע". המפגינים חסמו את הדרך לטרמינל 3 ויצרו פקק גדול במקום. "לוקחים לנו את החמצן, אז בבקשה לתת פיצויים"

בווידאו: הפגנת עובדי התיירות הנכנסת בנתב"ג/צילום: שני פרומקין, מרדכי קשמכר ונדב פרץ, עריכה: אביעד בללי

כ-150 אנשי ענף התיירות הנכנסת קיימו היום (שני) הפגנה בנתב"ג, בדרישה לתשלומי פיצויים מהמדינה. זאת, בעקבות החלטות הממשלה על איסור כניסת תיירים לישראל, ואמירתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לפיה על מורי הדרך וסוכני הנסיעות "לחפש מקצוע חדש". המפגינים חסמו את הדרך לטרמינל 3 ויצרו פקק גדול של נוסעים שעושים את דרכם לאזור הטיסות היוצאות.

יואב, מורה דרך וממארגני ההפגנה אמר כי האמירה של ליברמן אתמול "הייתה עלובה. ליברמן לא מבין בתיירות, ענף שמכיל 200 אלף אנשים בישראל: מוכרים בחנויות, מורי דרך, נהגי אוטובוס, מסעדנים - מסעדות שכולנו מכירים בישראל - לא שורדים כי הישראלים מגיעים בסופי השבוע, אבל מה קורה באמצע השבוע?"

יואב מבקר בחריפות את הממשלה על כך שלא משלמת יותר פיצויים לעובדים בענף: "אני במשבר עצום, יש לי שני ילדים, הבנק אמר לי ביום ראשון - הלוואה אחרונה אדוני. יש לי מקצוע, אני רוצה לעבוד בו ואני יכול לעבוד בו - אבל הממשלה החליטה שהיא סוגרת, החלטת שאתה סוגר נפתלי בנט - תשלם לי על זה. משלמים פיצויים לכולם ואת התיירות הנכנסת שכחו". אריאל, מורה דרך נוסף, הוסיף: "לוקחים לנו את החמצן, אז בבקשה שייתנו לנו פיצויים".

מחאת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג, 13 בדצמבר 2021. שני פרומקין, מערכת וואלה!
מחאת ענף התיירות בנתב"ג, היום/מערכת וואלה!, שני פרומקין

בין המפגינים נחכה אשת התקשורת צופית גרנט והביע את תמיכתה במאבק. "אל תשאירו את הענף הזה כבול" אמרה גרנט

מרדכי, בעל גלריה בצפת הפגין גם הוא ואמר: "יצאנו להפגנה כי מתעלמים מאיתנו, במיוחד שר האוצר ליברמן ואחרי המילים הקשות שהוא אמר אתמול ש'כולם צריכים ללכת לחפש מקצוע אחר', אז אני מקווה שזה ישפיע על כולנו להגיע ולמחות". הוא הוסיף כי "אנחנו מרגישים מאה אחוז ירידה בתיירות, אנחנו עובדים על תיירות נכנסת, לא על תיירות של ישראלים. הכל סגור אצלנו, רחוב כמו תשעה באב".

הנזק שהם גורמים עולה בהרבה על פוטנציאל לנזק שאולי יש מאיזשהו וריאנט חדש", הוסיף שמעון, מורה דרך נוסף. "העובדה היא שכל הישראלים יוצאים לאיפה שהם רוצים, כל העולם פתוח ורק פה עושים את הסגרים האלה".

טובה ואליעזר, תושבי גבעת שמואל הטסים היום לבחריין, נאלצו לצאת באמצע הכביש מהרכב שהסיע אותם, וללכת לטרמינל ברגל עם המזוודות: "מזועזעים מהמצב פה, הווייז אמר שייקח לנו 25 דקות להגיע והנה אנחנו תקועים פה. לא ידענו שתהיה כאן הפגנה, השוטר אומר שאין טעם לחכות, שנלך ברגל".

בני זוג תושבי כפר סבא הטסים היום עם שני ילדיהם הקטנים, נאלצו גם הם לצאת מהרכב וללכת לטרמינל ברגל עם המזוודות: "לא ידענו שתהיה פה הפגנה, ממש תענוג. לא קרה לנו דבר כזה מאז שחצינו את מעבר הגבול באלבניה".

עוד בוואלה!

ליברמן: "סוכני הנסיעות - שנו מקצוע", עובדי המלונות זועמים: "לא לגיטימי"

לכתבה המלאה
מחאת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג, 13 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחאת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג, 13 בדצמבר 2021/פלאש 90, אבשלום ששוני

אליס ורג'י, מורת דרך ותיקה: "אני אמנם לא צעירה כבר, אבל יש אנשים פה שהם מדריכים חדשים, לקחו הלוואות ומשכנתאות וזה הרס להם את החיים - כל העתיד שלהם לא ברור. אנשים עייפים, אנשים נשארו ממש בלי כסף, צעירים עם משפחות".

גארי, מורה דרך, מסביר שלקראת חג המולד היו צפויים להגיע תיירים רבים: "הם רוצים לבוא, זה קודש וירושלים. הרצון לבוא לפה לא יפסיק אי פעם. אז לא רק שקיבלתי הזמנות לדצמבר שעכשיו בוטלו, אבל גם החודשים הבאים אנשים אפילו לא מזמינים בגלל שביטלו. הנזק ענק".

גארי גם מביע ביקורת על כך שבתי הקולנוע פתוחים בעוד נתב"ג סגור לתיירי חוץ: "קולנוע זה הרבה יותר מסוכן מקבוצת תיירות, אני יושב בקולנוע עם אנשים לא מחוסנים. התיירים שמגיעים הם מחוסנים מלא. אני פה בשביל שיפתחו את נתב"ג".

מחאת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג, 13 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחאת ענף התיירות הנכנסת, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"מורשת דרך - עמותת מורי דרך בישראל", הודיעו מוקדם יותר על ההפגנה ותקפו ברשתות החברתיות: "שר הבריאות וראש הממשלה הכריזו מלחמה על מורי הדרך ועל ענף התיירות הנכנסת כולו בהודעתם אמש על המשך סגירת השמיים תוך המשך הפקרת העסקים והעובדים בניגוד להבטחות, להגיון ולמוסר בסיסי ללא פיצוי וללא פרנסה. שלשום הודיע יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, כי לא יוכל להמשיך לתמוך בסגירת השמיים ללא פיצויים לעסקים הקטנים בענף התיירות הנכנסת. משרד האוצר מתעלם מהאסון הכלכלי שנגרם לענף ממדיניות הממשלה".

"הוכח שתיירות נכנסת מפוקחת איננה פוגמת במאבק בקורונה. לעומת זאת, הפגיעה האנושה בענף התיירות הנכנסת משאירה עשרות אלפי משפחות שבורות ורעבות. משרד האוצר, למרות הצהרות והבטחות שר האוצר וראש הממשלה בעבר, ממשיכים להתעקש להותירנו ללא שום מענה או פיצוי על אובדן הפרנסה המתמשך. בזמן שראש הממשלה, שהבטיח חזרה לשּגרת חיים ופרנסה לצד קורונה, מנסה להילחם באומיקרון, הוא שכח שהנגיף אינו מבדיל בין תיירים שאסורה כניסתם לאזרחים שטסים באין מפריע. ובזמן שמלחמתו אבודה מראש, הוא ושרי ממשלתו מוודאים, במקביל, את הריגת ענף התיירות הנכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully