וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "סוכני הנסיעות - שנו מקצוע", עובדי המלונות זועמים: "לא לגיטימי"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 21:19

אנשי ענף התיירות דורשים פיצויים בעקבות הפגיעה הכלכלית שצפויה להיגרם להם כתוצאה מהמגבלות החדשות בנתב"ג, בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן קרא "למחות בתוקף". הערב משרד הבריאות הוסיף לרשימת המדינות האדומות גם את אנגליה ודנמרק

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

עובדי ענף המלונאות זועמים על אמירתו של ליברמן בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), לפיה המליץ לסוכני הנסיעות ומורי הדרך "לשנות מקצוע". אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות מסר הודעה בשם עובדי המלונות והמתפרנסים מתיירות, שכלשונו "נמצאים כבר יותר משנתיים בטלטלה עזה ובין תקווה לייאוש". ניסנקורן קרא "למחות בתוקף נגד האמירות לפיהן ניתן להקריב ענף התיירות לטובת המאבק בקורונה, אין להן כל מקום".

"לא לגיטימי להקריב את ענף התיירות ואת פרנסתם של עשרות אלפי עובדים בישראל", הוסיף ניסקורן. הדברים נאמרו בעקבות כוונת הממשלה להדק עוד יותר את המגבלות על נתב"ג בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. אומנם לא מוגדרת עדיין סגירה רשמית של השמיים, אך אנשי ענף התיירות כבר דורשים פיצוי בעקבות הפגיעה הכלכלית שתיגרם להם כתוצאה מהמגבלות החדשות. ענף התיירות נפגע באופן קשה ביותר מאז פרוץ המגפה, וייתכן שגם בשנים הקרובות התיירות לא תחזור לרמת טרום המשבר. בענף התיירות אומרים כי על אף הידוק המגבלות על נתב"ג, באוצר עדיין לא גיבשו פתרון לענף בדמות פיצויים כספיים בגין הנזקים שנגרמים להם.

אביגדור ליברמן. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה
"שנו מקצוע". ליברמן/מערכת וואלה, מרק ישראל סלם

הערב משרד הבריאות הוסיף לרשימת המדינות האדומות גם את אנגליה ודנמרק. שר הבריאות ניצן הורוביץ המליץ במסיבת עיתונאים "להימנע מטיסות לא חיוניות". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הוסיף כי "מי שמתכנן לנסוע לחו"ל בעת הזאת, צריך לדעת שבחזרתו הוא עלול להיכנס לבידוד מלא כי המדינה תוכרז כמדינה אדומה". היציאה למדינה אדומה אסורה לאזרחים ולתושבים ישראלים, מלבד מי שקיבל אישור מוועדת החריגים.

מלבד אנגליה ודנמרק, ישנן עוד 49 מדינות אדומות, בהן אוגנדה, איי סיישל, איי קומורו, איי קייפ וורדה, אנגולה, אסוואטיני (סווזילנד), אריתראה, אתיופיה, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין (דהומי), ג'יבוטי, גאנה, גבון, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוונית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודאן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבאבווה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאוריציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינציפה, סומליה, סט הלנה, סיירה ליאונה, סנגל, צ'אד, קונגו, קמרון, קניה, רואנדה ורפובליקה מרכז אפריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully