וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמילאי ישראלי נלכד בקרחון בארגנטינה וחולץ על סף מוות

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 19:55

איתן שקד, צעיר בן 23, אותר במקום כשהוא סובל מחתכים ומהיפותרמיה. הוא אותר לאחר שהיה כלוא במשך יממה

איתן שקד. מתוך האינסטגרם של איתן שקד, תמונות גולשים
איתן שקד/תמונות גולשים, מתוך האינסטגרם של איתן שקד

כוחות חילוץ בשמורת הטבע ארץ האש שבארגנטינה חילצו לפני יומיים (חמישי) תרמילאי ישראלי בן 23 שנלכד לאחר שטיפס לבד על קרחון. הצעיר, היה כלוא במשך יממה, והיה על סף מוות מהיפותרמיה. הוא חולץ במבצע מיוחד שכלל שימוש במסוק ופונה לבית חולים באושואיה שבדרום ארגינטינה. הוא סובל משברים באבן, ברגליים וביד, וכעת מחלים בבית החולים.

לפי הודעת יחידת החילוץ, שקד נלכד בקרחון המרוחק 20 ק"מ מבירת המחוז אושואיה. מדריך שהיה באזור שמע את קריאות העזרה שלו. כשאותר וחולץ במהלך המבצע המורכב, שקד סבל מחתכים בפנים ומשברים בגפיים התחתונות והעליונות. הוא היה בהכרה כשחולץ וסבל מהיפותרמיה.

איתן שקד. מתוך האינסטגרם של איתן שקד, תמונות גולשים
איתן שקד/תמונות גולשים, מתוך האינסטגרם של איתן שקד

כעבור יומייים, שיתף שקד מבית החולים במצבו. "לכל החברים ששואלים מה קרה, יצאתי לטיול באושוויה ונפלתי בערך עשרה מטרים. חיכיתי לחילוץ 24 שעות, מנותק, בלי קליטה ואוכל, ועל הדרך שברתי את האגן והמרפק. כשמצאו אותי הייתי על סף מוות מהיפותרמיה. כרגע אני בשיקום קשה בבית חולים וקשה לי להגיב לכולם אבל תודה רבה למי שדואג ורוצה לעזור".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יחידת החילוץ של מחוז אושואיה ציינה כי "למרבה המזל, בזכות התצפית של מדריך ההרים, קיבלנו קריאת עזרה". הם הוסיפו כי הודות לתגובה היעילה של המחלצים, שיתוף פעולה של חברת המסוקים הפרטיים ופעולות אנשי המקצוע של אושואיה, התייר הישראלי מחלים מפציעותיו. הלקח מהאירוע הוא החשיבות של ביצוע טיולים באזור בליווי. אל תזלזלו בהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully