וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל עדכנה את ארה"ב לפני שתי תקיפות באיראן בחודשים האחרונים

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 15:38

לפי ניו יורק טיימס, השיחות התרחשו לפני שישראל פגעה במפעל לייצור צנטריפוגות ביוני ובבסיס טילים בספטמבר, שניהם באזור טהראן. זאת, על רקע חשיפת גנץ השבוע בפני בכירים אמריקנים כי איראן בונה את כוחה במערב המדינה

בווידאו: הצהרות של שר הביטחון, בני גנץ ומקבילו האמריקני, לויד אוסטין בפתח פגישתם/צילום: שמוליק עלמני, משרד הביטחון, רויטרס

ישראל עדכנה את ארצות הברית על שתי תקיפות שביצעה באיראן בחודשים האחרונים - כך דווח היום (שבת) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, תקיפה אחת אירעה בספטמבר במהלכה הופצץ בסיס טילים והשנייה ביוני, במהלכה הותקף מפעל איראני הבונה צנטריפוגות גרעיניות.

על פי דיווחים של כלי תקשורת באיראן, בספטמבר פרצה שריפה במתקן מחקר של משמרות המהפכה בטהראן במהלכהי שלושה אנשים נפצעו. כמו כן, ביוני דווח שהותקף מתקן הגרעין שבפאתי טהראן על ידי רחפן ששוגר מתוך איראן.

השבוע שר הביטחון, בני גנץ, וראש המוסד החדש, דוד ברנע, הגיעו לפגישה בוושינגטון כשבידיהם מודיעין חדש על האיראנים. על פי הדיווחים, גורמים ישראלים יצאו מודאגים מהשיחה מהאפשרות שההפצה הדיפלומטית לאיראן תימשך. בפגישה גנץ חשף בפני ראשי מכוני מחקר וחוקרים בכירים מוושינגטון כי איראן בונה את כוחה במערב המדינה כדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון, ובישראל בפרט. גנץ הציג בפני החוקרים את פריסת המיליציות ואמצעי הלחימה שברשותן, לרבות מל"טים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אב אוחיון י, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, אב אוחיון י

בלב המתיחות בין ישראל לארצות הברית עומדת אי ההסכמה הבסיסית כיצד לעצור את התוכנית האיראנית. זאת על רקע העובדה שתי בעלות הברית לא ראו באותה העין את הסכם 2015, שישראל התנגדה לו והנשיא ברק אובמה חתם עליו.

גורמים רשמיים ישראלים התלוננו בפגישות על כך שארצות הברית שוקלת להציע הסכם ביניים עם טהראן שיבטל כמה מן הסנקציות, בתמורה להקפאה של חלק מפעילותה הגרעינית. אך, פקידים אמריקנים אומרים שהצעה כזו לא נשקלת באופן פעיל, לפחות כרגע, בגלל חוסר הנכונות של איראן להשתתף.

האמריקנים מאמינים שכל עוד איראן לא עברה לשלב פיתוח הפצצה אין לה תוכנית צבאית גרעינית, שכן היא השעתה את התוכנית הקיימת לאחר 2003. לעומת זאת, גורמים ישראלים מאמינים שאיראן המשיכה במאמץ חשאי לבנות פצצה מאז 2003.

ארה"ב אמרה כי הקו האיראני הקשה בשיחות בוינה פירושו שטהרן לא רצינית לגבי הסכם דיפלומטי.
לפי דיווח בניו יורק טיימס, שני בכירים ישראלים עזבו השבוע את וושינגטון מודאגים מכך שרצון האמריקנים לשחזר את הסכם הגרעין מ-2015, תוביל להסכם פגום המאפשר לטהרן להאיץ את תוכנית ההעשרה הגרעינית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully