וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בארה"ב: איראן בונה את כוחה במערב המדינה כדי לתקוף את ישראל וכוחות במזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 11:40

איראן בונה את כוחה במערב המדינה כדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון, ובישראל בפרט - כך חשף שר הביטחון בפני ראשי מכוני מחקר וחוקרים בכירים מוושינגטון. גנץ הציג בפני החוקרים את פריסת המיליציות ואמצעי הלחימה שברשותן, לרבות כטב"מים

ביקור שר הביטחון בני גנץ בוושינגטון/צילום: שמוליק עמלני

איראן בונה את כוחה במערב המדינה כדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון, ובישראל בפרט - כך חשף היום (חמישי) שר הביטחון בני גנץ בפני ראשי מכוני מחקר וחוקרים בכירים מוושינגטון. גנץ הציג בפני החוקרים את פריסת המיליציות ואמצעי הלחימה שברשותן, לרבות כטב"מים.

"אנחנו נערכים לכל ניסיון כזה, ונעשה כל מה שנדרש בכדי להגן על אזרחינו ועל נכסינו", אמר גנץ לחוקרים, שפגש יחד עם ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי ונספח צה"ל בארה"ב הדי זילברמן. זאת, לאחר שנפגש בוושינגטון עם שר ההגנה לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן.

גנץ בפני ראשי מכוני מחקר בוושינגטון על כוונותיה של איראן. 10 בדצמבר 2021. שמוליק עלמני, משרד הביטחון
"איראן לא חזקה - ניתן לעצור אותה". גנץ/משרד הביטחון, שמוליק עלמני

גנץ הדגיש בפגישה כי המטרה של איראן היא להפוך להגמון שישליט את האידיאולוגיה שלו באזור ובעולם כולו. "בשנה האחרונה דיברתי עם שרי הגנה מרחבי העולם, מדרום אמריקה ועד אפריקה, כולם מוטרדים מהמעורבות האיראנית בטרור באזורים שלהם באמצעות שלוחים וארגוני טרור", סיפר גנץ לחוקרים בוושינגטון, והדגיש כי במדינות המפרץ בפרט חווים איום מאיראן. "הניסיון להגיע לגרעין, הוא בעצם הניסיון להעמיק את השליטה והמעורבות האיראנית ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית שתפגע בזכויות אדם, וביציבות העולמית".

על אף האזהרה, גנץ חידד - "איראן לא חזקה היום ולכן ניתן לפעול בכדי לעצור אותה". הוא ציין כי אלו הנושאים שעליהם דן עם בכירי הממשל האמריקני בביקורו בוושינגטון. לצד האיום האיראני התייחס גנץ בשיחה גם להזדמנויות באזור, להעמקת היחסים עם ירדן ומצרים מאז הקמת הממשלה החדשה, לחתימת ההסכם הביטחוני עם מרוקו ולאפשרות להרחיב את הנורמליזציה באזור, בסיוע אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully