וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לא תערער על גזר הדין של אריה שיף, שירה למוות בפורץ לרכבו

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 18:19

ההחלטה הגיעה לאחר שבתחילת החודש בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לעכב את עבודות השירות שנגזרו על שיף, כדי לשקול את הגשת הערעור. לפני חודש משפחתו של הפורץ שנורה למוות זעמה על גזר הדין, לפיו ירצה שיף תשעה חודשי עבודות שירות, ללא שיישב בבית הסוהר כלל

בווידאו: אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו/צילום: יניר יגנה

הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) כי לא תערער על גזר הדין של אריה שיף, עליו נגזר לרצות תשעה חודשי עבודות שירות ללא שיישב במאסר, לאחר שירה למוות במוחמד אל-אטראש, פורץ שפרץ לרכבו. מוקדם יותר החודש בית המשפט החליט שלא לקבל את בקשתה של הפרקליטות לעכב את עבודות השירות של שיף, וזאת כדי לשקול את הגשת הערעור.

בחודש שעבר בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר תשעה חודשי עבודות שירות על שיף, שירה למוות במוחמד אל-אטראש שפרץ לרכבו בנובמבר בשנה שעברה. בנוסף, נגזר על שיף מאסר על תנאי של תשעה חודשים והוא ישלם למשפחת המנוח עשרת אלפים שקלים כפיצוי.

לאחר הקראת גזר הדין פרקליטות מחוז דרום מסרה כי היא "הביאה בחשבון את מכלול נסיבות העניין, לרבות העובדה שהאירוע התרחש קרוב למקום מגוריו של הנאשם וכי בסופו של יום הוא נטל אחריות למעשיו, ובשקלול הדברים סברה כי ככלל, דינו של מי שפעל מתוך מודעות מלאה למעשיו והמית בקלות דעת הוא מאסר מאחורי סורג ובריח. זאת, בין היתר בהתאם לחוק ולפסיקה הנוהגת, ונוכח הצורך לאזן בהגנה על שלום הציבור וביטחונו. ביהמ"ש פסק אחרת אנו מכבדים כמובן את הכרעתו ולומדים אותה".

גז"ד אריה שיף שהודה במסגרת הסדר טיעון כי ירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ לרכב ליד ביתו. בימ"ש מחוזי, באר שבע , 9 בנובמבר 2021. יניר יגנה
שיף בבית המשפט, בחודש שעבר/יניר יגנה

משפחתו של מוחמד אל-אטראש הגיבה בזעם לשמע גזר דינו של שיף. "זה החוק היום? הוא קיבל תשעה חודשי עבודות שירות?", אמר אז אחיו ראדי לוואלה!. "אם הוא היה ערבי הוא היה מקבל מאסר עולם. לא חשבנו בכלל שבן אדם רוצח יכול לקבל 9 חודשים. צריך לערער, זה לא עניין קל, זה רצח. בן אדם הלך, השאיר 10 ילדים, בתים, משפחות. מי מסתכל על זה? מי יעמוד מאחוריהם?".

גם עורך דינה של משפחת אל-אטראש, אהרון רוזה, תקף את החלטת בית המשפט וקרא אז לפרקליטות לערער על העונש. "גזר הדין מקל בצורה קיצונית ואני מקווה שהפרקליטות תפעיל שיקול דעת ראוי ותערער לעליון", אמר רוזה. "מה שתופס את העין בגזר הדין הוא שהוא הופך את היוצרות. הנאשם, שגרם בקלות דעת למותו של אחר, מוצג כקורבן והמנוח הקורבן - פשוט מוצג כעבריין".

מעורכי הדין ששי גז ועידן שני נמסר בתגובה: "אנו שמחים ומברכים על החלטת הפרקליטות שלא להגיש ערעור על קולת העונש. אריה שיף נקלע בעל כרחו למצב בו נאלץ לנקוט אמצעי הגנה מחשש לחייו ולחייה של רעייתו. צר לו מאד על אבדן חיי אדם אך הוא לא התכוון שכך יהיה. אריה שיף הוא אדם מיוחד, עתיר זכויות, מלח הארץ. אנו שמחים שבית המשפט הבין שמדובר במקרה מיוחד ולא נעתר לבקשת הפרקליטות להשית עליו מאסר ממושך והסתפק בעבודות שירות".

  • עוד באותו נושא:
  • אריה שיף
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully