וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר יקבל חצי מיליון דולר מקרן היסוד תמורת הרצאות בחו"ל

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 14:33

לוואלה! נודע כי יוסי כהן דרש - וקיבל - סכום של 250 אלף דולר עבור הרצאות באירופה, וסכום דומה עבור נסיעה לאוסטרליה. קרן היסוד מגייסת כספים עבור המדינה בקהילות יהודיות בחו"ל, לפרויקטים של עלייה וקליטה. הארגון בתגובה: האירועים מומנו על ידי נותני חסות מקומיים

בווידאו: ראש המסוד לשעבר מבהיר שאיראן לא קרובה יותר מכפי שהייתה בעבר ליכולת גרעינית/צילום: כנס הג'ורזלם פוסט

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, יקבל תשלום של כחצי מיליון דולר עבור שני מסעות הרצאות שיקיים לפני אנשי קרן היסוד. כך נודע לוואלה! חדשות. קרן היסוד, שמגייסת כספים ומגביות עבור המדינה בקהילות יהודיות בחו"ל, נוהגת להזמין בכירים ישראליים לשעבר להרצאות ולמפגשי גיוס תרומות ברחבי העולם.

בחודש אוקטובר, כהן נשלח על ידי הקרן למסע הרצאות ומפגשים באירופה, שבמסגרתו השתתף באירועים בז'נבה, בריסל, מונקו, ברלין ופרנקפורט. בקרוב הוא צפוי לצאת למסע גיוס תרומות/הרצאות נוסף באוסטרליה. לפי מקורות במוסדות הלאומיים, שכר הטרחה שכהן דרש - וקיבל - עבור כל מסע הרצאות עומד על 250 אלף דולר. מטעמו של כהן לא נמסרה תגובה.

קרן היסוד היא זרוע גיוס הכספים במוסדות הלאומיים, שאחראית על מגביות ותרומות של עשירי יהודי התפוצות לצורך פעילות פילנטרופית. הכספים שהיא מגייסת אמורים לשמש לפרויקטים בנושאי עלייה וקליטה, רווחה וצרכים חברתיים. כמו ארגונים יהודיים נוספים בעולם, הקרן נעזרת מעת לעת בראשי ממשלות ובבכירים ישראליים לשעבר, ומזמינה אותם לנאום בערבי התרמה כדי להגדיל את היקף גיוס הכספים על ידי מכירת כרטיסים לאירועים ומחירים קבועים עבור שולחנות.

יוסי כהן במהלך כנס ג'רוזלם פוסט 12 באוקטובר 2021. מארק ישראל סאלם, פול
סיפר על מקצועו הייחודי. ראש המוסד לשעבר יוסי כהן/פול, מארק ישראל סאלם

לפי הודעה שפורסמה באתר קרן היסוד, במהלך ביקורו של כהן באירופה הוא השתתף בחמישה אירועים בארבע ארצות שונות, שבהם "סיפר על מסעו המקצועי הייחודי - על ימיו הראשונים במוסד, על מינויו ליועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה ובסופו של דבר לראשות המוסד". עוד נכתב כי "האירועים שימשו הזדמנות למשתתפים לתרום לקרן היסוד ולהבטיח כספים לפרויקטים לאומיים קריטיים הנתמכים על ידי הארגון".

לרוב, תנאי החוזים שנחתמים בין הארגונים והבכירים כוללים הסכמי סודיות. העיתונאית איילה חסון פירסמה ב2015 כי הנשיא לשעבר שמעון פרס קיבל מאות אלפי דולרים עבור מסע הרצאות לקרן היסוד, בהיקף דומה לזה שאליו כהן יצא באירופה בחודש שעבר.

כהן פרש מתפקידו בראשות המוסד ביוני שעבר, אחרי שירות של עשרות שנים בארגון, והוא זכאי לפנסיה תקציבית מהמדינה. זמן קצר אחרי פרישתו, הוא מונה לנציג קרן ההשקעות היפנית סופטבנק בישראל, והוא מכהן כדירקטור גם בחברת האנרגיה דוראל. אתמול פורסם כי כהן יצטרף לדירקטוריון של חברת הסייבר הישראלית קלארוטי, במסגרת עסקה שהוא הוביל בפעילותו בסופטבנק.

יוסי כהן מקבל תואר כבוד של דוקטור, אוניברסיטת בר אילן, 30 במאי 2021. ראובן קסטרו
קרן היסוד ממליצה על דוברי הכבוד המעניינים ביותר. יוסי כהן מקבל תואר ד"ר לשם כבוד/ראובן קסטרו

מקרן היסוד נמסר בתגובה: "קרן היסוד, כמוסד לאומי האמון על גיוס כספים עבור עלייה וקליטה, חיזוק החברה הישראלית והפריפריה, וחיזוק הקשר בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם וישראל, פועלת בקהילות רבות ברחבי העולם. מתוקף סמכותו לגייס כספים עבור מטרות אלו, הארגון מקיים מגוון רחב של תוכניות ואירועים שמטרתם היא גיוס כספים. בין השאר, מתקיימים אירועים ברחבי העולם, בניהם האירועים שבמסגרתם יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר היה דובר הכבוד. במקרה זה, האירועים שבמסגרתם כהן היה דובר כבוד מומנו על ידי נותני חסות מקומיים בקהילות".

עוד נמסר מקרן היסוד כי לבקשת הקהילות, הקרן ממליצה על דוברי הכבוד "המעניינים ביותר לטובת אירועי גיוס הכספים בקהילות, ואנו רואים כי אירועים אלו מניבים פירות משמעותיים שכל טובתם היא המשך צמיחתם של פרויקטים חברתיים רבים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully