וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלת מהפיגוע בירושלים: בת למשפחה שעתרה נגד פינויה משייח ג'ראח

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:47

ביתה של הנערה שדקרה את שכנתה בשכונה שבמזרח העיר נמצא בהליכים משפטיים בעקבות דרישת ההקדש "נחלת שמעון" לפנות את הבית. משפחתה היא בין המובילות את ההתנגדות לפינוי הבתים. בעלה של הנדקרת: "היא קפצה עליה והתחילה לדקור, אשתי חטפה סחרחורת וראתה שחור"

בווידאו: פיגוע דקירה בירושלים - בת 26 נפצעה קל סמוך לקבר שמעון הצדיק לעיני ילדיה/צילום: יאיר לוי, דוברות משטרת ישראל, שלומי הלר ודוברות בית החולים הדסה

ביתה של הצעירה שביצעה הבוקר (רביעי) את הפיגוע בשכונת שייח ג'ראח נמצא בהליכים משפטיים לפינוי, זאת בעקבות דרישת ההקדש "נחלת שמעון" לפנות את הבית. משפחתה היא בין המשפחות המובילות את ההתנגדות לפינוי הבתים.

בשנים האחרונות מתנהלים מאבקים משפטיים ופוליטיים נגד פינוי בתים בהם מתגוררות משפחות פלסטיניות, והעימותים הגיעו לשיא בקיץ האחרון במהומות אלימות בשכונה. בית משפט השלום בירושלים פסק כי משפחתה של הצעירה צריכה לפנות את ביתה, והמשפחה ערערה לבית המשפט המחוזי והנושא נמצא בבירור משפטי.

מדובר על משפחות שמתגוררות בשכונה כ-70 שנה, לאחר שברחו ב-1948 מאזורים שונים בתוך הקו הירוק. השטח שבו מתגוררות המשפחות באזור קבר שמעון הצדיק היה בבעלות ועד העדה הספרדית, כמו גם ועד העדה האשכנזית. בשנות ה-50 בנו השלטון הירדני והאו"ם את הבתים בשטח עבור פליטים פלסטינים, והבטיחו להם בעלות תמורת ויתור על תעודת הפליט וכל הזכויות הנכללות מכוחה.

שכונת שייח ג'ראח 4 במאי 2021. ראובן קסטרו
שייח ג'ראח/ראובן קסטרו

ב-1967 השטח עבר לשליטה ישראלית, וחוקק חוק המאפשר ליהודים לקבל את הרכוש שנטשו, בעוד פלסטינים אינם יכולים. וחברת "נחלת שמעון", שרכשה מהוועדים את הזכויות על הקרקע, החלה להגיש תביעות פינוי נגד התושבים.

הדוקרת בת ה-16 שהתגלתה כשכנתה של הנדקרת, תקפה את הצעירה בסכין באורך 30 ס"מ בעת שהלכה עם ילדיה ועגלת תינוק ברחוב. בתיעוד מצלמות אבטחה נראית המחבלת צועדת מאחורי שכנתה ככל הנראה דקות לפני התקיפה. בהמשך היא נמלטה לבית ספר סמוך לזירה ואותרה על ידי כוחות הביטחון.

המחבלת מזירת אירוע הדקירה בירושלים 8 בדצמבר 2021. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
המחבלת בתיעוד מצלמות האבטחה טרם התקיפה, היום/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

דביר, בעלה של האישה שנפצעה בפיגוע בירושלים, סיפר כי "שלומה טוב, הדקירה לא פגעה באיברים פנימיים. היא עברה סדרת בדיקות ואני מקווה שביום-יומיים הקרובים היא תשתחרר. היא יצרה איתי קשר אחרי חצי שעה, שאלה אותי מה עם הילדים. וזה מה שבעיקר מדאיג אותה. היה צריך להרגיע אותם. הם חוו את זה בצורה אחרת מכפי שמבוגרים חווים את זה. הם חיים במזרח ירושלים ויודעים מי השכנים שלנו, אבל אף פעם לא ראו כזה דבר קיצוני. אבל הם מבינים שזה המצב וחלק מהתהליך של בניין ירושלים".

היא הלכה מהבית שלנו לכיוון הגן עם כל הילדים, והפיגוע התרחש כמה מטרים מהבית. אני מעריך שהמחבלת עקבה אחריה ספציפית, היא מכירה אותנו מהשכונה. היא נצמדה אליה, קפצה עליה עם הסכין והתחילה לדקור, ולאחר מכן ברחה משם", סיפר. "אשתי חטפה סחרחורת וראתה שחור. זה נס גדול, היא הייתה עם ילדים קטנים, ואילו המחבלת לא הייתה בורחת, כנראה שהיא הייתה יכולה לדקור את הילדים".

דביר הבהיר כי הם לא מתכוונים לעזוב את השכונה: "נמשיך בבניין ירושלים ולא נפסיק בשליחות הזאת גם אם מנסים להפריע לך בדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully