וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים באיראן על הפרת זכויות אדם

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 10:42

העיצומים הושתו על בכירים וגופים שהיו מעורבים בדיכוי אלים של מפגינים מאז 2009, למרות שיחות הגרעין בווינה, שיימשכו מחר. טהראן: "וושינגטון לא מצליחה להבין ש'כישלון מקסימלי' ופריצת דרך דיפלומטית לא יכולים לבוא יחד"

חיילי מיליצית בסיג' במצעד צבאי. טהרן, ספטמבר 2013. AP
דיכאו באלימות הפגנות נגד המשטר. כוחות במיליציית הבסיג'/AP

ארצות הברית הטילה אמש (שלישי) סנקציות חדשות על גורמים וגופים באיראן על הפרות זכויות אדם "חמורות" של מפגינים ואסירים. העיצומים שהטילו משרד האוצר ומשרד החוץ הוכרז לקראת חידוש שיחות הגרעין עם טהראן מחר, אחרי שהסבב האחרון הסתיים בשבוע שעבר ללא התקדמות ממשית. וושינגטון וטהראן מאשימות זו את זו בחוסר נכונות לעשות פשרות ובמערב מזהירים כי הזמן לחזרה להסכם הגרעין הולך ואוזל.

הסנקציות הוטלו על גורמים וגופים שהיו מעורבים בדיכוי האלים של ההפגנות הגדולות באיראן ב-2009 וב-2019, בהם חסן כרמי, מפקד כוח מיוחד האחראי על דיכוי מחאות, ומפקד מיליציית הבסיג', גולמרזא סולימאני, שכוחותיו היו מעורבים גם כן באלימות הקשה נגד מפגינים.

דובר משרד החוץ של איראן אמר כי הסנקציות החדשות לא יעניקו לארצות הברית מנוף לחץ חדש עליה, והן "מנוגדות לרצינות ולרצון טוב". "וושינגטון לא מצליחה להבין ש'כישלון מקסימלי' ופריצת דרך דיפלומטית לא יכולים לבוא יחד", צייץ הדובר, סעיד חטיבזאדה, שהתייחס למדיניות "הלחץ המקסימלי" שהנהיג הממשל הקודם של דונלד טראמפ.

בנוסף לסנקציות על איראן, ארצות הברית הטילה עיצומים גם על גורמים בסוריה ובאוגנדה המעורבים בהפרות זכויות אדם. זאת לקראת "פסגת הדמוקרטיה" הווירטואלית שתארח וושינגטון במהלך השבוע, ושבה תנסה לקדם את ההגנה על זכויות אדם בעולם.

"ארצות הברית מחויבת לקידום דמוקרטיה וגביית מחיר ממי שמפר זכויות אדם ברחבי העולם", מסר שר החוץ שלה, אנתוני בלינקן, בהצהרה. "ארצות הברי תשתמש במלוא הכלים שעומדים לרשותה כדי לחשוף ולשבש את הפרות זכויות האדם האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully