וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה: "אם איראן תמשיך בנתיב הנוכחי, נגביר את הלחץ"

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 20:30

ברקע המבוי הסתום בשיחות בווינה, בכיר בממשל האמריקני הבהיר כי "איראן צריכה לחזור עם גישה רצינית". הוא הוסיף כי ארה"ב "נערכת לעולם שבו לא תהיה חזרה להסכם הגרעין"

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ארצות הברית תגביר את הלחץ על איראן אם "תמשיך בנתיב הנוכחי" - כך אמר הערב (שבת) בכיר בממשל האמריקני. בתדרוך לכתבים, הוסיף הבכיר כי "אנחנו נערכים לעולם שבו לא תהיה חזרה להסכם הגרעין".

"מה שראינו וכל העולם ראה כולל רוסיה וסין שהאיראנים לא היו רציניים בשיחות בווינה", אמר הבכיר. "מה שברור הוא ושמענו זאת מהרוסים והסינים ומדינות המפרץ - העולם מוכן לתמוך בחזרה להסכם הגרעין, אבל איראן צריכה להראות רצינות".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן משוחח עם כתבים בבית הלבן, 3 בדצמבר 2021. רויטרס
"הלחץ נמשך". ביידן/רויטרס

הבכיר הבהיר כי "המטרה היא עדיין לנסות ולחזור להסכם הגרעין, אבל איראן צריכה לחזור עם גישה רצינית. אם זה מה שיקרה הם ימצאו פרטנר רציני בצד שלנו. הרוסים והסינים גם הופתעו מכך שהאיראנים נסוגו מכל הוויתורים שלהם והכפילו את הדרישות שלהם. גם הם התאכזבו מהאיראנים".

"לא הסרנו את הסנקציות, הלחץ על איראן נמשך", הדגיש. "עוד לא הגענו למסקנה שהסכם הגרעין לא שווה יותר. אנחנו עדיין חושבים שיש טעם לנסות ולחזור להסכם הגרעין".

עוד בוואלה!

ארה"ב: הגישה של איראן היא לא רצינית, נבחן דרכים אחרות אם הדיפלומטיה תיכשל

לכתבה המלאה

דבריו באים ברקע המבוי הסתום בשיחות הגרעין. אתמול ארצות הברית ומעצמות אירופה - בריטניה, צרפת וגרמניה - דחו את הצעת הפתיחה האיראנית בנושא הסרת הסנקציות והגבלת תכנית הגרעין שהוצגה בשיחות בווינה השבוע, כך לפי דיפלומט אירופי מאחת המעצמות האירופיות שמעורה בפרטי המו"מ.

הדיפלומטים האירופים הזהירו כי לאור העובדה שאיראן השעתה את המו"מ למשך חמישה חודשים ולאור העובדה שבמהלך התקופה הזו היא האיצה את תכנית הגרעין שלה, קשה לדעת אם הפערים החדשים במו"מ שנוצרו כתוצאה מהשינויים בעמדה האיראנית, ניתנים לגישור במסגרת זמן מציאותית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully