וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז דרום לשעבר: "בעימות הבא נמצא את עצמנו בטבח, איפה אתם חיים?"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 12:50

ניצב בדימוס אורי בר־לב הזהיר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי חולשת מערכת אכיפת החוק תוביל לטרור. "הולכים לקראת אנרכיה, יישפך המון דם", אמר

ניצב בדימוס אורי בר־לב, לשעבר מפקד מחוז דרום במשטרה, הזהיר הבוקר (רביעי) בשיחה עם 103FM כי רפיסותה של מערכת אכיפת החוק נוכח הפשיעה המשתוללת בדרום תוביל לאנרכיה, לטרור ואף לטבח.

"אני מאוד מוטרד", אמר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, "אוזלת היד של כל מערכת אכיפת החוק ובייחוד המערכת המשפטית - היא זו שלא מייצרת הרתעה. יש ענישה מקלה מאוד. מאות נעצרו בשומר החומות, והענישה לאלה שהגיעו לכתבי אישום זו ענישה של שופטי כדורגל. אנחנו לא באמת מנצלים את מה שהמחוקק נתן לנו".

בר־לב נשאל אם השופטים חוששים או מאוימים מגורמי פשיעה בחברה הערבית, והשיב בחיוב: "ודאי, התשובה היא כן באופן חד־משמעי. אנחנו מאבדים רלוונטיות. ברגע שאתה לא רלוונטי מי ששולט בשטח בסוף זה אותם עבריינים, והמרחק בין עבריינות לטרור קטן מאוד".

אורי בר לב יוצא מחקירה במח"ש ירושלים, נובמבר 2010. מגד גוזני
ניצב בר לב/מגד גוזני

האיום על השופטים, לשיטתו של בר־לב, הוא לא כל התמונה. "באירוע הבא יישפך המון דם, אנחנו הולכים לקראת אנרכיה. הסתובבתי בלוד, היה ירי בלי הפסקה ובכלים כבדים. היה ירי גם בעימות האחרון, והתקשורת מתעלמת. איש חינוך שאני מכיר וגר ברמלה - ירו לו ברכב 4 פעמים בחודש האחרון. התעלמנו מזה בעבר, אמרנו במילים כאלה ואחרות 'שירצחו אחד את השני' - אבל בסוף נמצא את עצמנו בטבח".

בתשובה לשאלה באיזה תרחיש הוא רואה טבח, השיב כי ערבי־ישראלי יפתח באש אוטומטית לעבר יהודים. "איפה אתם חיים? אני נפגש עם אנשים ואני רואה מה קורה בשטח. הרחוב הערבי מבין מי שולט ברחוב, הוא מזהה את החולשה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully