וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני פסק: אישה שבעלה בגד בה עם טרנסג'נדריות - תפוצה במאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 16:42

אישה שדרשה להתגרש מבעלה התעקשה כי העילה לגירושין היא הבגידה בה - ולא אלימות שהפעיל כלפיה. אחרי שערערה, בית הדין פסק לטובתה, והיא תקבל פיצוי של מלוא סכום הכתובה, על סך 360 אלף שקלים. בפסק הדין השתמשו הדיינים בכינוי הגנאי "קוקסינל"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"יחסי האיש עם גברים השפיעו על פירוק הנישואין"/רוני כנפו

אישה תקבל פיצוי כספי על סך 360 אלף שקלים בגלל שבעלה בגד בה עם נשים טרנסג'נדריות - כך קבע בית הדין הרבני הגדול בירושלים, אחרי שהאישה דרשה להתגרש מבן זוגה.

האישה התעקשה כי העילה לגירושין היא בגידת הגבר. בית הדין לא אישר תחילה את טיעוניה, וקבע כי הסיבה לגירושין היא אלימות שהפעיל הגבר כלפי אשתו - טענה שהבעל ציין כי היא שקרית. זאת, על מנת שהאישה לא תקבל את סכום הכתובה המלא, שעומד על 360 אלף שקלים. הבעל טען מנגד כי האישה היא זו שפתחה את התביעה לגירושין, ולכן בהתאם להלכה לא תקבל את סכום הכתובה. האישה התעקשה לקבל את מלוא הסכום והציגה תכתובות מיניות עם הנשים, שמוכיחות כי אכן בגד בה.

עו"ד שירה שואף דגן, שייצגה את האישה, הסבירה כי כשבית דין רבני מוצא את הבעל אשם בפירוק התא המשפחתי - הוא לרוב יכפה עליו את תשלום הכתובה על האישה, ובכך למעשה יקבע חלוקת רכוש לא שוויונית בין בני הזוג. שואף דגן ביקשה לערער במקרה זה על החלטת בית הדין בעקבות הודאת הגבר בבגידה באשתו, וכן בשל הודעות וואטסאפ שהוכיחו את קשריו עם נשים, ראיות שאמורות לספק הוכחה לכך שהבעל אשם בפירוק הנישואין.

עו"ד שירה שואף דגן. צלם: רונן טופלברג, מערכת וואלה!
עו"ד שירה שואף דגן/מערכת וואלה!, צלם: רונן טופלברג

לאחר שהאישה הגישה ערעור על כך, דייני בית הדין הרבני הגדול - הרב אברהם שינדלר, הרב מימון נהרי והרב ציון לוז אילוז - קבעו מסקנה הפוכה, לפיה "ברור שגם יחסי האיש עם גברים זרים השפיעו מאוד על פירוק מערכת הנישואין". לדבריהם, "לא ניתן לשלול את טענת האישה שהעילה לפירוק הנישואין היא בגידת האיש עם גברים זרים". בחלק מפסק הדין השתמש בית הדין בכינוי הגנאי "קוקסינל".

בית הדין קבע כי האישה תקבל פיצוי כספי בסך 360 אלף שקלים, במקום שתהיה חלוקה שווה בכתובה כפי שנהוג במקרים של גירושין שבהם הבעל והאישה מתחלקים ברכוש ובממון באופן שווה. יתרת הסכום לאחר שהאישה תקבל את סכום הכתובה, יועבר לבעלה לשעבר בהתאם לחוק יחסי ממון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully