וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה לרצח תאיר ראדה: רומן זדורוב והשופטים הגיעו לבית הספר בקצרין

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 15:02

ביום השנה לרצח האכזרי של הנערה בשירותים ב"נופי הגולן", הנאשם ברצח הגיע למקום כחלק מדיון משפטי, יחד עם שלושת השופטים. הנוכחים סיירו בין היתר בפרגולה שתחתיה ישבה ראדה בבוקר הרצח, בתאי השירותים ובמקום אליו הורדה הגופה. זדורוב: "שהשופטים יבדקו, אני לא בלחץ"

בווידאו: השופטים וזדורוב הגיעו לזירת הרצח של תאיר ראדה בבית הספר בקצרין, שם בוצעה הדגמה בתא השירותים/צילום: אלי אשכנזי

15 שנים בדיוק אחרי שתאיר ראדה נרצחה באכזריות בתא שירותים בבית הספר שבו למדה בקצרין, הנאשם ברצח רומן זדורוב חזר היום (שני) לזירת הרצח, במסגרת דיון משפטי במשפט החוזר שנערך לו. לדיון בבית הספר "נופי גולן", שהוגדר כמתקיים בדלתיים סגורות, הגיעו שלושת השופטים במשפט, אשר קולה, דני צרפתי ותמר נסים-שי, ואליהם הצטרפו גם סניגורו של זדורוב ירום הלוי וכן התובעים במשפט.

"במשפט הקודם לא עניין אותם, פה אני רואה יחס אחר - שרוצים למצוא את הצדק", אמר זדורוב בבית הספר. "שהשופטים יבדקו, אני לא בלחץ. אני אסביר מה שהם רוצים". "ההרגשה לחזור לפה רגילה. מה יכול להרגיש בנאדם שלא עשה שום דבר?", הוסיף. עו"ד הלוי אמר בפתח הביקור כי "יש ציפיות מהביקור בזירה, אני מתכוון לערוך הדגמות, אך לא אפרט מה הן. אני מקווה לא להתאכזב. מצפה שיראו שהתיק מפוברק".

לקראת ביקור השופטים במשפט החוזר של רומן זדורוב,ביה"ס נופי גולן קצרין, 6 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
"אני אסביר מה שהם רוצים", זדורוב בבית הספר שבו נרצחה תאיר ראדה/אלי אשכנזי

עו"ד ויאם קבלאווי מהפרקליטות פירט בפתח הביקור את הנקודות שבהן עבר הסיור. בין היתר, עברו הנוכחים בפרגולה שתחתיה ישבה תאיר לפני הרצח, במקלט שבו עבד זדורוב, בגרמי המדרגות המובילים לשירותי הבנות, ובתאי השירותים (ששופצו מאז הרצח, א"א).

כמו כן, סיירו בשירותי הבנים, שבהם, לפי עדותו של זדורוב, הוא שטף את הסכין ששימשה לרצח, בחדר המורים שבו העידה פסיכולוגית כי ראתה זדורוב בפינת הקפה וכן במקום שאליו הורידו את הגופה לאחר הרצח. מנגד, עו"ד הלוי ערך הדגמות שבעזרתן ינסה להוכיח כי השחזור שביצע זדורוב בזירה היה "מופרך".

לאחר הסיור, אמר עו"ד הלוי כי הדגים במהלכו לשופטים כיצד, בניגוד לטענת קצין הזיהוי של המשטרה, הרצח יכול היה להתרחש בתא השירותים כשהדלת סגורה, וכן יכול היה להתבצע על ידי מישהו שעמד מאחורי ראדה. הלוי הפנה אצבע מאשימה לעבר אולה קרבצ'נקו (א"ק). כמו כן, אמר כי שרטט לשופטים מסלול בריחה אפשרי של הרוצח מהתא.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
השופטים יסיירו בבית הספר שבו נרצחה. תאיר ראדה/ג'יני

אילנה ראדה, אמה של תאיר, התייחסה לסיור ואמרה: "אני רוצה להצדיע לצוות השופטים שעשה את הסיור בצורה הכי מוחשית אל האמת עצמה, עד כמה שאפשר. הוא התמקד במסלול, בזמנים, בעמידות, במקומות, עד לממש המחשה של הרצח עצמו, בכל הזוויות האפשריות, כולל זה שראית את השופטים עולים על סולמות וכיסאות כדי לראות מכל זווית".

"במשפט הקודם כשהשופטים הגיעו לבית הספר, היה נראה לי שהם באו לאיזה טיול ברמת הגולן, לא מעבר לזה. לא ראיתי דבר וחצי דבר ממה שהשופטים עשו היום. הם פשוט באו בזמנו כדי לסמן וי", הוסיפה אילנה ראדה. "עו"ד הלוי גם הביא דמות שמדמה את תאיר, כדי להמחיש את כל הזוויות ואת כל האפשרויות איך זה קרה, מחוץ לתא, מבפנים, דבר שנותן ראייה אחרת גם מבחינת השופטים. ראית את שאלות השופטים, ראית את הסקרנות, ראית את השאלות האחרות שנשאלות. אומנם זה לא שלב הסיכומים, אבל היום הזה נראה לי בכל אופן מאוד מאוד משמעותי למה שיהיה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully